Glitter tråden...
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Åh vad avundsjuk jag blir! Vi skulle ju oxå ha varit där nu!!
Hoppas att hela resan blir precis så ni vill ha den!!
(shoppa lite åt mig med!)
haha! Jag far angest over att resvaskan inte ar tillrackligt stor..!!
Vad kul att du fick lite ledigt och kunde sticka till Glascow! Vill jattegarna aka dit en dag.
Synd att ni inte kunde vara pa samma bat med oss! Hade varit superkul!
Hej!
Jag tar första bästa plan till dig Iza, jag står inte ut här hemma i skit-regnvädret, jag behöver sol och värme!!
Nu kan jag inte hålla på min hemlighet längre.........
Jag är gravid! Idag var vi på ett tidigt ultraljud och det var helt fantastiskt och overkligt.
Jag är i v 14 nu, så jag har ju vetat om detta ett tag. Men har inte velat berätta något förens vi hade gjort detta UL och sett att allt var ok.
Jag förstår om detta känns tungt för dig att läsa Vicky, vet hur gärna ni längtar efter en egen knodd. Men det kommer när man minst anar...jag lovar...
Precis som vi gjorde så föll koncentrationen på husrenoveringen, vilket kan vara bra för er också, då har man så mycket annat i huvudet att man inte focuserar på barn.
Själv hade jag lagt upp en tidsplan att det kunde ta upp till ett år innan jag blev gravid men det gick fortare än så vilket jag inte riktigt var beredd på....
Så runt 10 juni blir jag mamma....
Åhhhh GRATTIS Jess!!! Va roligt att du ska bli mamma
Vicky, jag förstår fullständigt din oroskänsla just nu ang huset. Jag kände också så när vi köpte vårt hus... Tuggade på naglarna rätt så rejält och undrade om vi gjort rätt.
Iza... Jag vill också flyga ner på första bästa plan!! Jag är så trött på det här skitvädret med regn och blåst!!! *bläääää*
Karin... Jag hoppas så att du fixar den där nyårsfesten nästa år... jag vill jättegärna komma!! fast jag måste köpa/hyra en smoking åt Bosse då
Idag har jag roat mig med att bjuda mina arbetskamrater på tårta. Gick ju kurs i tårtdekoration för ett tag sedan och passade nu på att göra en riktigt fin jultårta. Alla trodde att jag köpt den och sa att den var supergod Har bakat en till idag (den jag gjorde igår till jobbet var färdigköpt tårtbotten och idag bakade jag en själv) och dekorerat med julinslag igen.. Bosse ska få den så fort han kommer hem. Min lilla godisråtta måste ju få något sött i sig idag med *hihihi*
Julafton firar vi på Åland i år! Bosse har äntligen gett besked till mig ang den. Julmiddagen med hans familj juldagen är uppskjuten till annandag jul p g a att vi far till Åland.
Nyårsafton ska vi fira med kompisar här i Tullinge. Jag tror att vi kommer att bli runt 15 pers eller så.... kanske fler beroende på hur många ungdomar som kommer. Ska bli kul. I vanliga fall brukar vi alltid vara hos en av Bosses grannar på nyårsafton. Han har en handikappad son så det är lättare att vi kommer dit än att han far iväg... men i år är han bortrest över jul och nyår. Han ska till sin syster i USA...
Nästan alla julklappar klara nu. Skickade iväg beställningen på klapparna till Bosses brorsbarn (samt 40-års present åt hans f.d. svägerska till nästa år) precis för kanske 10 min sedan.. Idag ringde jag även och förnyade pappas prenumeration.. så nu har jag bara Bosse och barnen kvar + min bror. Måste undersöka i morgon vad det där tågsetet han önskade sig (min bror alltså) kostar....
Ha det så bra och sköt om er allihopa!!
eiiiiiiiiiiiiiii haaaaaaaa Jessie!! Gratulerar! :)
Fick ni reda pa om det var en pojke eller flicka? Eller vill ni inte veta?
Sjalv hade jag inte velat veta... ;) Men det drojer nog ett tag for oss...
Ylva vad skont att ni vet vad ni ska gora pa nyar..jag vet inte alls.. Andi ska till osterrike och jag fundrerar pa att folja med. Trist att vara sjalv i baren dock da alla jag kanner jobbar. Annars ar det val att stanna hemma och inte veta vad man ska gora...
Dessutom dog min mormor forra nyar sa det kanns lite jobbigt hur man ska reagera denna dan..Kanns fel att festa pa nans dodsdag...
Idag blev det ingen pool da molnen tog over och det borjade regna....
