Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Lapinette!! hoppas det går bra!

• sweetstreet

Ja och annars kan det ju som sagt bli en smekmåndsbebis!!!!!!! Och då lär väl barnet komma i slutet av året och uppfylla spådomen???!!!! ;)

• sweetstreet

Lapinette!
    Haha ni får väl isåfall skicka ivä svärmor en stund på något ärende på stan! ;)

• sweetstreet

Själv har jag verkligen ingenting emot ett decemberbarn om det så kommer på självaste julafotn!! Jag VET att de flesta jag känner som är födda kring jul tyckte det var trist när de var små. Födelsedag o julafton samtidigt. Men vadå! Alternativet hade ju varit att de inte varit födda alls!!!!!!!! Hm!

Näe, hellre ett decemberbarn än inga barn alls tycker jag! :)

Kan t o m tänka mig att det skulle vara urmysigt med att få en liten bebbe kring jul!

• sweetstreet

Det enda som känns jobbigt med det är att man måst skaffa en vinterjacka där magen får plats.
    Å andra sidan är det ju verkligen "global warming" nu så än har jag knappt använt någon vinterjacka detta året. Här i NY är det 16 (!) grader varmt nu! Helt barockt! Känns som om det är april eller nå´t.

• sweetstreet

Haha det där med när på året man fyller år är en skoj sak för den ändras ju med åldern. När jag var liten tyckte jag det var döbra att fylla år i januari (Jo Muggles o Frejis jag är också ett januaribarn!) för då ville man ju bli äldre. Och även i tonåren och lite över var det ju bra att fylla tidigt på året eftersom detta innebar att man fick göra saker andra inte fick, typ körkort, systemet, åldersgränser på uteställen mm
    Men vadå, sedan man blev 25 tycker jag det varit tvärtom! Då är man nästan lite avis på alla i "ens egen ålder" som fyller i november-december för då är de ju i praktiken nästan ett år yngre än man själv!

• sweetstreet

Ja och Annisen,

Om det fungerar bra med "dykardräkt" som Nenne brukar säga, så är det väl ett superbra alternativ till dina piller!

För mig tog det ca 2-3 månader innan kroppen anpassat sig tillbaka efter att jag slutat med pillren. Men detta är ju som sagt väldigt individuellt och säkert även beroende på typ av p-piller samt även ens egen "livsfas".

Jag slutade nämligen med piller en annan omgång för flera år sedan och då tog det faktiskt något längre tid för kroppen att ställa om sig.

• sweetstreet

Ha en skön kväll Lapinette!!! :)

• sweetstreet

Nej men Syrran!!!!!
    Inte ska du kika in på FL :o Vi har sagt det förr och det tål att upprepas: De är spritt språngande GALNA där!!!! :o :o :o :o

Fast inte alls på samma sätt som vi är spritt språngande galan här... ;) :D :D :D

• sweetstreet

Du verkar ju ha samma BIM dagar som Moppy då´rå.

Spännande!

Ja visst, man tror ju aldrig det ska bli nå´t men man hoppas aändå likafullt. Knasigt jag vet!

Men jag hoppas åt dig nu!!! Du hoppades ju åt mig sist. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???