• Svar på tråden Glitter tråden...
  • Bröllopstokiig

Vicky:
    När det gäller huset så kan ni plocka bort alla andra bud som det andra paret budat och återgå till det senaste budet någon annan har gett. Iom att de inte vill ha huset så står inget av deras bud kvar. =) Ge ett bud lite högre än det sista från ngn annan och se om ni kan få huset! Även om det inte känns 100% tycker jag ändå att ni ska ta det, man bor snabbt in sig! Och det man inte riktigt gillar kan man ofta ändra eller göra bättre. Speciellt om ni kan få det mkt billigare!! Jag tror inte det finns hus som är 100%. Vårt hus känns jättebra nu trots att jag var lite skeptisk i början =)

Och Vicky, kan jag så KAN DU! Ge det lite mer tid bara!
    (Jag har faktiskt blivit nästan frisk efter Leo så mkt kan hända!)

• Ammo

åh vilken jobbig sits med huset Vicky...förstår att du tvivlar. Mentalt har man ju som du sa tackat nej och gått vidare, men jag håller nog med Karin där, skulle nog satsa ändå.Inga bud finns ju kvar, ett bud är aldrig bundande! Oavsett om ni lägger ett bud nu så kan ni alltid dra er ur ändå om ni skulle ångra er. Jag tycker huset hade fina potential, bra planlösning, rätt renoverat mm, så kör!
    Visst kan man vänta på drömhuset, men då får man nog vänta länge och vinna på lotto innan.
    Jag vet inte hur marknaden är hos er, ni kanske har stora chanser på något annat drömboende men det lär ju inte vara sååå många hus i det området ni vill bo som kommer ut till salu?

Ang barn, så håller jag med Karin där med, kan hon,kan du. Det är få som blir med barn på "beställning" när man verkligen vill. Ibland tar det tid. Gäller att tänka på annat och mysa naturligt.

• Yllo

Jag säger som dom andra tjejerna Vicky. Försök att köpa huset, det är ju inte ert högsta bud som står kvar, utan man går ju tillbaka till det högsta som var INNAN paret som drog sig ur började bjuda.. *öhhh, det är lät nog lite snurrigt*

Angående barn.. Att bli gravid kan ta lite tid, speciellt om man ätit p-piller innan. Försök bara slappna av och glömma bort alla tankar på barn. Det brukar vara det effektivaste sättet. Försöker man verkligen bli med barn så blir man lite blockerad och då kan det ta mycket längre tid. Slappna bara av och ta det lungt! Då kan också huset komma bra till pass, du/ni slipper pressen på att hitta ett hus och det där huset hade ju så fina potentialer och kan bli tokbra med lite renoveringsjobb

Lycka till raringen!

• Izunia

hej tjejer... hur gar det för er nuförtiden?
    Jessie..fattar du att det gatt 3 manader sen bröllopet???

Jag har ett problem..har inte skickat tackkort än men ska försöka göra det innan vi aker pa bröllopsresa. Vad skriver man i dem???

Jess...min kompis känner en kille som jobbar pa samma företag som du i st

• Emmis 05

Izunia: å va fina ni va! Grattis. Ja tiden går fort. Jag tror våra tackkort dröjde nästan 4 månader eller mer!

• Izunia

Tack emmis!! vilken tur..jag trodde att bara vi var sena... :) Jag vill mest bara fa iväg dem innan alla julkorten ska skickas och försvinna pa posten...

• Emmis 05

Jo det förstår jag men jag har för mig att det är OK enligt vett o etikett att dröja ändå upp till 4 eller var det t.o.m. 6 månader?
    Jaja....det ordnar sig nog...folk blir nog glada för korten oavsett:)

• Victory

Tack för alla goda råd och tankar!!!

Nä, husmarknaden här är ju inte så lysande, just nu tycks det stå stilla, det kommer knappt ett nytt hus i veckan! Men det beror kanske på årstiden också. Jag har velat fram och tillbaka angående detta huset men jag har kommit fram till samma sak som ni säger. Det är kanske inte 100 % men det är tillräckligt bra och uppfyller de flesta av våra krav. Och man bor nog snabbt in sig som Karin säger. Så vi har sagt till mäklaren att vi är med men till ett lägre pris. Mäklaren ville ha det till att vi skulle ge vårt sista bud innan det andra paret drog sig ur (1 230 000) men då blev jag lite sur. Jag tycker som du Ylva att vi måste få gå ner till det pris vi la över det tredje parets bud (vi var ju tre par från början). SÅ nu skulle mäklaren höra med dem och så får vi se imorgon om de fortfarande är intresserade. Om dom då tackar nej tänker vi bjuda utgångspriset och se hur det går.

Svar på tråden Glitter tråden...