• Svar på tråden Glitter tråden...
  • Ammo

Go for it Victory! Hårt mot hårt! Mäklaren kan absolut inte säga att ni måste lägga si och så mycket. Man startar på " noll" igen...

Iza, ja nu får du nog ta dig i kragen och skicka tackkorten, annars glömmer ju folk bort ert fina bröllop ;)
    Vi skickade ju våra en månad efter och det tyckte jag var lagom . Men jag har en kompis som gifte sig 17 juni och de har inte fått iväg sina heller.....

Vi skrev typ:
    Tack Terese & Jimmy för de fina champangeglasen och att ni var med och förgyllde vår dag.
    /Jessica & Martin Elmgren
    Nåt sånt....Vi skrev upp vad alla gav oss i present just för att kunna tacka personligt för just den fina saken de köpte.

• Izunia

Jess vi har ju ocksa skrivit vad alla gett oss för att kunna komma ihag. Var bara nyfiken hur man gjorde sen.. :)
    Vissa saker vi fatt har vi ingen aning fran vem och vice versa!!! Korten har liksom försvunnit eller sa har folk inte skrivit pa sina paket... :(

Emmis vad bra...da har jag lite tid pa mig!

Vicky du gör rätt! Om marknaden är liten som du säger bör ni nog satsa pa huset.

• Gudinnan

Izunia - du var jätte vacker! Undrar vart du köpt din slöja? Hur lång var den? Den var underbar.

• Yllo

Hej tjejer!

Jag är hemma idag, mår "konstigt". Någon typ av förkylning kanske för jag har ont i halsen så det visslar om det och så hostar jag. Bosse sa i morse att jag tydligen haft svårt att andas i natt och att han blivit riktigt orolig.... Måste bli bra tills på fredag för då ska vi till Rånäs slott på Kick off med jobbet (och jag har bokat in en massage där). Nåja, jag får väl krypa ner i sängen och bara ta det lungt idag och ev i morgon...

Stå på er Vicky! Ni ska absolut inte betala ert sista bud under förra budgivningen. Buden ska egentligen starta på noll igen, men man kan alltid ge ett lite högre bud...

Du får sätta igång och skriva korten innan ni smiter iväg på bröllopsresan... Dom du inte längre kommer ihåg vad du gav åt så kan du ju bara skriva "Tack för den fina gåvan" eller "tack för den underbara uppvaktningen"
    Vi skrev upp allas gåvor och vem dom var ifrån i en bok när vi öppnade alla paket på bröllopsdagen (eller rättare sagt.. vår toastmadame skrev, medan vi öppnade) och då fick vi ju med alla... förutom att vi glömde skriva upp i boken att vi fick boken av en kompis

Det är ju kul att ha det sparat, även om vi inte skickar tack-kort, vi gav ju gåvor åt gästerna på bröllopet istället.

• BlueTopaz

Vi skickade våra tackkort 5 veckor efter bröllopet, men jag hade oxå förtryckt dem och behövde egentligen bara skriva typ som Jessica och Martin:

Therese och Dan!
    Tack så mycket för presentkortet och champagnen!
    /Karin & Tomas

De gåvor jag inte visste vem de var ifrån gissade vi så gott vi kunde på och ringde faktiskt sedan och frågade om vi parat ihop gåvorna med rätt personer. Men vi fick mest presentkort på Ticket så det var inte så svårt. =)

Vi har problem vi.. Leo är fortfarande rejält sjuk och får inte komma till dagis på ett bra tag. Min chef var minst sagt missnöjd och sa att om jag knappt är här (om jag och T delar på att vara hemma så blir det ju bara halvtid för mig) måste han förlänga provanställningen... Jag fick panik.. Tänk om jag inte får fast anställning pga Leos sjukdommar!?? Det spelar ju ingen roll om han tycker att jag är jätteduktig (som han sagt att han tycker) om jag aldrig är här... Min älskade man förstod dock och är nu hemma heltid så att jag kan jobba heltid istället för deltid som jag gör om Leo går på dagis. Är jag här som jag ska vara så går provanställningen ut den 31/12.
    Stackars lillen har allt man kan ha just nu plus att de misstänker att han fått barnastma. Så han får inhalera flera gånger om dagen och tar allehanda mediciner.. Hoppas VERKLIGEN att det inte tänker fortsätta så här!!

Utöver det så har Tomas bil pajjat, växellådan kan gå sönder helt vilken dag som helst (kraftigt missljud när man kör) och en ny låda kostar nästan lika mkt som hela bilen..
    Det ser ut som att jag kommer att köpa en ny bil, men då krävs en liten löneförhöjning... vilket jag kommer få OM jag blir fast anställd.
    Om det blir så så ska jag nog köpa en Saab 93 2,0 T, men ska ut och provköra lite olika framöver =) Vill ändå ha en bil med lite lite klös i iaf. Någon som har ngt förslag på en bra kombi med klös? (Har uteslutit Toyota Avensis, Corolla Verso och Mazda 6 då de var för tråkiga)

Håller tummarna hårt för er Victoria!!! =)

• Izunia

Gudinnan tack!
    Jag köpte min slöja i Australien pa Abby Bridal (de som säljer Maggie Sottero). Slöjan hette Tea Rose om jag minns rätt. Ivory, den längsta modellen...jag vet att den kortare modellen var 108".
    Den har kristaller längs hela vägen och glittar jättemycket! :D

Ylva vad trakigt att du är sjuk..du far mysa i soffan och titta pa tv och dricka te.

Skriver man bara sa lite i tackkortet? Ok da fixar jag det!

Ang bilar är jag inte helt inne pa kombi da det inte har legat i mitt intresse. Kan ju en del om bilar.

• Izunia

förresten..ni som skriver pa fl..jag fattar ingenting där! :D Nan av er som kan dra en snabbgenomgang!? :)

Även om BT tydligen har ett uraldrigt system sa fattar man det! haha..

• Ammo

Haha, jag håller med dig Iza ang FL, jag är medlem där och brukar sitta och läsa lite men har aldrig skrivit något, tycker också det verkar snurrigt?!

• Victory

Jag har hängt på FL ett tag så jag kan väl dra en snabbgenomgång! Där får man lägga upp en personlig sida med presentation, bilder, gästbok, osv. Man kan gå in på andras presentationer och skiva i gästboken m.m. Man kan även skicka privata meddelanden via inboxen. Man kan se vilka som har besökt ens sida i en lista. Det är en del av FL. En annan del är själva forumet där det finns flera kategorier att välja bland, t.ex. Allmänt (som i sin tur har måååånga underrubriker). Att skriva i forumet är ju ungefär som här på BT. Man kan även citera andras inlägg, se hur många som klickat in på tråden m.m. Sen finns det ju andra delar också, t.ex. bloggar, men där har jag inte kollat så mycket. Ja, hoppas att det var lite informativt i alla fall!

• Victory

Jo, man kan också söka på medlemmar i t.ex. samma stad/stadsdel. Och så kan man "uppgradera" om man betalar en summa per månad, då får man lite extra funktioner t.ex. möjlighet att starta omröstningar. Men det har jag inte gjort.

Svar på tråden Glitter tråden...