Glitter tråden...
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Jaha, så var den här helgen till ända
Bosse och jag hade tänkt lägga in golvet nere i källaren i helgen, men istället så blev det att han spacklade om väggarna och golven istället. Förhoppningsvis så får vi golvet på plats nu under veckan. Har fortfarande inte hört något om att få hjälp med elementinstallationen.. men vi har ännu inte gett upp hoppet.. fast just nu är det nog lite kallt att tappa ur systemet också för att installera den nya värmen så förmodligen blir det inte av förrän till våren i alla fall.
Lilla Annica var lucia igår! Första gången jag såg en lucia med ROSA hår men vacker var det...
I helgen fick jag äntligen julpyntat också. Ljusstakarna på plats och stjärnan upphängd i balkongfönstret. Alla julklappar är införskaffade (förutom min och 3 som ännu inte kommit än men som är beställda) och inslagna. Väntar bara på att levereras till respektive mottagare
Låter som om du hade det jätteskönt på spaet Jessica!! Skulle inte ha något emot att fara iväg igen jag med.
Vicky - Du ska se att bara ni kommer igång med huset så släpper alla spärrar och du kommer inom kort att berätta för oss att du också ska bli mamma! Förstår att det just nu känns jobbigt för er båda, blir man och tänka för mycket på det så blir det ju som en spärr till slut Kanske boka in en romantisk helg och bara slappna av och prata HUS istället för barn..
Iza - Hoppas så att du har det helt underbart på kryssningen! Jag blev så avis när jag läste att du låg och solade!! Vill också ha värme NU! Jag avskyr det här vädret som är.. jag får sådan värk att jag (om nu Bosse och jag hade planerat att skaffa en liten bebis nu, vilket vi inte har) inte hade släppt till. Just nu är det knappt att Bosse får krama mig, hela kroppen värker *bläääää* Milda marsvin vad jag längtar till sommaren!!
Var i Gävle idag och besökte butiker. Har bara 4 st där så det känns lite jobbigt att åka nästan 40 mil för det...
Men jag passade på att kika in på Ikea för att försöka få tag i gardiner men det varuhuset var så litet så att det fanns ju inte något intressant alls, så det blev 2 paket galjar, skitkul..
Haha, Karin, kul skämt med klockorna, men mindre skoj att upptäcka det och komma försent.
Ni är välkomna så fort det blir klart här. Idag kopplades toaletten in, jiihaa. På onsdag ska de sätts upp handfatet. Men tyvärr saknas mosaiken och taket är inte gjort :( Men jag har mål till julafton och jag hoppas de också sattsar på det.
Nu börjar prison brake!!!
Hej mina sota sma flickor!
Nu ar vi pa baten och det ar helt fantastiskt faktiskt!! Den ar sa STOR!!!! :D
Idag var vi St. Maarten och ar en fransk/hollandsk o, ganska liten men saaaa underbar!! Vattnet var helt klart turkost och vi glassade pa stranden! Vattnet var sakert 30 grader.
Nu sitter jag pa internet cafet och snart maste jag hoppa in i duschen for middagen borjar om 1,5 timme. Sedan ar det buffe och pool party vid midnatt!!
Imorgon ska vi snorkla i St Thomas...dar ska vara riktigt vackert! haha...ville bara namna det! ;)
Vet ni vad min underbara man gjorde...??! Han sa till i receptionen att du skulle satta upp en Just Married skylt och dekorera vart rum!! haha! sa gulligt! Men dem satte upp en Happy anniversary skylt isallet... :)
Jessica din helg lat ocksa underbar! Unna dig skona saker nu till jul.
Karin jag kan forsta vad du menar med att man blir lite OFF av att stanna hemma...jag maste ocksa ut!
Ylva...jag lider med dig...hoppas din vark gar over! Du far overtala Bosse till sol och varme for din vark!
Puss pa er! Jag ar snart hemma! ;)
Izunia:
Tror att din man och min blivande man känner varandra från Fame Factory uttagningen. Martin Olsen heter min och var med i programmet. Om detta stämmer så hälsa Andi från Martin.
