Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

God morgon!

NYA tråden... KUL!

Herregud, redan så många nya inlägg! Tog mig en halvtimme att läsa igenom gamla och nya tråden.

Snart så... Hur kan man ha symptom så tidigt? Det var häftigt! Jag trodde inte man fick det förrän ägget fäst? Men jag har säkert fel... Gud vad kul att du känner något!
    FruLlan kanon med nya tråden och måla som sagt inte fan på väggen ännu. PMS och grav symptom är lika - det har vi lärt oss - men det är fortfarande en chans att det är en bebís, vilket gör det spännande ända fram till BIM
    lapinette: Lycka til med allt vad gäller flytten, men glöm ej att få till det...

Själv är jag skit sur på min make fortfarande och vi fick inte till det i går, för jag ville inte. Jag kände för första gången på länge, NÄHHHH fan heller! Jag skiter i om det skulle öka chansen att bli gravid.
    I och med att vi inte fick till det alls så många gånger under ÄL (ja det var ju 1 gång endast) så är ju chansen inte så stor, men man kan ju haft tur eftersom vi hade sex på natten efter jag fick böjj, det kan ju räcka för vissa.
    MEN jag har inte ett ända symptom, jag känner ingenting!
    Så jag är inställd på nästa ÄL redan (som ajg har när jag är på affärsresa i Götenorg, så jäkla typiskt).

Oj vad jag ältar och deppar idag.... nu får jag försöka öppna jobbmailen, har inte gjort det än

• Bröllopstokiig

Grattis Monica S, och välkommen till oss galna i bebisverkstaden!

En gång räcker, visst, men det krävs tur då och det har jag ju inte haft tidigare!
    Läste på en site här nu under förmiddagen att det är bra med varannan dag sex, för då blir simmarna starkare... hmmm bekräftar vad gyn sa till mig, så det är ju positivt iofs. Gyn sa att kvalitén är bäst mellan 2-4 dagar, för de som inte blir med barn och har en man som måste lämna spermaprov, ska låta det gå 2-4 dagar, så de får inte vara färska.... hmmm se så man hoppas nu bara för att vi inte fick till det
    Ja ja, så har hela förmiddagen gått till att läsa det jag redan vet och googlat på allt möjligt som har med bebbeverkstaden att göra.
    Ja ja... hur fan ska man kunna lugna ner sig?
    Är det sant att man kan ha svårare att bli gravid om man tänker på det? Att kroppen spänner sig bara för det? Jag tycker det låter sjukt... min man säger hela tiden att jag spänner mig och tänker på det för mycket o om jag inte hade gjort det hade vi varit gravida för länge sedan! ??? What?

• Bröllopstokiig

5 ggr har vi försökt, helt otroligt! 5!

• Bröllopstokiig

majlor, jag skulle sluta med piller redan nu, så kroppen kommer i form. man kan alltid säga om man inte blir gravid inom ett par månader till gyn att man har försökt längre... så du behöver inte vara orolig, jag är det inte ett smack, för jag vet att de flesta lyckas i allafall någon gång. men det är så fruktansvärt frustrerande att inte kunna få ett plus när man är inne på 5e försöket!

MonikaS:
    När sa du molvärken kom efter ÄL? Tänkte att det kanske är dags ätt börja känna ngt om ett par dagar då

• Bröllopstokiig

NI ÄR JU INTE KLOKA
    Fasen vad ni har skrivit, varit på extern möte och faktiskt jobbat lite idag, sen kommer man tillbaka och 80 inlägg extra sedan jag försvann!
    JESUS CRIST

• Bröllopstokiig

Vad i hela friden, kan man bli gravid en vecka efter ÄL, det var ju inte riktigt vad jag trodde! Helt sjukt ju!
    Jaha, då skulle jag ju hoppat på honom i går då, trots att jag inte hade lust, men jag får väl se till att vara i bättre form till nästa gång kanske... Då kör jag varannan dag hela jäkla cykeln!
    Kan inte FATTA en vecka EFTER ÄL, *slår mig för pannan* men det går inte in!

• Bröllopstokiig

Använde du CB testet då eller?
    Skit alltså! Bara att gratuler och jag vet ju vad jag ska göra nu i kväll. om jag bara kan få till det

• Bröllopstokiig

God morgon gils!

Gode tid vad det snöar, jag tog bilen till jobbet i morse och det var snorhalt ut! Jag slirade 2 gånger, hualigen, inte sköj. Min man sa innan jag gick att om jag smäller så åker vi dit och försäkringen kommer inte täcka eftersom vi har sommardäcken på... så jag var ganska nervös...

Snart så.... Jag undrar och funderade precis som du ag Moppys graviditet och tror med att det måste vara så att ägget fäste på onsdagen, 5 dagar efter ÄL. Annars är det ju lite konstigt med symptom o så, eftersom man inte känner ngt igentligen förrän ett par dagar efter ÄL.

Själv då: INGA symptom alls. Men jag vet att det inte har tagit denna månad till 99%, så det är väl inte så konstigt. Frågade en kollega på jobbet i går som ska ha barn 15/11 ag detta med ÄL, hon sa att det är 2 dagar man är "befruktningsduglig" och har man haft ÄL utslag på stickorna så kommer ägget efter 1-2 dagar och lever sen ca 12h. Spermierna kan överleva 5 dagar, men det är inte vanligt, normalt är 2 kanske 3 dagar.
    Hur som helst, jag kommer inte ge upp hoppet förrän mensen kommer, det finns ju 1% chans att jag är gravid i och med att vi hade sex på kvällen efter ÄLstegringen (morgonen), he he he skam den som ger sig. Frågan är hur snabba simmare min man har och hur starka de är... kanske inte överlever lika fint som unga mäns, han är ju 37 bast... ja ja ja
    ÅÅÅÅ varför kan man inte få känna ett litet litet symptim, så man får upp lite hopp om inte annat...

Mindre, kul att du hänger med på brunchen! Det ska bli sköj! Jag tycker vi kör på brunchen på mornington hotel, på nybrogatan om vi inte kommer fram till något bättre, billigt o bra rekommendationer.

Välkomna nya tjejerna!

• Bröllopstokiig

Snart så... Gud vad avis man blir, att du redan känner ngt i boobsen! Det låter lovande! Tänk att man kan känna det så tidigt, kul!!! Hoppas att du lyckas i allafall!

• Bröllopstokiig

Jag borde ha BIM den 9/11. Då är det dag 27, och det verkar som jag har lite kortare cykel nu... (så mellan 8/11 - 11/11). Fy fabian vad spännande..... ha ha kanske inte för mig då men för att se vad som händer med alla andra.
    Mitt ända symptom är att jag är ovanligt PIGG, helt sjukt, kunde inte somna så tidigt som jag brukar i går o sen vaknade jag av mig själv 06:30 i morse, hur normalt är det då????
    hahahahahaha (naaturligtvis vet jag att trötthet är symptom, så typiskt att jag är så tvärtom denna gången, inte ett ända litet tecken!!!)

Jag kommer def dränka mina sorger på brunchen!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???