Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Moppy & sweetstreet: Precis så tänker jag med, därför testar inte jag heller före BIM, sen har jag testat så många gånger de föregående månaderna och det varit minus, så nu är det inte intressant att slösa test längre.
    Eftersom jag inte har haft symptom denna gången, har jag inte heller misstänkt något om att jag kunde vara gravid, men det gjorde jag förra gången! Så jag testade pga det....
    Sweetstreet: Nej du, inget blod än. Helt sjukt. Det brukar verkligen komma spotting på dag 27 (som jag äg på om det inte är dag 28 ändå...). Så jag sitter här och väntar, springer på toa och fortsätter köra upp papper men det är inte ett tecken på mens Spännande än så länge.
    Lovar att jag kommer med besked i morgon om att det vräker ner!

• Bröllopstokiig

Snart så... det känns som den ska komma när som helst! Jag springer med på muggen hela tiden, men det är inte ett spår av den. Kanske för att jag inte kör upp pappret i magsäcken (förr torr nu) Sjuk man är....
    Ja, den kanske bara håller sig borta för att jag vet att jag ska få den, nya spratt varje gång!

• Bröllopstokiig

För att citera A.M's inlägg igår

" Börjar misstänka att vår egen lilla pappersmuff CicciL är gravid!!! "

Jag börjar misstänka det själv nu! Shit, jag har fortfarande inte fått mens. I går på väg från jobbet ömmade det till i bröstvårtorna! Annorlunda, har inte kännt så innan... inget mens symptom hos mig iaf.
    BIM är i dag om det inte var i går. Så vi får se om mensen kommer under dagen, men som sagt, inte så mycket "spotting" som tyder på det än i allafall.

Hmmmmmm

Verkar som jag drar till Dubai nu innan jul. De kommer antaligen åka ner före mig med kameramännen osv, för jag kan inte vara borta från jobbet så länge. Vi får inte ta ledigt i vårt Q1 (vi är amerikanskt bolag o har q1 från okt. - dec.) Så antagligen får jag bli sjuk. Vågar inte ens fråga om ledighet för de kommer säga nej, då ser det ju inte så bra ut om jag blir sjuk sen just dessa dagar, så jag får bli sjuk med en gång i stället, he he he, har inte gjort så innan, men jag gör allt för att få åka ner till Dubai och spela in programmet!

KRAM

• Bröllopstokiig

Storasystern:
    Jag ska spela in ett reseprogram med eett team, om allt går vägen, men det gör det till 98%. Jag har bott i Dubai i minst 4 år, och sen har jag varit där varje år i 5 år någonting ett par veckor om året för att hälsa på kompisar etc. Eftersom jag känner till landet och omgivning så väl, vill de att jag ska vara med i produktionen etc...

Jessie: Jag kommer inte testa förrän tidigast på söndag om inte mensen kommer.
    Jag tror den gör det, för jag känner ingenting nu...alltså vad gäller symptom och så... så den är antagligen bara sen. MEN jag reagerade över att det sved till i boobsen igår... det försvann lika snabbt igen.

Bakis är jag med idag, var på en mediafest igår och drack gratis vin hela kvällen lång. Gäller att passa på

• Bröllopstokiig

Storasystern: Nej det är inte frilans, det är en one shoot denna gången, men jag hoppas att detta kan leda till något.

Mitt jobb ger aldrig ledigt dessa måndaderna under hösten. De har ingen aning om vad jag har för planer Det kommer de inte få heller, för jag tror inte det här är tillåtet!

• Bröllopstokiig

Problemet kom jag på är ju om de ser mig i tv sen.... shit, det kom jag på nu. Fasen, kanske måste be om ledigt i allafall...aj aj aj så får jag inte det så blir det inställt. Oj hur ska jag göra nu.? Tål att funderas på.

• Bröllopstokiig

Nenne...

Jag vågar inte! Körde upp lite papper igen på toa nu och det var minsan lite ljust ljust brunt... kanske kommer mensen ändå... Hjälp! Jag som var så säker denna gången att det inte hade tagit... varför blir man hispig nu då, bara för att mensen kanske är sen 1 dag...

SNART SÅ!!!!!!!!!!!!!! Whats going on!?

• Bröllopstokiig

A.M, usch jag vet inte om jag vågar berätta för dem. Tror inte det är en bra idé för jag kommer inte att få ledigt. Jag får helt enkelt fundera lite på hur jag ska kunna komma fram till något smart upplägg, fiska lite. Min chef är blåst, och jag tror inte han gillar mig, så jag tror inte jag kommer få ledigt.
    Hur som helst....ner ska jag till mitt Dubai och jag har ev chans att få bli programmledare, ååå vad kul.... ja jag får fundera lite till... *återupprepar jag mig eller*??

Jag vet inte vad jag ska tro om min mens/grav eller vad det är som är på g. Jag känner mig precis som vanligt. Verkligen! Så det är det som är det konstiga!

• Bröllopstokiig

Nenne: Jag tror inte jag får vara tjänstledig i 2 dagar för att göra en tv inspelning! Jag ska kolla av med personalchefen hur det ligger till på måndag, man kan ju fråga helt allmänt.
    Antagligen kommer jag berätta vad som är på g, men vet hur jag ska vinkla det. Man kanske kan skylla på att jag ska på bröllop i Dubai eller så, sen vad jag gör under tiden där ska de skita i... hmmmm ja ja vi får se...

• Bröllopstokiig

A.M.
    Vi får inte ta ledigt under oktober till och med december eftersom det är företagets viktigaste månader intäkts mässigt. Jag har inte ens fått min budget än, skulle haft den för 7 veckor sedan, men om jag visste den och hade en möjlighet att klara min budget till mitten av december, så tror jag de lättare hade släppt mig.

Ja ag inga symptom.... det är liksom 50/50 känns det som, kan vara mens kan vara grav. Märkligt är det i allafall.
    Tänkte på det i tunnelbanan, att jag hade stått och sagt till kompisar på jobbet att jag inte ville ha en bebis i juli pga sommaren och en massa som följer med det. Skulle inte förvåna mig om det blev just så bara för att kroppen vill jävlas med mig.
    Eller vill den jävlas med mig för att jag väntar mensen - den vill kanske att jag ska vara hispig och sen kommer den på söndag eller nåt i stället. Grrrr.

Har Snart så... Plussat eller? Hon kanske är så paff så hon stannade hemma idag eller? HAllå!!!!!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???