• Svar på tråden Glitter tråden...
  • Izunia

ahhh karin!! Jag vill ocksa ha tv!!! Vi ska nog vänta till varen och se om vi har pengar. Är saaa irriterad pa den feta tv;n som star pa bänken nu.. :(

Andi akte till österrike igar... :( han ska vara där hela säsongen. Men vi ses iaf om 2,5 vecka sa det känns helt ok.

Nu har jag sökt lite fler jobb och hoppas verkligen pa ett av dem. Jag blir jätteledsen om jag inte far det, men förväntar mig inte heller nagra positiva svar längre.. :(

• Yllo

Hej tjejer!!

Nu har vi kommit hem och jag har hunnit packa upp alla prylar som vi släpade med oss hem. Tog sin lilla tid att få undan allting på nytt. Sedan var jag väldigt trött igår så jag är väldigt glad över att jag har semester nu i mellandagarna

Va spännande att magen växer och växer Jess! Fast jag kan nog förstå att du inte hunnit landa ordentligt och känna efter ordentligt med bebben. Jag tror att det är ganska så vanligt om man inte försökt jättelänge att få barn... Om jag ser till mina vänner som har barn så är det egentligen bara 2 som varit så där toppenförväntansfulla ända från början.. Den ena hade fått besked om att hon aldrig skulle kunna bli gravid på naturlig väg och den andra hade försökt i 6 år innan det blev något (med hjälp av provrörsbefruktning). Alla andra har inte känt något speciellt förrän den lilla börjat sparka...

Nu har jag tittat extra noga på klänningen och det kommer inte att gå att lägga ut den så mycket över höfterna att jag kommer att kunna ha den. Så, tyvärr Iza, jag måste nog skicka tillbaka den till dig *snyftar högt* Den är ju sååå otroligt vacker, men jag kommer aldrig att kunna ha den *tjurar* J*vla höfter som går i släkten!! *grrrr*

I morgon kommer ungarna till oss och då ska vi öppna resten av julklapparna. Måste slå in några få extraklappar som vi köpte på Åland åt barnen.

Vill också ha en ny tv!! Fast jag får nog nöja mig med den jag har tills vi är färdiga med renoveringen... Just nu så längar jag bara tills det blir varmare att vi kan fixa med värmen... måste nog kolla med någon röris hur lång tid vi måste tappa ur systemet för själva inkopplingen.. vem vet, kanske det inte tar så lång stund att vi kan göra det redan i början av nästa år.. Vore ju inte kul om dom måste tappa ur systemet och hela huset är kallt i flera dagar.. i alla fall inte just nu mitt i vintern *hutter*

tingtingeling - Jag rekommenderar också Princessa i Södertälje (om du bor i stholm eller i närheten) att lämna in klänningen och göra ändringarna. Dom kan ju MS-klänningarna där

• tingtingeling

Tack alla för era råd - det verkar rätt enhälligt att det är Princessa i Södertälje som gäller. Jag bor inte allt för långt därifrån så det ska nog gå att ordna. Tack för hjälpen så länge! :)

• Victory

Vi sitter också precis och diskuterar om vi ska köpa en 42" plasma-TV!!! De har ju mellandagsrea! Det skulle vara kul med en sån när vi flyttar in i nya huset, inte så kul att ta dit den gamla... Men vi har inte bestämt oss än. Eventuellt väntar vi tills vi flyttar in. Undrar om de är mycket dyrare då?

• Izunia

vicky det undrar jag ocksa da jag verkligen inte vill lägga pengar pa en tv just. Vill köpa en till varen kanske..

• Ammo

Priserna kommer nog inte vara så mycket dyrare sen, det beror ju på vad man vill ha.
    Men OM ni köper nu, dvs innan nyår så köp en Samsung. De har en kampanj som gäller dessa dagar ut vilket innebär att man får en veckas gratis lyxhotellvistelse på massa olika platser runt om i värden. Man får själv stå för flyg men ändå! Därför passade jag på att övertala Martin att köpa en nu
    Vi kommer inte kunna åka på en långresa men en tripp till Kanarieöarna eller nått ska vi försöka hinna med innan bebben tittar ut.

• Victory

Det blev ingen ny TV, inte än i alla fall. Vi började prata pengar och ekonomi - vilket vi har ganska olika syn på - och sen var grälet igång! Men vi redde ut det. Dock får TV:n vänta ett tag till. Känns inte som det viktigaste i livet just nu...

Inatt låg jag vaken och grät. Var så ledsen så jag kunde inte sova. Försökte få bort tankarna på barn men det gick bara inte. Emellanåt känns det okej, jag kan hantera om det inte blir nåt än. Men i nästa sekund kan allt kännas helt hopplöst! Jag ska verkligen försöka att fokusera mindre på detta och tänka mer på huset eller nåt annat. Det blir som det blir och det är inte hela världen, det blir bra ändå!

Vad tror ni förresten om denna tapet som fondvägg i matsalen?
    www.sandbergtapeter.com/default.asp&ulid=18&show=3&katdel=3&psid=72&vid=270&vrank=1

• Izunia

tv kan alltid vänta. vad bra att allt löste sig vicky.
    Det här med barn är sa känsligt...Det är väldigt bra att ni har huset och renoveringen nu. Det kommer verkligen att föra era tankar pa annat.

Imorgon är det nyarsafton och exakt 1 ar sedan min mormor dog.. :( Jag vet inte riktigt hur jag kommer att ma. Jag har bokat in mig pa fest med vänner för att jag kan inte deppa hela dagen...
    usch...

• Victory

Iza: Usch, jag förstår att det blir en jobbig nyårsafton för dig! Det är ju inte så länge sedan min mormor dog heller. Det kändes lite konstigt att fira jul utan henne. Men samtidigt har jag accepterat det och tror att hon har det bättre nu! Försök tänka på de fina minnena och på allt som trots allt är bra i ditt liv just nu!

• Izunia

ja du har helt rätt. Jag kommer nog att vara ledsen pa dan sen kommer jag förhoppningsvis "över" det.

Tapeten var för övrigt jättefin!

Svar på tråden Glitter tråden...