• Svar på tråden Glitter tråden...
  • Ammo

Visst är det knasigt, 90 dagar, det är ju 3 månader! Tror också det är många som lockats av erbjudandet men inte kommer att utnyttja det.

Jag kan se bilden framför mig hur du sitter i full mundering i källaren och knappar på datorn Är det verkligen omöjligt att dra värmen nu? Det har ju varit plusgrader hela vintern så hur varmt måste det egentligen vara för att fixa det?
    Eller är det bara en ursäkt för Bosse att slippa....hmmm...börja tro att det är där det ligger...

• AnnaSommar

Yllo
    Nu äntligen har jag fått igång dina bilder. Jag vet inte om det var min dator som var väldigt trög idag eller om det var din site för bilderna hängde sig hela tiden.

Vad roligt att se bilderna från ditt bröllop. Klänningen var jättesöt, precis en sådan hade min vän som gifte sig förra året. Vad kostade den?

Jag gillade också eran inbjudan, hade ni beställt dem från ngt tryckeri och vad kostade de per kort?

• AnnaSommar

Ammo
    Jag minns inte vad löshåret kostar, tror det står på siten. Min dator har hängt sig flera gånger ikväll så jag kan nog inte surfa in där heller och kolla priset åt dig.

Löshåret har jag tänkt att ha till festligheter, både till bröllopet kanske beroende på hur mycket slitage det blir men annars var det mest tänkt att ha för fester. :)

• Izunia

Anna jag har ett löshar med sma klämmor som jag köpte pa tv shop för 11 ar sen.... haha! Det är äkta har och jag har färgat det till min exakta harfärg. Jag älskar det!!! Har det alltid när jag gar ut och det ser ut som mitt!

Jessicas har verkar bra! Men jag förstar inte riktigt hur den där hättan fungerar... :? Men mitt är iaf bara längder. Jag brukar sätta in 3-4 längder.

• Yllo

Jess - Jag tror att du slog huvudet på spiken ang Bosse Jag misstänker att orsaken till att det inte blir gjort är för att han är lat. Jag väntar dock ivrigt på att få besked från några killar (rörisar) som jag fått kontakt med och se om dom kan komma och dra allt åt oss till en "billig" slant... fast just nu var dom nerlusade med extrajobb så jag måste vara tålmodig. Orsaken till att vi måste vänta till våren (enligt Bosse) är att man måste stänga av värmen i hela huset och tappar ur hela systemet i minst en vecka och att vi vintertid när det är kallt ute inte kan bo i huset då.. Fast jag måste erkänna att jag inte längre riktigt tror på honom, jag tror inte att vi måste stänga av värmen i en hel vecka Man borde ju kunna dra alla rör och installera elementen och SEN tappa ur systemet under själva inkopplingen och om allt är förberett så borde det inte ta en hel vecka. Killarna jag pratade med sa att det var ungefär 2 dagars jobb att fixa allt.

Åhhh... Iza! Nu måste jag skynda mig hem och kolla mailen. *nyfiken strut här* Ha det riktigt skönt nu på resan!

Anna - Jag hade en Maggie Sottero Addison klänning. Fick den väldigt billigt, så jag betalade 9.000 kr för den (ordinarie pris var strax över 12.000 kr) Orsaken var att en brud hade valt ut klänningen och dom hade lagt upp den åt henne när hon ångrade sig.. alltså var den för kort för många andra, men passade mig perfekt

Inbjudningskorten och festprogrammen beställde jag från Romance. Vi valde att specialdesigna korten så dom blev lite dyrare än om man bara tar deras standardkort. Vi beställde ca 30 st inbjudningskort och 50 st festprogram (fick betala dubbla avgifter för trycket på framsidan då det var olika format på korten ) papper till inlagorna i festprogrammet (250 ark) samt silversnoddar till alla kort och det gick på strax under 3000 kr med frakt och allt. Ska också tillägga att dom skickade med ca 5-10 kort för mycket av varje sort samt en jättefin calligrafpenna och den där "metallstansen" dom gjort för att kunna trycka silverfolieringen på framsidan. Väldigt snabb leverans och helt otroligt bra service

Hmmm... funderar också på att skaffa mig lite löshår.. kanske sånt som Iza har, alltså längder som man kan snäppa på sig när man vill ha lite mer volym.. fast när jag var och letade innan bröllopet så var det så dyrt *snyft*

• Izunia

Hejda flickor!! Nu sticker jag. Var tvungen att snabbt titta in före.

Anna jag hade ocksa en Maggie som heter Evangelina (har utgatt). Köpte den för 7500 (ord. 20 000). Sa det var ett kap! ;)
    Världens vackraste klännig! hhaha!! Jag var supernöjd.

Ylva, pa den tiden köpte jag lösharet för 1600kr. Vilket var skitdyrt! Men det är äkta har och det priset är inte sa dyrt nu kanske.

hej hej!!

