Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Hörrni tjejer, håll i hatten. Det kanske inte är kört för min del ännu!! Jag tror jag blir knäpp... var ialla fall hos en annan gyn på morgonen, eftersom jag ville ha en second opinion, som mätte fostret till DUBBELT SÅ STORT som min andra gyn... Jag gick sedan till min gamla gyn som jobbar på samma ställe och krävde att han mätte om... och han mätte nu lika stort som den nya gynekologen. Dessutom såg han nu fosterbitar i hinnsäcken, vilket också var ett positivt tecken. den gamla gyn sa bara: "oj jag glömde kanske vrida på VULapparaten så att jag såg hela längden i fredags"... Herre gud... Nu har vi tagit ett till blodprov för att mäta gravhormonet i blodet och jämföra ifrån i fredags, och jag får svar på detta i eftermiddag.

Jag har fortfarande inte mycket hopp, men man vet aldrig...

• Bröllopstokiig

Oj vilken tid det tog för lilla mig att läsa i kapp. Tack alla för grattis igen, jag är jätte glad som ni förstår och fortfarande förvånad eftersom jag inte alls har trott att det skulle ta denna gången!

A.M. Funderar på MamaMia för att det är närmare mitt hem. Sen har jag blivit rekommenderad BM i Gamla Stan. Vet inte vilka jag ska ta, men det lutar åt MamaMia.
    Vad är det för blodprov du sa att Brudsommar skulle ta?

MOPPY gumman, nääääää vad tråkigt. Men som vi sagt innan, hoppet är det sista som överger en.

FulLan, Kör dubbel dos Rosenrot. Skit i instruktionerna, det gjorde jag. Man blir lite speedad men det är det värt. Särskillt nu när du har en vecka kvar till ÄL. Ta den sista dosen samma dag du har fått stegring på testet. Likaså Bisolvon.

Ta det även lugnt med alkohol denna veckan, så ni är fräscha rakt igenom... vet att det är skit trist, men det kan vara värt att testa!

• Bröllopstokiig

Snart så...
    Har det inte kommit blod än så ska du inte oroa dig! Jag ringde ju BM och Gyn förra gången (innan jag började blöda) och då sa det att det är vanligt både före och efter BIM, eftersom livmodern växer från dag 1 då ägget har fäst i livmoderväggen.
    Jag hade inte mensont, det bara kändes varmt där nere så jag trodde att mensen var på väg, men den kom inte heller på mig.
    Idag har jag fått beigaktiga flytningar med; och vi cyklar ju på samma cykel, så det kanske är positivt i allafall...

A.M. Det bli nog mammamia nära och bra!

• Bröllopstokiig

koko, man kan blöda lite grann när mensen igentligen skulle komma. Jag fick mens, fast mera rostfärgat min förra grav när mensen skulle kommit, på den dagen. Men det varade inte så länge kanske bara 2 dagar...

• Bröllopstokiig

KOKO, det kan ju faktiskt som jag sa blöda lite när mensen igentligen skulle kommit, det är vanligt. Jag hade så förra gången jag var gravid.
    Har läst mycket om det på familjeliv, att de får en miniblödning och sen inget mer. Ta det lugnt!

• Bröllopstokiig

Snart så... NEEEJJJJJJ usch vad ledsen jag blev!!! Jag som trodde vi skulle hålla varandra i handen under förlossningen och gå igenom detta tillsammans. Fan fan fan
    Men nu får ni komma igen till augusti! Vi ska hålla ihop hela vägen och jag tror det bli många augusti bebisar. Jag får fira massa barnkalas med er och min kanske då 1 månad äldre bebis!

Eden06, Pirr, Becciz och alla andra gamla o nya trådisar. Tusen tack för gratulationer, man kan inte få nog av dem.

Ska ringa BM idag. Jag är nervös och orolig eftersom jag fortfarfande inte känner något!
    Hur kan vara gravid och inte ha några som helst symptom alls?? Är det någon som har hört liknande!

Nu håller jag tummarna för koko!

• Bröllopstokiig

Sweetstreet: NEEEEEEEEEEEEJJJJJJJ igen!
    Va fan! Nu blir jag ännu mer ledsen, eller är det alla mina hormoner som gör att jag bli känslig..... jag vill att det ska gå för er med!

• Bröllopstokiig

nu är jag fruL: Ja ni kommer reta gallfeber på mig när ni sitter där o dricker vin! MEN ni får inte träffas utan mig. Jag vill vara med!!!!!!!
    Hos koko nästa gång kanske vi alla sitter och dricker saft glögg, det var ju den 10/12 och då har ju NI haft BIM igen!

• Bröllopstokiig

Snart så... håller med frullan, gå hem idag och försök vila lite och vara ensam. Eller gå hem tidigare i allafall.
    Förstår att du är ledsen, det gör vi alla som försöker så hårt. Det känns nästan som jag vill ge bort mitt plus...
    Måste bara fråga eller nämna att vissa får ju mens som vanligt runt det datumet man skulle haft det. MEN det kan ju vara som för mig innan, ett tidigt missfall. Min mens blev ju sen 3 dagar den gången...

• Bröllopstokiig

Snart så.... Det ända som är positivt när det gäller missfall är ju att det är något som är fel på barnet, det är ju därför det kommer ut. Hellre missfall än ett sjukt barn. Kom igen nästa gång nu Snart så!

Kramar

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???