Glitter tråden...
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Vicky grattis!! Det kommer att bli hur bra som helst! Imorgon är det exakt 2 ar sedan vi fick vara nycklar!! :D
Jess..jag har hört det med och jag antar att min kiropraktor ocksa skulle försvara sig..jag gar ju till honom varje/varannan vecka...:?
Men nu har jag ont! Jag behöver inte riktigt träna upp ryggen mer da jag har ganska muskulös rygg (förutom normal träning alltsa).
Nä, som jag trodde kan jag inte somna! Men man kan ju surfa runt på Internet och få inredningstips!
Grattis till kontraktsskrivningen Vicky!! Ska bli kul att se bilderna
När det gäller julklapparna så har jag alltid givit pappa en julklapp.. Min bror och svägerska får en ny chans i år. I vanliga fall brukar jag aldrig köpa något åt min bror, men jag tänkte testa och se om jag får något av honon i år.. Jag slutade köpa till honom då jag aldrig fick någon klapp av honom.
Bosse vill jag ju självklart köpa något åt. Och de övriga är brorsbarn och Bosses barn och 2 kompisars döttrar. De få övriga vuxna får väldigt symboliska klappar, men det är ju tanken som räknas. Själv älskar jag att få klappar
Bal är väl rätt så kul att gå på. Var ju i somras på en... Tyvärr var det mest tjejer där så det blev ju inte så mycket dans, men det är ju kul att klä upp sig i balklänning och vara jättefin Vi hade bal när jag slutade Handelsläroverket (högskola) och då hade jag en kort guldfärgad balklänning.. vi (mamma och jag) lyckades ju inte få tag på en "riktig" balklänning och det fanns ingen som kunde sy upp en heller
Jag har väl lite tänkt så här... Eftersom det lutar åt att jag kommer att gå på bal 1 ggr/år ett bra tag framöver så tänkte jag att jag skulle köpa 2 klänningar och ha varannan gång... Kanske det blir en klänning till så att jag kan ta vart 3:e år istället
Vad tror ni om den idén?
Idag ska jag till Vallentuna och hämta vårt pepparkakshus!! Oj, va roligt det ska bli att se hur det blev och se ut i år.. + att det ska vara fyllt med godis också så jag kan lova att Bosse och ungarna ser fram emot att det ska bli julgransplundring
Ni far ha det sa trevligt här hemm för imorgon sticker vi till Miami! Därefter bär det av pa karibisk kryssning!
Är tillbaka igen den 18:e, men kanske dyker upp om jag hittar internet! ;)
Puss & Kram pa er allihop!
Jag kan ocksa nämna att fotografens bilder pa var sida är nu i större format om man vill kolla. Han var här idag och vi har äntligen bestämt oss ang bilder till albumet.
See ya!
iza: Ha det så himla underbart på resan nu!!!
Ni har säkert redan hunnit åka, men om du ser detta Iza så ha en fantastiskt resa!!!
GRATTIS TILL HUSET VICKY!!!!
Har suttit hemma hela dagen med administration som jag inte hunnit med under veckan,phu. Är äntligen klar med alla kvitton mm och ska nu bege mig till sjukgymnasten.
Undrar hur Iza och Andy har det nu i Florida, säkert helt underbart! Själv sitter man här och huttrar i regnet i december :(
Hur går det för er Vicky? När får ni tillgång till huset? Ska ni gör om något?
Idag kaklas det för fullt i badrummet, väggarna blir mer eller mindre klara idag, sen ska det läggas golv och allt ska fogas, men det blir ju klart denna vecka!
I vardagsrummet skall nu bara väggarna slutmålas 2 gånger (inkl fönstrena).I morgonförmiddag har jag och M tid att åka och försöka bestämma oss för tapeten vi ska ha som fondvägg, lär inte bli lätt, det finns sååå många coola att välja bland.
