• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Skärgårdsbruden

Nu när jag läs ikapp måste jag komma med några inlägg till

Muggles och Fru UH: Vad är egentligen endometrios för en som inte vet?

Muggles: Ska ni ta uppehåll i bebisverkstan i Thailand? Tror du inte att ni bara ska köra på utan att planera? Det sägs ju att semestrar med avslappnad attityd kan göra sitt till :) Förstår att du varit deppig men det är klart att du inte ska börja med piller igen! Kämpa på! Jag tänker på dig intensivt *kniper med hela ansiktet*

Koko och ni andra med jobbig mensvärk - Jag har också haft en hemsk mesnvärk med svimningsattacker m.m. men träffade en smart gyn som gav mig Voltaren stolpiller. Det kanske är fler av er som har de, om inte kan jag varmt rekommendera dem! De påverkar inte oss med "stressmage" eftersom de tas upp i tarmen och de verkar ruggigt snabbt!

Moppy: Såå roligt att du är tillbaka! Skönt att din kropp verkar återhämta sig snabbt. Nu håller vi tummarna igen.

Lapinette: Är så nyfiken! Hoppas, hoppas, hoppas!

BrudSommar: Skönt att NUPP-testet visade minimal risk! Passa på och njut av din graviditet! det ska jag försöka göra när det gått lite längre... hittills är det föööör nervöst...

• Moppy

viktualia: jag älskar dina artikelinlägg! de ger lite mer vetenskap till denna flamsiga, helt ovetenskapliga men helt underbara tråd ;)

go go!!

• BrudSommar2006

Vi sköt på starten av bebisverkstaden, först för bröllopet och sedan för vaccinationerna till resan, vi var i västindinen. Efter det när det väl blev dags att börja då blev man nervös att man väntat för länge och att man borde börjat tidigare...

• Skärgårdsbruden

Tack för bra länkar, Viktualia!

• Moppy

Ja viktualia, keep them coming!! :)

• Lapinette

Visst är det för*"¤ligt! Här försöker man bli gravid i ett halvår och sen så ska man hålla sig hemma också! Jag har frågat vid flera tillfällen här inne hur man ska förhålla sig om man är/försöker bli gravid och ska åka till SydAfrika. Nu har vi bokat resan - VI SKA ÅKA! Och jag har garderat mig med att boka endast till malariafria områden så jag slipper den delen. Tror faktiskt inte vi behöver ta några andra sprutor när vi åker dit (Kapstaden).

• Lapinette

Är det något annat man bör tänka på om man åker iväg när man är/försöker bli gravid? Vad säger ni alla experter här inne.

• nu är jag fruL

inte blev jag någe klokare av det här ska jag bara säga.

vickan, snällt att du försökte men den artickeln sa ju faktiskt ingen ting. ..

• Moppy

FruL: jag förstår ditt dilemma... usch jag känner att vi oerfarna härinne nog inte kan hjälpa dig, tror att den som föreslog en infektionsläkare hade helt rätt. Jaga sjukvården tills de ger dig ett bra svar!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???