Glitter tråden...
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Hej hopp!
Har jobbat i Norrköping i 2 dagar nu. Expert har haft enorm utbilning där så jag har stått och hållt i totalt 11 utbildningar på 2 dagar, phu.
Dessutom så är jag sååååååå otroligt jäkla dunderfökyld!!!snöööörvel! Det inner konstant i näsan så gissa om det var skoj och stå där inför folk och snörvla...
Ska krypa ner i soffan nu och dra en filt över mig, fy det känns som fredag nu bara för att jag jobbat sönd-månd och bara hade lörd ledig.. Denna vecka är som tur är lite lugnare så jag slipper jobba från morgon till kväll..
Ingen som har nåt skoj att berätta? Vad har ni gjort i helgen?
Hej tjejer!
Har inget speciellt att berätta.. Vi lämnade in vår hårddisk till ett företag i Nacka förra veckan för att se om dom kunde rädda alla bilder vi har på den (den har ju krachat tyvärr). Igår ringde dom Bosse och sa att det skulle komma att kosta 10.000 kr att återställa infon Bosse lyckades dock få ner priset till 6000 kr och vi måste ju ha bilderna!! Vi diskuterade fram och tillbaka hur vi skulle göra och till slut bestämde vi oss för att kosta på återställningen. Med vår vanliga "tur" så lär det väl annars gå som så att något händer i huset och när vi ska få ut pengar på försäkringen så säger dom att vi inte kan få ut så mycket då vi inte kan bevisa att vi verkligen gjort att vi säger att vi gjort... Allt finns ju dokumenterat med bildbevis på den krachade hårddisken.
Annars har det varit lungt i helgen. Var över till Åland och höll en ljusdemonstration. Sålde för strax över 7000 kr i alla fall
Ha det bra!
JÖSSES, 10.000 KR. galet men det ligger tydligen på dessa belopp. Har en annan kompis som precis råkat ut för samma sak, flera tusen bilder låg i hans dator så han håller på och bråkar med någon om detta för det var tydligen inte hans fel utan någon butiks/verkstads fel att de försvann eller nåt. Men han är beredd att betala han med.
Ska nog vara hemma från jobbet i morgon och försöka bli frisk, snoren rinner och efter alla utbildningar jag haft så börjar jag så smått få rethosta också...
hej tjejer!! Nu är jag hemma! Har haft en helt underbart skön vecka där jag inte gjort sa mkt! :)
Maste berätta...igar när vi körde ut pa en 50 väg vid kl 14 pa dagen, körde det ut en silver pa motsatt fil, mot oss. vi saktade ner och denna bilen kör mot oss och över pa gräset i väggrenen och när bilen är precis till höger om oss kör den in i ett träd!!! :o
Vi stannade och jag sprang ut till bilen. Tur som det var kom manga människor springandes och en man försökte fa upp bildörren (gick inte). Ska vara ärlig och säga att jag vagade inte ga ända fram tll bilen för jag var rädd för vad man kunde se... Du plockade ut mannen som var i 50-60 ars aldern. Har ingen aning vad som hänt... somnade han, hjärtinfarkt..??
Vi hade verkligen tur att han inte körde rakt in i oss i 70km/h...
Anyway..jess vila ut dig! Det later som det enda vettiga du kan göra.
Ylva det later inte alls kul med datorn. Det är verkligen mkt pengar och de vet säkert att folk är beredda pa att hosta upp pengarna för sina bilder... :(
Hej tjejjer,
Vilken tur att ni klarade er Iza!!!
Här är det seeegt... Leo är fortfarande sjuk.... Av 5 veckor på dagis har han kanske varit där 10-15 dagar!! Och varken jag eller tomas kan eg vara borta mer från jobbet.. Jag är skitorolig att detta ska göra att jag inte får fast anställning efter nyår.. =( Fast jag visar iaf att jag verkligen vill jobba och jobbar hemifrån så mkt jag bara kan när jag är hemma.
Dessutom börjar sömnbristen göra sig ordentligt påmind nu.. På två månader nu har Leo inte sovit en enda hel natt och den senaste månaden har han minst vaknat 5ggr per natt. JAG ORKAR INTE MER NU!!!!Utöver det så har jag själv varit sjuk till och från senaste månaden, har sluppit feber nästan helt men känner mig ändå väldigt hängig med halsont och en massa snuva till och från.
