• bröllops häxan

Cambridgekuren, del 4

"Eftersom den gamla tråden nu är avstängd för svar så kommer det en ny här!

Här pratar vi om Cambridgekuren; både vi som redan håller på och ni som funderar på att prova. Läs gärna dom gamla trådarna för vanliga frågor och peppning"

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html

• Svar på tråden Cambridgekuren, del 4
  • Mastermind

Jag tycker att ni är superduktiga, allihop! :D Jag gick på ren kur i april-september, sen skulle jag ta en "liten paus", och jag har fortfarande inte lyckats hoppa på igen. Himla frustrerande.. :(

Gick iaf ner 45 kg på de där 5 månaderna, och hoppas på att ta 45 kg till snart, så fort det lossnar. :)

Till er som är nya och inte skrivit i de föregående trådarna så kan jag skriva min viktsideadress här: elio.gnarf.org/viktigt

• Lintuvirta

Mastermind : Hur ducktig är inte du!!!
    Var inne på din sida och kolla lite..
    Jag känner igen mig...Jag blir glad att man inte är ensam.Jag rasade 11kg på 2 veckor...Jag är 5kg till 100...Det är mitt mål till nyår. Jag ska gifta mig och väga under hundra!!!!
    Min m2b fick hoppa av renkur för han började bli snurrig...Men han fortsätter att gå ner..Vi ska kämpa...

• Mastermind

Lintuvirta - Du är jätteduktig!! :D När gifter du dig?

Jag drömmer också om att komma under 100 till nyår, men jag har lite mer än 5 kg kvar och jag vet inte ens när jag kommer lyckas komma igång igen.. :/ Men mitt mer realistiska mål är under 100 till min födelsedag den 20e januari. :)

• Lintuvirta

Mastermind . Vi gifter oss på nyårsafton i år...30 dagar kvar...Men det kommer en jul oxå..det är inte bra.

• Mastermind

Ojdå, det är ju snart. :) Grattis! Men hur gör du ifall du går ner för mycket, och klänningen blir för stor?

• Lintuvirta

Jag har en slutprovning den 18 december...så efter det får jag hålla mig ganska bra...*leeeer*

• Goldy

Hallå i stugan!! Hur går det för alla? Själv står jag still men bra är väl det efter ett hejdundrandets julbord i helgen! :)

• JennyStar

Det går bra för mig.. hade minskat 1.5 kg igår på vägningen.. och efteråt mätte jag kroppen o den har minskat totalt 86.5 cm på 2 månader.. =) läs i blogg o lämna avtryck =) jennystara.blogg.se

• JennyStar

Hejhopp... Hur går det för allla här inne.. tycker det e stillsamt här.. hålle rpå följer dockningen i rymden på ISS via aftonbladet.se.. verkar ha gått bra iallafall.. kämpa på där ute.. håller på er alla.. har ca 1 vecka kvar av min 11 veckors ren kur.. känns bra.. men skrämande på nåt sätt att få börja äta igen.. nåja det ska nog gå fint.. trevlig natt..

• fröken Inga

Hej tjejer
    Om/när ni kör inntensivkur, hur mycket tränar ni då?

• JennyStar

fröken Inga.. menar du ren kur så tränar jag ca 1 timme 3 ggr i veckan hittills. o det funkar bra.. borde ju ta den där 30 minuters promenaden varje dag jag inte tränar men... har inte tid till allt med småbarn hemma.. =)

• fröken Inga

tränar du stryka eller motion mest?

• JennyStar

motion.. kondition.. o lite styrka på slutet.. rygg o mage..

• Mastermind

Hur går det för er? :)

Jag tänkte glömma allt vad CK heter nu över jul och nyår, men jag har fallit tillbaka in i mina gamla ät(störnings)vanor igen och jag vågar inte låta mig själv äta i 11 dagar till. Så jag kör igång igen imorgon, och kombinerar kuren så småningom med kognitiv beteendeterapi för att få mitt ätande på rätt köl.

Tror jag håller mig till BT i början, bara. Ingen blogg, ingen viktklubb. Det var så jag började i april och det kändes bra. :)

God jul på er allihop!

• JennyStar

Stort lycka till e... jag ska på min "sista" vägning idag inför en mixad kur.. läs gärna blogg =) sköt om er alla här över jul o nyår.. tittar nog inte in så ofta..

GOD JUL O GOTT NYTT ÅR!!!

och stort LYCKA TILL!!!

*kram

• Lintuvirta

Tjena brudar!
    Jag har nu ätit ganska normalt i 3 veckor och ställde mig på vågen...Och gissa jag hade gått ner 2 kg till....*leeeer*
    Jag tänkte köra ren kur i mellandagarna så blir det några minus till innan bröllopet.Var och prova klänningen i går och den satt så bra.Gubbens kläder oxå. Hon i affären såg att jag hade gått ner mycke....Det känns kanon. Jag ska under 100 på min bröllops dag och det är i dag 11 dagar kvar..Det vet jag att jag fixar.Kramizar på er alle hopa och en ricktigt god jul...

• brud9/9

Mastermind, jag tror du gör rätt. Jag slutade med CB efter bröllopet och vips hade jag gått upp 8 kg igen. Jag faller direkt tillbaka i gamla vanor igen. Jag har också ätstörningar bakom mig, men jag kan inte låta ångesten ta över. Jag pratade med min konsulent, hon sa att jag ska sätta upp ett maxtak för min vikt och jag måste hålla mig därunder, börjar det rusa iväg igen så får jag köra cb ett tag till. Vi pratade även om hur orättvist det är att för vissa är vikten en ständug kamp, men man ska komma ihåg att vi är alla olika och vi har alla våra egna kamper. Vissa är smala, andra tjocka, men alla har vi något som någon annan är avundsjuk på. Vissa kan måla, andra sjunga, vissa är smarta, etc. Var glad och stolt över det man har lätt för och acceptera att andra saker får man jobba hårdare för att få.

Kör just nu ren kur och är inne på min 3:e dag. Misstänker att jag kommer gå upp lite under jul, men då måste man hoppa på kuren direkt igen. Styrkekram till dig, du är vacker och du fixar detta!!

Bra jobbat Lintuvirta!

• Lintuvirta

Ja ha nu var man fru Larsson då!Jag höll vikten in i det sista. Gick inte upp ett gram.*leeer stålt* Upptäckte när jag provade klänningen att brösten hade gått ner mest!!! Klänningen var slapp över bysten.*suck* Men den satt okej i alla fall. I dag körjag igån igen på halv fart och startar med en ren kur nästa måndag.

• JennyStar

Hej hopp alla!!

Har nu börjat med ren cb kur igen efter jul o nyårs pausen på en månad. Började i måndags... följ mig gärna.. vill ha många "anhängare" så man inte ger upp, är motiverande att vet att många läser så man inte "sviker" ngn eller sig själv och framstår som oduglig "bantare" som ger upp... så läs o kommentera så jag vet att ni kollar mig... =) lycka till med vilka metoder ni än gör..

jennystara.blogg.se

*kram

Svar på tråden Cambridgekuren, del 4