• Svar på tråden Glitter tråden...
  • BlueTopaz

Hej AnnaSommar och välkommen!
    Vilket datum gifter ni er och var?

Jag håller fullkomligt med när det gäller att boka fotograf snarast. Men ni bör också kolla så att ni gillar den typen av bilder som fotografen tar, alla har verkligen olika stil! Sedan är det bra om fotografen är erfaren så att han/ hon vet hur ni bör stå tex för att det ska bli bra samt att han/ hon ser de små detaljerna som ev kan störa bilden..

Har du bestämt ett färgtema? Har man det klart så är det så mkt lättare att hitta fina dekorationer, bestämma blommor och vad tex mannen ska ha på sig. (Jag hade tex champagnefärg i min klänning och allting utgick från det, tom mannens skor och sidenbanden i kyrkan..)

Appropå mannens kläder så är det hög tid att boka det nu!

Ska ni specialbeställa ringar är det dax att börja kolla smeder nu oxå, de brukar ha mkt att göra from maj/ juni.

Ska ni ha dekorationer så föreslår jag att ni köper mkt på nätet/ ebay, så får ni det för en 1/4 av priset i sverige, speciellt band.

Klänningen bör du ha hittat senast 5mån innan bröllopet, iaf om den behöver beställas. Beställningstiden är minst 3mån. Och det är ju bra att ha en del extra tid ifall det blir förseningar eller om den ska sys om litegrann. Vi här i tråden älskar ju som bekant Maggie Sottesros klänningar.. Usch vad jag är avis på dig som ska köpa ny klänning!! ;)

Får se om jag kommer på ngt mer??

Jag, lixom Iza (Izunia) var rätt så klar i januari förra året.. haha

• BlueTopaz

En videograf kostar nog runt 5-12 000?

• BlueTopaz

Här är våra bilder: groups.msn.com/bluetopaz/shoebox.msnw

Har ni funderat på inbjudningar och andra trycksaker? Vi gifte oss ju den 19/8 och våra inbjudningar gick ut i mars, pga det var det bara ett enda par som tackade nej, ju tidigare desto bättre! Ja till en viss gräns kanske.. ;)

• BlueTopaz

Jag bara älskar förrästen MS nya ASM3057, den hade jag lätt köpt om den funnits tidigare..
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=ASM3057

och denna skulle man typ kunna ha på fest.. JD2003
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=JD2003

Sen är ju annalise fortfarande en stor favvis...

• Izunia

ohh karin!!!!!! Den första!!!! jag tror jag dör!! Varför ska jag inte gifta mig igen!!?? Varför??????????

• Izunia

jess, nagra vänner fran oss har precis fatt en dotter och hon ska hete Kayla! Som din klänning!

• Izunia

ok tjejer jag har nagra fragor!
    Min vännna ska gifta sig i maj och har hittat en Lilly klänning. Gar det att köpa dessa pa nätet???

• AnnaSommar

Hej tjejer
    Kom precis hem och såg att ni hade skrivit. Vad roligt med så många bra tips på en gång, känns som jag hamnat i rätt tråd här på BT. Kul!

BlueTopaz:
    Vi gifter oss den 7 juli så det är inte så länge kvar. Hjälp!! Hihi fast den dagen har jag längtat efter så länge jag kan minnas så det känns helt fantastiskt att vi nu är på rätt sida om året, nu börjar nedräkningen på allvar. :)

Angående fotograf så fick jag mig en glad överraskning idag. Min fästman ringde och berättade att han fått tag på en jättebra kille som visserligen inte är fotograf i bemärkelsen att han har egen studio och firma men killen har foto som stor hobbie och har fotat en hel del bröllop precis som vi vill ha det. Heldagsfoto utan att kosta skjortan.. Perfekt! Jag känner mig genast lugnare, nu är det bara ett jysst band kvar innan jag känner att de stora bitarna är säkrade.

Vad hade ni tjejer för musik på era bröllop?

Färgtema har vi inte bestämt oss för än.. eller snarare så har vi inte hunnit. Gud min uppsats har tagit så mycket energi och tid, men nu blir det andra bullar. Jag gillar vitt och creme så jag tror det kommer att bli något i den stilen.

Vilka färger hade ni som teman? Vore kul att se bilder eller länkar om ni har några.

BlueTopaz du skrev att det var hög tid att redan boka herrkläderna om man tänkt hyra.. är det sån rush på sånt redan?
    Jag trodde att det var mest akut för min del att hitta någon klänning med tanke på leveranstiden. Hur funkar det med att hyra herrkläder, hur gjorde era män?
    Hur många dagar får man ha kläderna hos sig?

Varför jag frågar är för att vi gifter oss norröver och då kanske det är högre konkurrens bland deras små butiker som hyr ut.. vore roligast att hitta något här i Stockholm men det kanske inte är möjligt att hyra här nere om man gifter sig där uppe. Jag tänker på antalet dagar man får ha hyrplaggen i sin ägo innan de skall tillbaka..

Vad kul att se länken du bifogade från ert bröllop. Gud ni matchade verkligen varandra helt perfekt! Allt var så fint och jag antar att ni är helnöjda med resultatet. Bådresan såg ju också så mysig ut, tänk att kunna avnjuta en sådan tur på sin bröllopsdag.

Närbilden på er alla tre (du, din man och Leo) är nog min favorit i ert kollage. Gud har jag sett en sötare pojke på länge? Helt bedårande. Hahha märks det att jag är barnkär. Så fort vi har gift oss blir det nog dags för oss också. Vi riktigt längtar. :)

Länken du skickade på modellen JD2003 var ju helsnygg. Vad roligt eftersom det är en klänning i den stilen som jag tänkt mig. Vet du möjligtvis priset på denna klänning? Tänker ifall du själv kollat upp det tidigare?

Izunia:
    Vilket toppenpris ni fick! Vi hade faktiskt funderingar på att gifta oss i Skåne till en början, eftersom min fästman är därifrån, men när vi inte kunde gifta oss på Ven så ändrade vi tankar helt.

Min fästman hade nämligen bestämt att om det skulle bli av i Skåne så skulle det bli där. Han hade tydligen sett ett par gifta sig där en gång och blev totolt såld på ön, den är ju så mysig.

Gud så långt det här blev men jag tror jag har bollat svar på era frågor. Får se nu om ni har lite bilder och visa mig på era bröllop eller planeringslänkar. Vore kul att se.

Kram på er alla!

• Ammo

KOm precis hem från Karin där även Ylva var, jätteskoj att träffas igen!

Kan berätta för er andra som inte hört min mardrömsdag. Jag hade inbrott i bilen idag och blev av med rubbet!Dator, kameror mm. Tårarna bara sprutade. Som tur är har jag mycket sparat på en extern hårddisk så nu har jag Martins dator och ska koppla upp den så jag ser vad jag har kvar.
    Så tyvärr kommer jag inte kunna sitta här så mycket förens jag får en ny,vilket kan dröja.:(:(:(

• AnnaSommar

Ammo
    Nej vad trist. Jag lider verligen med dig. F-n dessa människor som gör inbrott. Fick höra senast idag att en kompis kompis blivit av med hela sitt hem efter ett inbrott i sin villa på nyårsafton.

Han hade kommit hem lite glad i hågen efter ett firande och fann sin villa helt tom. De hade tydligen haft en flyttbil till hjälp för de hade burit ut typ allt inkl. kassaskået...

Svar på tråden Glitter tråden...