• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Syrran då???? Är du där? Eller jobbar du för fullt just nu med dian arrays??

• sweetstreet

Förresten helt OT, men jag måste fråga syrran om arrayerna. Sorry!

Jag ska börja köra lite microarrays här om ett tag; "Affymetrix chips". Har aldrig sysslat med detta förut, men du verkar ju vara expert! Har du några tips på bra reviews eller så som man kan läsa för att "läsa in sig" lite på microarrays generellt?

Jag kommer att köra RNA från blod (lymfocyter) från "patienter". Vet du om det är något viktigt man kasnke bör tänka på??

• sweetstreet

Vad är det för arrays du kör i Japan?? Jobbar du med produktutveckling eller så, eller varför kör du dem i Japan?? Nyfiken i en Storstrut....

• sweetstreet

Nu ska jag åka hem!!1 Ha det gott tjejer! :)

• Storasystern

Hej Sweet! Lite mera OT, sorry girls.

Jo, jag kör affymetrix arrays här, fast DNA arrays, inte RNA. Jag kollar bindingsprofilerna av ett proteinkomplex i olika förhållanden, ex. olika cellcykelfaser et.c. Har aldrig gjort RNA arrays, men jag skulle tro att det är liknande.
    Några andra i labbet här kör humana arrays (jag jobbar med jäst) och deras stora problem är att få tillräckligt mycket material (för mina arrays behövs det 2 mikrogram, och det kan vara bökigt t.o.m. med jäst)

Jag ska kolla om någon har någon bra review eller nåt som du kan läsa in dig på!

Anledningen till att jag är i Japan är bara att gruppen här är den som i samarbete med Affymetrix har utvecklat just den typ av arrays jag kör... Så nu vet du det också! :)

• Storasystern

Grattis AM!!! En liten flicka! Nu bliv jag allt lite avis!

Namnförslag. svårt... Jag gillar Tove, Lovisa och Agnes, men de ligger visst alla på topp-10 just nu, så det kanske är lite trist...

Lapinette, så himla trist! Kanske ingen tröst, men min Mamma fick mina bröder här hon var 39 resp. 41 år gammal! Så det finns hopp ganska länge till! KRAM!!

• nu är jag fruL

godmprgon i tråden
    Japp nu har nattskiftet packat ihop och gått hem för att jaga swimmers ( måste ju vara lite internationell för att sweet ska förstå )

dagskiftet gör entre!
    Hmmm undrar om man inte behöver blåställ och hjälm nör man jobbar skift i bebisfabriken. Jag menar det är mycket hårt jobb som ibalnd kan vara lite kladdigt, därav blåstället. Dessutom så är ju jobbet förenat med vissa faror. JAg är åtminstone INTE att leka med när mensjävlahelvetet kommer så därav hjälm.
    Hmmm något annat man behöver... ja det skulle ju vara gratis läkemedel då som löneförmån. jag menar alla tester som går åt, bisolvon, RR osv det kostar ju så det vore bra.
    Vem är fackman och kan förhandla?

Sweet: wow det lät som om det skulle bli en riktig långkörare den där såpan. Men hoppas att det bara är symptomen som åker ut och inte trådisarna.

Annars, ja jag ser fram emot nästa ÄL, mensen där emellan skulle jag dock gladeligen slippa. Inte föär att det visar att jag inte är gravid, det vet jag redan utan för att det suger att ha mens. Fy faaan.

Fick lite mer skrämsel igår när jag surfade och läste om hur svårt det kan vara för kvinnor som haft äggledarinflammation att får barn. och det har ju jag självklart haft...
    ska man ge upp eller ?

• nu är jag fruL

eftersom jag sitter här i fabriken helt allena så...

• nu är jag fruL

tycker inte jag att det är....

• nu är jag fruL

mer än rätt att just JAG...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???