• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • Hilde

Hejsan tjejer
    Orkar tyvärr inte läsa ikapp. Skulle dock bli jätteglad om ngn av er kan tänkas ge mig en uppdatering!
    Här händer allt och inget Får väldigt lite tid för att surfa, rena avvänjningskuren faktiskt. Det tråkiga numera är att vi har så förbaskat dåligt med pengar det är som en puckel av månadsutgifter som inte ger med sig. Värst är att vi numera kör två bilar alldeles för många mil varje vecka. Enbart bensinen kostar över 5000 kr per månad. Lösningen får tyvärr bli att jag och lilltrollet ska stanna hemma de flesta dagarna i veckan Dötråkigt, men vad sjutton ska man göra, att äga två bilar och köra dem är ju ruinerande, speciellt om man bara lever på en inkomst.
    Sedan hade vi också lite oförutsedda utgifter, bl.a. ny oljebrännare ny framruta på lillabilen m.m.

Nåja slut på klageriet! God morgon på er brudar! Nu ska jag ge lilltrollet frukost. Kram på er!

• Fru Cinderella

uscha, tillbaka på jobbet efter influensaveckan, känner mig inte direkt tipptopp. Trodde faktiskt jag skulle vara helt frisk idag.. ja, ja. Bara o kämpa på till tolv så kan man gå hem o lägga sig i soffan sen.. huga!

• Rystall

Hej Hilde!
    Detta har hänt:
    Vi har varit i Köpenhamn och fått julstämning på Tivoli. Jag snodde dessutom 2400 från Janos och trodde att dom sålde gravtest på IKEA eftersom det var dit som Janos åkte när vi alla trodde hon var gravid. Det hela var tyvärr bara ett nervositethopp i Janos almanacka och vi väntar på ett nytt glädjeskutt runt jul i stället.
    Gravid är troligtvis ÄNTLIGEN Äpv! CM har varit snäll och beskrivit vad som händer och sker med kroppen och knoppen efter ett + på stickan. Denna beskrivning hade fått jordens befolkning att hoppa över en generation för att vara gravid verkar läskigt.

Vi hoppas och håller tummar för ett stort + på Äpvs sticka!

Ciny har tagit in granen och julpyntat och drabbats av årets influensa och varit sängliggande stackaren. Hon är tack och lov på fötter igen och tillbaka på jobbet.

Planerna på att träffas i Stockholm den 17-19 mars går vidare.

Kul att se dig igen Hilde!

Mc blev så glad att maken kom hem från jobbet och skrek Tjolahopp och sen har vi inte sett till henne. Kanske fler som vill bli julgravida? Vi hoppas dock på snar återkomst från sänghalmen.

• Rystall

Oj det blev nått vajsing där Mc hamnade av outgrundlig anledning längst ner.

• anne på grönkulla

Nu blev jag väldigt förvirrad - blåste inte äpv också av väntan i helgen?? Men vi tar nya tag på varsitt håll - jag fortsätter med min hittills framgångsrika viktminskning (- 1 kg på 1 vecka hittills)...

Ja, du, pengar ja - vi börjar få ut arven efter pappa och hoppas kunna betala av studielånen, sen ska här sparas! Vi lär ju behöva större boende så småningom och vill stanna i stan och det kostar skjortan - sen har ju maken skakigare inkomster än jag - så jag brukar säga att vi lever på 1 1/2 lön - när han har inkomster är de högre än mina, men de är klart osäkrare också. Hittills klarar vi oss bra, men måste på sikt lösa boende och pensionsförsäkringar - sen till kommer ju om vi vill ha barn också.

• janos

Idag öööööönskar jag att det hade varit något, för OJ vad jag har ont! Rena Niagarafallet här....*förlåt om jag delade med mig för mycket information*

• janos

Grattis till Anne som varit såååå duktig denna vecka. Kämpa på nu, vännen

Hilde, det är trist när ekonomin styr en så mycket. Bor ni långt borta från civilisationen? Här i stan åker alla med barn under 2 år gratis på lokalbussarna. Ni har ingen sådan tur kanske hos er

Rystall, ganska bra uppdatering, men tyvärr fick vi släppa taget om tummarna, vad det gäller äpv!

Gable har börjat utreda fabriksarbetarna

Svar på tråden Äntligen fredag del 7