• bröllops häxan

Cambridgekuren, del 4

"Eftersom den gamla tråden nu är avstängd för svar så kommer det en ny här!

Här pratar vi om Cambridgekuren; både vi som redan håller på och ni som funderar på att prova. Läs gärna dom gamla trådarna för vanliga frågor och peppning"

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html

• Svar på tråden Cambridgekuren, del 4
  • bröllops häxan

Maliin: Hej vad kul att du hittade hit :D Ingen hård träning nu då *L* I alla fall inte under den rena kuren *L*

Lintuvirta : Vad jag har märkt så är det en otrolig skilnad vad man gillar för smaker. Jag gillar Kakao (varm), kycklingsoppan och Capichinon(is kall) bäst och köper bara dom. I bland så köper jag barerna också. Dom är helt ok (mycket godare änn nutriletts). Min taktik har varit lite olika. Ibland så får jag ett "tok ryck" ock kör rent i flera veckor (jag kör aldrig fler änn tre åt gången, oftast två) och ibland så känner jag för att köra kombinerad, det blir oftast över helgerna eller om jag jobbar, viklet är sällan då jag pluggar). Det här passar ju mig men det passar olika för olika personer. Men en sak kan jag ju säga. Om man kan köra ren kur i minst tre veckor när man startar för första gången så får man mest ut av "kuren". Man förlorar jätte många kg på en gång och blir otroligt moriverad av att fortsätta. :)

Själv så har jag "bara" 10-12 kg kvar till min målvikt som är 68-70 kg. Det går otoligt trögt det här sista, man kanske inte är lika moteverad som innan brölllopet men nu, när jag har satt upp ett mål ska jag klara det och innte ge upp. Får väll tänka på när jag springer fram i min snygga nya bikini i februari då jag och min man ska åka till Thailand på våran bröllpsresa. Och som de flästa med lite extra att ta i här och där så kanske ni känner igen er när jag säger att just bada och stränder ger stora skälvan. Det ska bli så skönt att hitta en bikini man trivs i och som verkligen sitter snyggt. Sen bara det att "bara vara" på en strand och inte i huvud taget tänka/vara medveten på sin kropp ska bli så skönt.

Kram alla och ha en bra vecka.

:)

• bröllops häxan

Ville bara "pusha" för vattnet. Glöm inte arr dricka era tre liter om dagen. Super super viktigt!!! Det mättar och minimerar "vingel" känslan. Men vattnaet fyller också på de depåer som kommer att sina nu när vi inte har någon fast föda i kroppen/tarmana som annars binder vattnet. Det är för att kroppen inte ska torka ut helt enkelt.

;)

• mammaK

Hej!
    Jag köpte förra veckan hem cambridge för en vecks ren kur. Och så hittade jag den här tråden idag. Perfekt. Ska börja med en veckas ren kur nästa måndag. Jag vet inte så mycket så jag blev glad när jag hittade den här tråden.

Hur funkar det om man äter ren kur varannan vecka och bra mat varannan, får man bra resultat då?
    Hur mycket kan man träna?

• Goldy

Gud vad roligt! Jag skall också börja med ren kur, nu på måndag smäller det!
    11 augusti blir mitt mål...

• JennyStar

hej =) ser att vi blir fler o fler här =) jättekul.. angående mammak:s fråga om varannan vecka har jag ingen aning om men däremot träning på ren kur.. prövade ett boxingspass för en vecka se, det blev för intensivt för mig.. för det första så var passet 1 h o 20 minuter o för det andra så blev jag alldeles svimfärdig dom sista 10 minuterna.. men det var kul.. så nu ägnar jag mig åt gåbandet 45 minuter rask takt o sen tränar jag mage o rygg ca 20 minuter 3 ggr i veckan.. så efter nyår ska jag ta tag i boxandet igen... om jag har fått upp lite mera kondis så kanske det går bättre.. men träna med måtta kan man absolut göra.. lyssna på kroppen bara o drick drick drick vatten.. viktigt..

• JennyStar

gommorron alla.. lite nyfiken bara.. hur mkt har ni som ni ska gå ner o vilka dagar har ni vägdagar? mäter ni kroppen? tränar ni? ha en trevli dag.. *kram

• Snart så....

Hej i tråden

Är lite nyfiken på CB och skulle behöva gå ner ca 10kg. Det verkar vara ett bra sätt att komma igång att köra en ren kur.
    Hur mkt går man generellt ner och man kör en ren kur på 2 veckor?
    Har tidigare provat båda VV och GI men det är för mkt "meck". Är det bra att efter ren kur kombinera med tex GI?
    Blir man dålig i magen i början eller nått annat man bör tänka på?

• JennyStar

hejsan =) ja det beror ju lite på vad man väger o så.. men du ska ner 10 kg.. då kanske du går ner mellan 4-6 dom 2 första veckorna.. jag har/hade en övervikt på 55 kg när jag började för 5 veckor sen o jag gick ner 8 kg dom 2 första veckorna.. ska väga mig ikväll igen men det är nog runt 13 kg minus iallfall... ja när du gjort ren kur så du är nöjd så ska man börja äta proteiner o gröna grönsaker till att börja med för att vänja magen skonsamt.. men jag tänkte mig oxå GI sen när jag ska börja äta mixad kur igen om 5-6 veckor..
    tror det är ypperligt.. =) du kan bli lite sämre i magen den första veckan (lös) för att sen bli hård i magen.. mina toabesök är mellan 1-2 ggr i veckan.. det går bra men man kan använda typ microlax eller liknande om man får mkt hård mage.. men drick massor med vatten.. o jag är ju kaffedrickare oxå så lite hjälper det till.. men jag önskar dig all lycka.. =)

• LillaMy06

Hej alla glada !
    Jag började på CK (ren kur) för 9 dagar sedan och jag vill verkligen rekommendera detta för er som funderar på det. Jag ser bara fördelar med detta...jag känner mig superpigg och är på sjukt bra humör varje dag.
    Första veckan gick jag ner 4 kg och jag har totalt tappat 14 cm runt mage/rumpa/lår !! Jag har varit på gymet och lyft vikter men även varit på hårda boxning/thaiboxnings-pass utan problem. Allt handlar bara om att dricka mycket vatten...och då menar jag mycket !
    Lycka till !

• Snart så....

tack för hjälpen :)

Det låter som en bra "spark i baken" metod för att komma igång. Det verkar även finnas så många olika smaker så man kan kombinera.

Svar på tråden Cambridgekuren, del 4