• Victory

Anna: Om du är intresserad får du gärna kika in på vår hemsida, där finns också våra bilder (under "bilder" då förstås ). Jag hade ju ingen äkta MS, eftersom jag inte bor i Stockholm och dessutom var lite sent ute så hann jag inte få tag på någon sådan. Utan jag beställde en kopia av MS Dion från e-bay. Den syddes upp i Shanghai(!) men den var verkligen jättefin, superbra kvalitet och satt perfekt! Att den sen var billig gjorde ju inget!

hem.bredband.net/viktoria_daniel/

• Izunia

Hej tjejer!! Nu är jag i st anton och har det väldigt trevligt! kanske maste korta min resa med nagon dag för jag har blivit kallad till intervju samma dag som jag skulle kommit hem!! :) Äntligen kanske det händer nat. Ni far halla tummarna!!

puss & kram!!! Ciao!

• Ammo

Hej Iza! Vad glad att du inte är hemma i Skåne, det är ju orkan och storm här! just nu är 275 000 hem utan ström och det är på väg uppåt/hitåt nu, hjälp...

Hoppas du har det skoj och får åka massor av skidor! Och jag håller verkligen tummarna för din kommande intervju!

• Bröllopstokiig

Åhhh Iza!! Va kul med intervjun. Håller tummar och tår för att du får jobbet (så att det inte känns så surt att korta av resan och vistelsen med Andi )

Vicky - Vilka otroligt fina bilder er fotograf tog! Önskar att våra hade blivit lika bra... men men.. kanske nästa gång

• Victory

Tack, Yllo! Själv är jag inte 100 % nöjd heller... Jag hade ju så många idéer och tankar som aldrig blev av. Vi hann inte mer, och i stundens hetta glömmer man bort saker också. T.ex. har vi ingen närbild där vi båda tittar i kameran och står vända mot varann (bara på långt avstånd, eller där våra föräldrar är med). Vi tänkte ju också fota i den fina hotelltrappan men det hann vi inte. Nåja, helheten är jag nöjd med i alla fall. Det tycker jag att du ska vara också!

• Izunia

ahh da har man akt skidor hela dagen och det var faktiskt riktigt bra!! Solen stralar och det var jätteskönt! Ingen snö i dalen dock, men i backarna var det inga problem. Lite isigt pa sina ställen men jag trodde faktiskt det skulle vara värre.

Jag flög ordentligt idag...(mitt utanför en restaurang) da backen bara "tog slut" mitt frasmför mig! :) Jag bet mig i läppen och började blöda... :( men jagh ar iaf inte brutit nagra ben!

Jag fick intervjun ändrad sa jag slipper boka om resan!!

Vicky...sa är det nog alltid! Jag känner exakt samma sak. Man kanske inte var sa mega detalj folukserad som man trodde! ahah.. man maste nog ga igen exakt vad man vill ha innan...

Jessie, jag längtar inte hem!! Stackars Gucci flyger väl nästan bort där hemma!

• Ammo

Haha, då har du fläskläpp i morgon
    Tur att det inte gick värre än så!
    Kan lugna dig med att stormen nu är över, så din lilla vovve mår nog bra.

Håller med det där om bilderna, vi hann inte heller det vi tänkt oss från början.

• Yllo

Hihihihi... åååhhh vad söt du måste vara idag Iza med din fläskläpp
    Kul att du kunde boka om intervjun så att du slipper resa hem tidigare.. Du måste säga till när den är så att vi alla kan hålla tummarna för dig

Vi hann ta alla bilder som vi tänkt.. men jag är inte riktigt nöjd med kompositionen på flera av dem.. Visst fanns det några få guldkorn, men dom var få. Tyvärr så var det flera kort som både jag och Bosse tyckte att fotografen borde ha korrigerat våra poser så att det skulle ha sett mer naturligt ut.. som t.ex. Hon borde ha sagt till mig att böja lite på fingrarna och inte hålla handen så stelt rak när jag står med handen på Bosses bröst. Som det blev nu så ser det ut som om jag försöker knuffa bort honom Alteljéfotona är inte heller så bra.. dom bästa korten är utomhus, men där tänkte hon inte på att ta en närbild av oss fyra...

Ähh... när vi gör om det så får jag försöka få en annan fotograf istället och tanken är väl att nästa gång så ska det vara ett STORT bröllop

• Yllo

Hihihi.. Iza.. Jag var in på MS-hemsida idag och gissa vad jag hittade där.. Jo, den där klänningen jag föll för som du hjälper mig med Fast det visade sig att den länken jag skickade är en klänning och bilden är en annan. Dom är nästan identiska om jag bortser från att ena har längre släp och dekoration på släpet och den andra är mer "enkel"

Fast... jag kunde inte hitta dig under MS-brudar längre.. Tar dom bort brudar efter ett tag eller?

Svar på tråden Glitter tråden...