Men nu är ju möblerna här (utom matsalsbordet), allt står i hallen (rätt stor hall)och väntas på att packas upp!
men känner jag oss rätt så är det väl inte klart förens till julafton ändå...alla småsaker, dutt hit och dutt dit drar ju ut på tiden.
Jessika, ni får det verkligen helrenovetat! Härligt!!
Själva ska vi tapetsera om i hall, kök, matsal och sovrum. Golv och tak var rätt okej så det gör vi inget åt till att börja med. På nedervåningen ska vi börja med att ta itu med duschrummet, som ska bli spa/relaxrum. Nästa steg är gillestugan som ska bli biorum. Där måste dessutom golvet läggas om. Resten av nedervåningen väntar vi med. Jo, i den lilla toaletten på övervåningen skulle jag vilja byta väggar också, det var en rosa våtrumsmatta. Kök och övriga toaletter var hyfsade, inget vi ska åtgärda till att börja med i alla fall. Sen ser jag fram emot att få börja med trädgården till våren. Även om den inte är stor så har jag lite planer för den! Vi får flytta in den 16 februari så vi har ju ett par månader på oss att renovera invändigt innan det blir dags för trädgården. Vi har också börjat kika lite på tapeter, jag funderar på en svart/silver, stormönstrad fondvägg i kök och matsal eftersom kaklet i köket är svart/grått.
I helgen har jag haft lite ångest över huset, det kändes inte riktigt rätt och jag ångrade mig lite. Men Daniel ville så gärna ha det så jag får tänka att jag gick med på det för hans skull. Och när vi väl flyttat in känns det säkert bättre. Om inte får vi väl leta efter ett annat hus! Nu börjar det i alla fall kännas lite bättre och jag ser fram emot att få det fint!
Grattis Vicky!! Jag tror man alltid känner lite "oj, vad har jag gjort!! Vill jag verkligen det här!?" när man köper sådana stora saker som ett hus. Så kände iaf jag med, men nu känns det kanon!
Ha det så kul Iza!! Hoppas ni får skitkul!!
Julklapparna är nästan färdiga för min del, jag var nämligen i Glasgow/ Skottland from fre- mån med några från min mammagrupp. Och där finns det gott om bra shopping!!! Helt underbar stad faktiskt!! (Det var sååå skönt att få komma bort och ha riktigt kul!)
Leo mår faktiskt bra nu och har inte varit dålig på hela 10 dagar! wow! Jobbet går nog också bra, jag har lagom lite att göra just nu med tanke på att jag varit bortrest (med chefens fru bla, haha). Men har varit oerhört trött på sistone så jag är väl inte kanonduktig på att gå upp på morgnarna får jag väl erkänna. Men det blir lätt så när man ändå sitter och inte har så mkt att göra... Jag hoppas på att det som utlovat blir många förändringar någon gång efter årsskiftet! Annars far jag mest som en tätting fram och tillbaka på ärenden så jag är inte så mkt på kontoret.
Ikväll hämtar jag min nya bil, jaaaa! Ska bli sååå kul!
Imorgon åker den gamla in på rekond och sedan försäljning, lite sorgligt eftersom det var/ är min första bil. Men men..
Nästa år har jag planerat att ha en jättestor nyårsfest med långklänning och smoking igen (hade en för 103pers 03/04). Hoppas bara att inget kommer emellan! Blir det av så är ni (alla tråd- tillhöriga ;) ) självklart jättevälkomna!!!
I år ska jag bara ha en lite mindre fest ;)
Vad ska ni göra på nyår??
Hej tjejer!!
Just nu befinner vi oss i Fort Lauderdale i ett Wisteria Lane-liknande omrade!! Hur sott som helst!
Har ar varmt.. ca 28-30 grader och det ar vinter!! Men det blir lite kyligt pa kvallarna.
Igar var vi och shoppade lite och idag ska vi ocksa! Det ar alltid fantastisk shopping i USA.
Pa sondag aker vi pa kryssning och fredag ska vi nog till Miami ett par dagar i south beach.
Jag kan nog kolla internet regelbundet fram till fredag!
PUSS!!