Vi kan ju bilda klubb Jess!
Är så avis på att ni snart ska åka Iza! Tänk vad kul det hade varit om vi faktiskt hamnat på samma båt som tanken först var!?
Usch vad jobbigt Ylva!! Jag hade i system tidigare att bränna ner kopior på allt, men har varit väldigt dålig på det sedan Leo kom, det är nog dags nu! Precis alla bilder vi har på Leo ligger i min hårddisk....
Jag har inte fått mitt pass än, fastän det var 2,5 vecka sedan jag ansökte.. märkligt! Hur lång tid tog det för er? Och hur får man veta att det är klart?
Många kramar!
Hej tjejer!
Vilken tur att ni klarade er Iza!! Ibland har man änglavakt
Tråkigt att höra att varken Jess eller Karin mår bra...
Karin, jag förstår att du oroar dig över att inte få fast anställning efter nyåret med tanke på att Leo varit så mycket sjuk att både du och Thomas har måsta vara hemma så mycket. Det låter inte bra att han är så mycket sjuk.. kanske ni ska ta och kolla upp att han inte har någon immunbrist.. sånt går ju att ge medicin emot och i många fall växer det bort med tiden.
Åhhh.. Iza.. det närmar sig för eran bröllopsresa! Skulle inte heller ha något emot att dra iväg någonstans just nu, börjar känna mig trött och hängig igen och jag har absolut inte tid att vara sjuk (inte råd heller).
Det blev lite saftigt att hosta upp 6.640 kr igår när vi var och hämtade vår nya fina hårddisk (där dom läst in allt från den gamla). Kollade mycket nervöst igår kväll och konstaterade att ALLA viktiga bilder klarat sig
Hamnade dock i gräl med Bosse under själva installationen av Windows, office o.s.v. Varför kan han ALDRIG lyssna på mig?? Jag har sagt minst 10 ggr att vi måste leta upp skivan med brännarprogrammet och han började jiddra om att tanka ner från internet. Det enda jag hittade var uppdateringar och när jag sa åt honom att vi måste ha skivan blev han sur och började fräsa.. Jag slängde väl ur mig något i stil med.. "Jamen jag sa ju att vi måste ha programmet först, mitt lilla pucko där" och då blev han ännu argare så.. snipp snapp så grälade vi rejält *suck* Nåväl tillslut lugnade han ner sig och vi letade upp skivan med programvaran och installerade skiten.. Efter det gick jag och la mig med orden.. "Jag fortsätter att lägga in mail och sånt i morgon och går igenom bilderna och tar bort alla kopior, bränner skivan och fixar... Sedan la jag förstås till ett "Förlåt att jag fräste, men du måste börja lära dig lyssna på mig utan att jag ska behöva bli arg först" och dessa ord följda utav en massa pussar Stämningen på topp så gick vi och la oss.... fast det tog ju ett tag innan vi somnade...
Usch, jag är ensam sekreterare på jobbet idag. Halva gänget är på planeringsdag och den andra halvan är sjuka Kommer att ha massor att göra här idag och jag som inte känner mig i 100% form heller *bläää* Nåja, det är bara att bita ihop och slita på.. kanske jag kan gå hem lite tidigare i morgon när vi är fler här igen....
Ha det godis!
ohh Karin... Har ni inte nagon som kan hjälpa er med Leo kanske? Era föräldrar? Bara sa att ni kan fa sova nagra nätter och bli friska...
Ylva...ja det är trista summor. Andi har bränt allt pa cd. Har nagra nya bilder och saker som jag maste bränna...men annars är det mesta safe. Hittade själv en trakig elräkning som jag inte trodde fanns.. :(
Ja jag LÄNGTAR tills vi aker..Karin det är jättesynd att ni inte aker med oss. Hade varit hur kul som helst!
Hej igen Iza, välkommen hem! Skönt att höra att ni är välbehållna efter det som hände, usch.
Inte långt kvar till resan nu....jag är såååå sugen på att åka igen så jag har faktiskt suttit och kikat lite. Vill åka en vecka till värmen men det finns inte så mycket att välja på då.