Åhhhhhh IZA!! Milda marsvin vad underbart allt låter Schabblet med skylten blir nog något ni kommer att komma ihåg många år framöver och skratta gott åt
Mmmmm... jag förstår precis vad du menar med att känna dig off Karin. Jag kände ungefär samma sak när jag gick hemma sjukskriven hela sommaren -05 (hade mycket längre "sommarlov" än vad ungarna hade). Till slut kändes det som om att om jag inte fick komma tillbaka på jobb så skulle jag bli knäpp (mer än vad jag redan är alltså )
Inte har vi fått in något golv den här veckan heller... Bosse har varit på rymmen varenda kväll hittills... Han har hjälpt en kompis pojkvän med växellådan i bilen FAST i o med att han hjälpt till så får vi elinstallationen i källaren gjord snart Killen är elektriker och var väldigt glad över att få byta tjänster. Bosse fixar/renoverar växellådan och den här killen kommer och drar vår el *ler stort och glatt* Hmmmm... behöver bara få tag i en röris nu... Jag har ju pratat med några killar här på jobbet som verkar vara så där halvt om halvt intresserade, men dom har ännu inte hunnit med att titta på ritningarna.. Fast jag vet inte om det är någon idé att börja dra värmen nu *fundersamt* Då måste vi ju stänga av värmen i resten av huset och det blir ju onekligen lite för kallt... Kanske man kan skjuta upp det till våren men ändå göra allt annat klart i källaren. Tänker på lägga in golvet klart, spackla färdigt väggarna, måla där de nya elementen ska vara, spackla och kakla väggarna i badrummet + sätta igen det där dörrhålet som vi ska ta bort och då måste vi mura lite... och jag vet inte hur vi ska lösa det problemet... vattnet till duschen (som nu står i garaget nere i källaren) går i en låååång slang genom just det dörrhålet.. och om vi murar igen dörrhålet, hur 17 ska vi få vatten till duschen.. *tuggar på underläppen och tänker så det knakar*
Nåja, Nu är det snart jul och jag är nästan klar med allt Väntar fortfarande på de sista två julklapparna som jag beställt. Julkorten skickade jag igår... fast jag tror att jag glömt några... I kväll har jag tänkt göra pepparkaksdeg så att jag och Annica kan baka pepparkakor i helgen...
Hej!
Åh, Iza vad underbart det låter!!!!!
Har jobbat rätt hårt denna vecka och nästa blir också rätt tuff. MEN SEN är jag ledig i 2 veckor!
Har kämpat hemma på kvällarna och nu närmar vi oss slutet.
Målaren är här just nu och fixar taket i båda badrummen, snkickaren och rörmokaren var här igår så nu sitter både toan och handfatet uppe.
Vi har sagt att vi ska ha gäster här i jul (ljug:-0 ) så de måste vara klara nästa vecka! Dessvärre så saknas fortfarande mosaiken
Köpte gardiner igår som jag längtar att få upp inom kort och fönsterbräderna håller vi på att måla...
Nej nu måste jag åka till Uppsala.
Åhh, dagen som jag har fruktat för i tre veckor! Min gravida kollega är tillbaka på jobbet idag efter bröllopsresan. Magen har ju vuxit dessutom så nu syns det tydligt. Jag funderade på hur jag skulle slippa undan pinan (sjukskriva mig?) men tog mod till mig och åkte till jobbet. Och det har faktiskt gått bra! Känns inte lika hemskt som förut när jag just hade fått veta det. Jag försöker tänka att min tur också kommer någon dag. Och nu är det ju snart julledigt!
Då vet du vad du ska göra under julledigheten Vicky ;)
Håller tummarna
Majsan_älskar_Martin
Självklart kommmer han ihag!! Han hälsar sa mkt tillbaka! Vad kul! Ska ni gifta er snart? Hur hittade du mig? :)
Ja da är man tillbaka!!! Ganska skönt faktiskt, men jag är sa trött nu.. och jag vill ända tillbaka...till St John.... :(
Jag ska fixa med bilder i dagarna sa ni far se de fantastiska stränderna!! :D
Vicky din ledighet kommer att vara underbar. Tänk pa det istället! :)
Ylva... det fixade sig med skylten, för de ringde och kollade om allt var bra, sa det bytte.
När ska jag skicka klänningen?
Välkommen hem Iza!
Kul att ni haft det så skönt, men jag kan förstå att du är lite trött nu Väntar med spänning på att få se bilderna.
Jag tänkte betala in pengarna vilken dag som helst.. Tänkte göra det idag, men det blir nog i morgon... så du kan skicka klänningen när det passar dig
Ska bli skönt med julledighet nu. Bara 4 arbetsdagar kvar. Bosse berättade i morse att det inte alls är säkert att han får ledigt i mellandagarna... men det löser sig säkert.
På fredag far vi till Åland och firar jul där med min pappa. Kommer hem med första båten annandag jul och firar då med Bosses pappa....
En annan kul grej som hänt... Fick veta i slutet av förra veckan att vi nu är 3 kusiner som gift sig inom ett år. Min bror den 19/12 -05, jag den 3/6 -06 och så min kusin (hon som är efter mig i ordningen) förra fredagen Bara 11 kusiner kvar som är ogifta Både Bosse och jag hoppas på att min kusin och hennes man kommer att ställa till med bröllopsfest i sommar, nu gifte dom sig borgerligt då dom tyvärr var tvugna att göra det fort men eventuellt så kommer dom att ordna med en stor fest i sommare med massor med inbjudna.
I går var vi hem till min f.d. svägerska (brorsans ex) med julklappar till henne och mina underbara brorsbarn. Snacka om att jag blev snopen och kände mig lite dum när hon plockade ihop VÅRA julklappar från henne.. Jag hade ett paket var åt dom och vi fick en hel ICA MAXI kasse med klappar Jag tror att det var 3 st till mig, 2 till Bosse, 1 till oss gemensamt och så 1 till barnen gemensamt. Visst är det kul att få paket, men det känns lite genant att jag bara hade ett till henne och vi fick så många... *tuggar på en hårslinga*
*gäsp* Uscha.. jag är så trött idag. Vi kom inte hem förrän väldigt sent och så tog det lite tid att varva ner också.. Blev väl ca 4 timmars sömn i natt så i kväll blir det en tidig kväll...