Åh grattis JESS!!!!! Jag hade mina aningar när du sa att du varit dålig så mkt och inte hade ork att renovera.. hihi
Välkommen till min värld får man väl säga då!
Har det börjat synas något ännu? Hur kom det sig att ni gick på ul i v. 14 redan?
Ring gärna om du vill fråga något eller bara prata!! (även om din syster förmodligen vet det mesta)
Gud vad roligt!! Gratta Martin också! Och Tomas hälsar han med!
Tror du att du orkar komma på lördag en sväng? Skulle vara kul att se dig!
KRAM
Tack tack för alla gratulationer!:)
Vi ville göra ett tidigt ultraljud och då gjorde vi en sån där nupptest (heter KUB nu), får man kolla så varför inte tänkte vi. Då kan man ju se redan nu om barnet har några avvikelser istället för v18.
Men allt såg bra ut, den låg och vinkade med händerna
Vi såg inte vad det var för kön och vill inte heller veta det, det får bli en överaskning.
Jag kan tyvärr inte komma på lördag, det krockade med Martins systers middag som jag nämnde förut, jättesynd!
Men vi få försöka ses någon dag på en fika eller lunch.
Har ju många omkring mig som har småbarn så det finns folk att fråga, men alla tips är ju välkomna från alla :)
Tråkigt att det regnar idag Iza,det sista man önskar sig på en semester :(
Vi är bjudna till en av mina bästa kompisar på nyår (hon som var toastmadame), har inte kollat runt med Martins kompisar än, men jag antar att vi kommer hamna där. Blir ju inget party för mig i år dock :( får väl dricka alkoholfri skumpa ;)
Nej nu måste jag och jobba, har fullt upp till jul nu men att leka jultomte och dela ut chokladaskar mm till alla mina butiker :)
Men på fredag ska vi på en underbar dag med jobbet. Vi ska till Sigtuna (norr om Sthlm) där ska vi först på yoga, äta lunch och sen tillbringa hela eftermiddagen på spa men behandlaningar mm. Ska bli helt underbart!
Vi hörs sen!
ohh idag ar det varmt...Har legat och solat hela formiddagen och var tvungen att ta en paus nu..och ta en huvudvarkstablett...
jag fick shoppa lite igar!! I min favvo butik Bebe... :) Me love...!
Jag onskar att jag hade skitmycket pengar bara..Det finns liksom inget stopp har!
Ja syns det pa dig an Jessie?? Andi gratulerar ocksa sa mycket!
haha jag hade inte fixat att vara gravid i 9 manader...;) ingen alkohol..mitt polska blod hade kollapsat! ahhaa!! :D
ohh jag hittade forresten en rod siden topp till nyar! precis vad jag letat efter! Hoppas jag far ga pa nan fest nu...;)
Well.. nu far jag atervanda till min solstol..!
Åh vad skönt det låter Iza, sol,bad och shopping!:)
Nja, jo det syns på magen. På dagarna går jag i "stora" tröjor, vi har några Hp-munk-tröjor som jag kan ha utan att det syns. Men jeansen börjar bli lite tajta nu och har jag en tajt tröja på mig så syns det, framför allt på kvällarna, det är som om magen är liten på morgonen och växer under dagen och sen minskar igen under natten :)skumt.
KOmmer berätta på jobbet i morgon...aaahh.
Vill ju säga det till kollegorna personligen och nu är enda gången på ett par månader som vi är samlade och jag vill ju säga till dem innan folk ser det i butik så det kommer fram den vägen.
Och eftersom allt såg bra ut på UL så finns det ingen anledning att hålla på det längre.
Men jag håller med dig Iza, ingen alkohol närmsta året :( man får ju hoppas att man brås på resten av familjen och går upp lagom i vikt också. Både mamma och mina två systrar har gått upp mellan 9-15 kg vilket är normalt. Tänk om man går upp 25!
Jag vägde mig i v6, samma morgon jag testade positivt och då vägde jag 63,8 och igår vägde jag mig och trodde till min fasa att jag gått upp flera kg, men jag låg bara på 64,4 till min glädje och är nu i v14.
Men det är ju nu allt bara ska växa så man lär bli tjockis snart ändå...
Måste ta en dusch nu
Yllo, såg att du också läst inlägget om "mitt frieri-sagan om ringen", wow vilken kille!
För er som missat den läs:
gkro.blogspot.com/
Skrålla ner och börja med "Episod 1 Sagan om ringen" och sen "Episod 2".
Alla sitter nu och väntar på del 3!