Egypten vågar jag inte åka till efter alla bomber, Kanarieöarna är inte tillräckligt varmt. Asien och västindien är för långt bort och mellanöstern är för dyrt. Haha, tips någon på ett billigt resmål?
Jag har en hel del ledighet att ta ut och trots att vi renoverar huset så tycker jag vi har råd...ähh...egentligen inte...men om det inte är såååå dyrt så, pengarna finns sen beror det ju på vad man lägger de på....dyr tv el resa....tex..;)
Min förkylning börjar ge sig mer och mer. Var hemma i onsdags och halva gårdagen och bara tog det lugnt vilket verkar ha hjälpt.
Vi har fått ett helt nytt golv på hela övervåningen nu! Ek, enstavsparkett, snordyrt men vi betalar ju inget sådå valde vi dyrt,haha, den parketten vi hade innan var ännu dyrare, runt 1200 kr kvm, denna hamna runt 8-900 kr.
På måndag kommer äntligen vår försenade toalett och då kan de sätta igång och göra klart badrummet.
Martin kom hem nu med en stor slipmaskin så han kan slipa det sista på väggarna innan det är dags och måla, han är så duktigt. Visst har det tagit tid men jag är så less att jag inte orkar göra något längre, medan han kämpar på min guldklimp:)
Hoppas Leo blir bättre snart, förstår om du är orolig. Tyvärr så kan jag nog säga att många ungar är konstant sjuka när de börjar på dagis. Syrrans ena var precis lika. Sjuk var och varannan vecka...
Skönt att ni blev sams igen innan ni somnade Ylva. Som alla säger: somna aldrig osams. Vi är väl knäppa då eftersom vi aldrig har bråkat någonsin...
Får jag joina eran förkylningsklubb?! Det har brutit ut rejält för mig... igen! Jag har ju varit förkyld till och från sedan i somras, men nu kände jag mig såpass frisk att jag köpte ett årskort på gymet för att börja om att träna. Jag körde lite styrka och provade jogga 20 minuter. Efter en dag var jag störtförkyld igen! Åhh, vad jobbigt!
Men jag har fler problem i livet än det just nu. Huset som vi bjöd på är ute igen! Paret som vann budgivningen har dragit sig ur och vi har fått chansen igen. Men nu vet jag inte vad jag vill! Det känns inte längre som jag vill ha det, jag hade liksom lagt det bakom mig och gått vidare. Men Daniel är ju fortfarande sugen. Så i helgen måste jag vekrligen tänka över det igen. Hur funkar det med priset då? Måste vi stå kvar vid vårt högsta bud eller?
Sedan till det största problemet i mitt liv just nu: Vi har ju försökt bli med barn sedan vi gifte oss men det har inte gått så bra. Alltid är det något som har kommit emellan så vi har inte fått till något riktigt bra försök än. Jag ville ju så gärna ha en vår/sommarbebis men den chansen har ju passerat nu. Det här har känst jobbigare och jobbigare och så händer det som bara inte får hända: min kollega som också gifte sig i somras berättar att hon är gravid i v. 14!! Jag trodde jag skulle dö! Jag höll god min resten av fikarasten men sen hade jag svårt att hålla tårarna borta resten av dagen. Nu har jag gråtit sedan i onsdags. Usch, det känns så orättvist! Nu har jag väl samlat mig lite men det känns fortfarande jobbigt att träffa henne på jobbet. Inte så att jag missunnar henne detta men det borde ju ha varit jag!
vicky..jag förtstar att det känns jobbigt med att försöka bli gravid men inte lyckas. Det brukar ta tid för de allra flesta!! Jag är inte sa jättteinsatt i detta ännu, men ägglossningstest är största chansen för att veta när man egentligen är som mest mottaglig. Det kanske ni redan har testat. Men stress och förkyldningar ökar ju inte heller chanserna direkt. Sa stressa av och försöka att tänka pa annat. Typ HUS! :)
Jag vet inte...men du var inte 100% förtjust i huset va? Da tycker jag att ni ska leta vidare. Annars satsa. KJag vet inte hur det fungerar med budgivningen.. Jag tror nog att ni borde fa huset da ni budade näst högst... :?