• viktualia

När märker man av att man är...GRAVID???

smygläsaren är i alla fall här och läser dina inlägg sweetstreet!

däremot har jag inte hunnit läsa ikapp sedan jag lämnade er i den gamla tråden.. har varit på bröllopsresa.. och hundra sidor tar ju sin tid....

• viktualia

Mindre - ödemarken = min hemska bostadsort och jag tycker lagom synd om FruLlan för att hon konslutar där! (själv jobbar jag i en större stad i närheten)

Och resan var jättebra- Playa del Carmen i Mexico en vecka var verkligen en hit!

Men nu är jag åter på jobbet och tillbaka i BT-beroendet... och gillar som sagt att läsa er tråd!

• viktualia

Moppy - tack! nej vi har inte börjat försöka få barn.. jag är en livrädd p-pillerknaprare som nån gång i framtiden vill ha barn men inte nu... hm... tycker dock att det är intressant att läsa era resonemang kring denna stora fråga... det minskar min ångest och rädsla......

....därav att jag benämner mig smygläsare eftersom jag inte är med i klubben "vi som bli gravida"

• viktualia

Snart så.... - tack för grattiset! och jag tolkar ditt senaste inlägg som att du plussat och då får man gratulera tillbaka!

• viktualia

Moppy - hm... vågar inte... och det bara för att jag mår PRIMA av att äta p-piller!! Hade katastrofvidrig mens innan jag började äta piller och fattar inte hur jag ska våga sluta... därav att jag behöver bearbeta ett och annat... och det gör jag bl.a. genom att läsa ert prat här!!!

• viktualia

Smygläsaren griper in:

Jessiegumman: en hel del frågor kan få sitt svar via www.vardguiden.se
    Annars kan man ofta få tag i sjukvårdsupplysningen för att komma vidare i vårdsnurren!

• viktualia

hihi smygläsare tog inlägg 1300....

får väl passa på och säga till Mindre - köp något riktigt gott så att du känner dig glad efteråt. Dyr glass är roligare att äta än billig!

• viktualia

smygläsaren igen: ååååååååå vill också äta god buffé! särskilt mangolassi var en evighet sedan.... får nog göra egen...

• viktualia

FruLlan - näeee deppa inte ihop totalt! om du orkar så tror jag att du piggar på dig om du träffar de andra tokarna från den här tråden!

Jessie - här kommer recept på mangolassi:

5 dl naturell yoghurt
    300 g konserverad mango
    3 dl mjölk
    8 msk socker (eller salt)
    10 st isbitar
    Tillagning

Mixa alla ingredienser i en mixer i några sekunder så att det blir en bra konsistens.

Om du skall ha salt eller socker i beror på vilken typ av lassi du skall ha.

Givetvis kan man använda FÄRSK mango också!

• viktualia

A.M. ärligt: jag surfade och hittade receptet... mitt svar är nej. jag skulle bara använda lite salt om jag skulle testa receptet... ides inte leta på något annat...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???