När märker man av att man är...GRAVID???
CicciL - nu blev jag ju inte nååååååååååååååå avis nej...
*suckar lite*
CicciL - nu blev jag ju inte nååååååååååååååå avis nej...
*suckar lite*
mugglesfan - kan inte låta bli att hoppa in!
Jag var mobbad mina sex första år i skolan, både fysiskt och psykiskt. MEN jag hade en trygg familj och vänner på ANDRA håll än i skolan. Visst f*n var det skitjobbigt att gå till skolan med oro för vad som skulle hända - men samtidigt kom jag ut på andra sidan som en fortfarande stabil människa.
Jag tror att det viktigaste när man får egna barn är att minnas sin egen barndom. Minnas tonårens ångest och andra både positiva och negativa delar av sin egen uppväxt.
Sen har man att försöka förhålla sig till sina minnen och till den nya människa som står framför en. Hur hantera nya situationer och det faktum att våra barn inte kommer växa upp i samma typ av verklighet som vi själva gjorde.
Visst går det att ha nojjor och det måste man få ha. Men det gäller att försöka ha fötterna kvar på jorden och inse sin egen kapacitet. Man klarar mer än vad man tror!
/Vickan
mångårig scoutledare med ansvar för mer eller mindre galna tonårsungar
Cicci.. facinerande att det finns folk som gör så på riktigt.. men å andra sidan lär hon ju vara motiverad till att bli en bra mamma.. men ändå..... *skakar på huvudet*
Ååååååååååå FruLlis!!!
Vi kanske borde ha en pulkabackedejt nästa gång vi ses i hålan! vad tror du om det?!?!?
Mindre -
Det ääääääääääääääääääär fredag i min hjärna:
Maken och jag firar att vi har varit tillsammans i 6 år idag. Detta ske firas genom god mat, rosa champange och kanske lite skump också....
mugglesfan - hoppar in ang det där med jobb där mycket händer osv...
Jag har två kompisar som känner så. Båda har fått barn och planerat sina föräldrarledigheter så att de varit hemma ett tag, sedan har pappan fått vara hemma och de gått tillbaka för att "hänga med" och efter det har mammorna varit lediga igen.
Jobbar man i yrken med hög utvecklingstakt kanske växelvarianten är bra för alla inblandade...
Bara nyfiken
Lapinette skrev just: "han vill vara hemma men att hans arbetssituation säger nej."
Känner ni till några tjejer som i princip är i den sitsen - att deras arbetsgivare säger nej till att vara barnledig?!
Om ja - hur har de löst frågan?!
Page . jo men enligt svensk lag är det lika olagligt att neka pappan som mamman...
jag är nyfiken på hur man löser kombinationen karriär och barn -
lagstiftningen hittar man här för den som ev är nyfiken www.jamombud.se/arbetslivet/foraldraledighe.asp
hm.. det jag är nyfiken på är om ni känner till nån tjej som varit i Ciccis mans situation - det finns väl tjejer som jobbar för utländska företag också...