Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Känner mig just nu jävligt deppig måste jag erkänna!
    Hade liksom verkligen hoppats på denna Älen eftersom man var lite ledig runt jul och nyår där så man kunde stress ner lite.

Men vad händer då?!??!?!?!

Det Jävla ägget vill inte komma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har ändå försökt 6-a på varannandag, men det känns nu nästan meningslöst. Jag menar "tandborstsex" är inte det roligaste i vanliga fall, men det är åtminstone lättare att motivera sig när man vet att man ligger rätt i tiden!!!!

Shit!
    Känns just nu som om jag snart måste ge upp hela barnverkstan för jag tror helt allvarligt att jag håller på att bli FÖR nojjig och deppig.... :(

• sweetstreet

Tja, eller så har ägget skubbat ut supertidigt så man missade det när det schwischade förbi i brallan!

SKKKKIIIIIIIITTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Och igår försökte vi få till det, men vi var båda så ini-helvete-trötta och osugna så efter tappert kämopande en stund insåg vi att det helt enkelt bara inte skulle funka. Så vi gav upp och somnade.
    Ja, jag vet att det är att kasta in handduken, men va fan! Om man bara ligger och tänker på att ägget säkert redan är borta eller inte har tänkt komma alls denna månaden är det SVÅRT att motivera sig när man inte har den minsta gnuttan lust. Tvångssex KAN fungera men för mig känns det som om att man åtminstone ska ha någon liten motivation i form av att man vet att det är rätt dagar så det KAN resultera i något.

Oj vad jag gnäller nu ser jag.
    Men jag känner mig faktiskt så himla uppgiven...... :( :( :( :(

• sweetstreet

Å FruLLan vad du är go!!!!!!!!! :)

Just nu sitter man här vid datorn och känner sig på uselt humör (inte arg, utan bara sådär genomlessen som man kan känna sig) och när du är så himla gullig så börjar man lipa!!
    Helt otroligt!

Överkänslig, JAG??!?!?!?!!!! Nääää vadå..... :?

• sweetstreet

Ja, detta med varannandag har vi ju försökt hålla igång, nu, men eftersom jag misstänker att ägget kanske var väldigt tidigt så innebär det ju ändå att man säkert missat det. För vi har ju inte varannandag-sexat sedan min mens...

• sweetstreet

Men det är det här jag menar! Jag VILL INTE vara såhär hysteriskt nojjig!!

Känner verkligen att det inte är bra för mig. Inte för relationen heller!
    Alla upp och ner och analyser av datum, sex, antal gånger, ställningar, paniken när man inte får till det vid rätt tillfälle, ångesten när man inte VET vilket tillfälle som är "rätt", besvikelsen när man får bekäftelsen på att det inte tagit.

Och samtidigt känner man sig dum och får dåligt sambete för att man är en sådan gnällkärring när man inte hållit på mer än ett halvår! Man vet ju att det finns hur många par som helst som kämpar i mycket hårdare motvind och mycket längre än man själv.

• sweetstreet

Nej jag vet. Är själv likadan. Man vill ju så gärna hitta "lösningen" och då blir det ju så.

I början var jag faktiskt väldigt relaxad, och hade mer Lapinettes lite sundare inställning till allt. Men vartefter månaderna gått och fler här har plussat så känner man att stressen blir större. Jag vet att det är fånigt o ologiskt och allt det där, men det känns verkligen så.

• sweetstreet

Jaja, ska försöka att inte tänka på det här mer just nu då. Lätt? *skakar på huvudet*

MÅSTE jobba vidare, men känner att tankarna mest kretsar kring det här jädrans ägget....

Men jag har dead line nästa vecka så jag börjar känna mig jättestressad över allt jag måste hinna innan dess också.

Ibland hjälper det med mycket jobb att "dränka sig i" men ibland tycker jag mest det förvärrar hela situationen. Tyvärr. :(

Men supertack för stöttningen!!!!!!!!!! :)
    Det är verkligen ärt MASSSSOR!!!!!!!
    *gullekram*

• sweetstreet

värt ska det vara såklart!!!!!

Ingen liten ärt....

• sweetstreet

Vadå Nenne?

Tror du att du är gravid fast du har fått mens??????? :o

• sweetstreet

Ja eller hur!!!!!!!

jag undrar nu varför man ätit p-piller i så många år egentligen! Och varför man var livrädd förr när man råkat missa ett piller men ändåa hade 6!!! Oansvarigt jag vet, men man var ju ung och dum då, eller hur det nu var... ;)

Nu känner jag mig mest lastgammal och typ desperat.... på väg mot manodpressivitetens rand... :o
    Inte skoj!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???