Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej Tjejer!!!!!

Hoppas ni haft en riktigt skön jul!
    Vad roligt det måste varit för er plussare att berätta nyheten under julhelgen! :)

Själva har vi haft en extreeeeemt lugn jul och det har varit jätteskönt! Förutom att man nästan blivit totalt seg och såsig av att göra ingenting. ;) :D Men det är en rätt skön känsla det också på sätt och vis. Fast snart måste jag ta itu med min jäkla ansökan, hm.

Väntar in ÄL nu under nyårshelgen så vi får väl se hur det går denna gången.

Koko, jag förstår verkligen din oro (jag går ju själv runt o oroar mig....) men försök att inte ge upp hoppet! Jag vet att det kan vara svårt ibland, men jag tror säkert det kan gå bra! Nu har ni ju fått jättebra hjälp!!

• sweetstreet

Ja, och Grattis Nasse7!!! Glömde säga det!

• sweetstreet

Snartis,
    det där med tröttheten har jag förstått kan drabba vissa jättehårt.
    Har vänner som sa att de skulle kunnat sova dygnet runt i flera veckor i början av sin graviditet.

En fd kollega till mig hade också en jättejobbig graviditet. Fast vi visste om att hon var gravid och jag tror hon tyckte det kändes bra för det underlättade det hela. Men hon mådde så illa och var supertrött under mer än halva graviditeten att hon sprang mellan toaletten och vilrummet hela dagarna. Däremellan fick hon väl lite gjort också. Men såhär i efterhand sa hon att hon verkligen inte förstår hur hon egentligen klarade av det.

Men det går ju faktiskt över även om man inte tror det.

Kramar till dig!!!! :)

• sweetstreet

Hm, svårt det där ed vilka man berättar för i tidigt skede. Alltså typ på jobbet då.

Jag tror nog ändå att jag skulle berätta för de närmsta kollegorna på jobbet om det var så att jag mådde så otroligt dåligt. För annars skulle det nog märkas ändå tror jag. Att något var fel menar jag. Och för min fd kollega som mådde så dåligt så tror jag det hjälpte att vi visste. Hon hade självklart inte berättat för "alla" på jobbet utan bara oss närmsta. Men det gjorde ju att vi kunde hjälpa henne en del när det var som värst.
    Man hade ju även mer förståelse för när saker och ting gick långsammare än vanligt för henne och det hände också att hon stannade hemma någon dag eller två från jobbet ibland när hon bara inte kunde ta sig in. Och då kunde man ju också hjälpa henne med vissa saker som kanske måste göras.

• sweetstreet

Koko

Är det speciell akupunktur som ska öka chansen att bli gravid då?

Vet du hur det liksom fungerar?
    Ska det stimulera äggisarna eller är det andra saker som stimuleras t ex att gäget fastnar eller så?

• sweetstreet

muggles,

Kul att du ska på inskrivning snart!!!! :)
    Måste kännas så otroligt "verkliget" när det börjar hända saker runtomkring en sådär också. Fast visst, jag gissar att det inte riktigt känns helt verkligt förrän man kanske ser att man faktiskt har något i magen, och om man sedan inte har några direkta symptom utan mår som Cicci så kanske man inte fattar "på riktigt" förrän magen börjar växa?!

• sweetstreet

Wow! Grattis Amazontösen!!!!!!
    :)

Har ni försökt "aktivt" i 2 år? Alltså prickat ÄL etc...

• sweetstreet

Nenne!

Hur är det med stenarna i njurarna då? Har de slutat göra ont? Fick du annan värkmedicin eller vad hände?

• sweetstreet

Heeeellllloooo Girlsssss!!!!

Har just haft lite fest här och är uppe än. Men ska snart gå och koja! Lite mycket vin tror jag visst det blev, men himla trevligt var det! :)

Gick bara in på tråden för att kolla om någon morgontidig person varit här men så verkar det inte vara.
    Jaja, nu lär det dröja ett antal timmar innan jag kollar in tråden igen då. Kanske har inte förrän ni redan "gjort helg" (om ni nu jobbar...)

Tjingeling!!!!!!!!!!!!!!! :D :)

• sweetstreet

Pirr!!

Skickar kramar till dig genom cyberrymden!!!
    Förstår att det måste kännas som en enorm besvikelse, men jag tycker du ska försöka få tag på nåogn läkare och/eller så mycket info du kan hitta om medicinen och ev biverkningar vid graviditet etc.
    Hör efter om det t ex finns någon annan medicin som du kan ta som inte påverkar missfallsrisken eller så. Ibland finns ju olika mediciner med olika biverkningar. Man ska ju i varje fall tala om att man aktivt föröker bli gravid.

Med din ÄL i helgen vet jag inte vad jag skulle gjort. Det beror ju på hur allvarlig situtationen är för dig med anfall och så. Om risken för anfall är överhängande så kasnke du måste ta din medicin. Och isåfall kan du ju föröka satsa på ÄLen nästa månad när du förhoppningsvis fått veta mer om medicinen och ev bytt. Men om du tror att risken är minimal så kanske det går bra att skippa medicinen nu tills du fått mer info, och isåfall kan du ju köra på denna ÄL???

Hm, det var kanske inte mycket till råd precis. Men jag hoppas verkligend et löser sig med detta!!!!

Kram igen!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???