• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

lili:
    Gumman kryp in under manteln och gråt lite stärkande.

usch håller helt med om allt du skriver. Fler symptom får man definitivt MYCKET fler. Fy faaan vad det är jobbigt.

och det är precis som du skriver.
    Bara man hade en garanti för att det skulle fungera.

och VI kommer bli super föräldrar!

• Lili 2006

Det är ju iofs inget som säger att vi som har boundat så bra med vår partner skulle bli bättre föräldrar.
    Föräldraskapet är ju den största utmaningen av alla har man ju hört.
    "Hejsan-Hoppsan-föräldrarna" som blir gravida direkt får ju en jätteutmaning i att gå över till föräldraskapet direkt.
    Men tror nog absolut att vissa är mer lämpade att bli föräldrar än andra!
    Och livet är f***n inte rättvist!

• Storasystern

Jo, visst kan de som "bara råkade" bli föräldrar bli jättebra föräldrar, det var inte så jag menade, men VI som har hunnit prata igenom det hela med partnern och hunnit känna efter och tänka igenom beslutet, VI skulle ju bli _minst_lika bra föräldrar. Så det så!

Min kompis som "bara råkade" bli gravid utan att de egentligen försökte, hon hade ingen aning om vad hon gav sig in på, och inte hade de pratat något om vem som skulle vara ledig och hur de såg på barnuppfostran. Det går bra, men det märks att det blir slitningar i förhållandet när det hela tiden kommer upp nya grejor som de inte har tänkt på att prata igenom...

• nu är jag fruL

lili
    Näe man kanske inte blir en bättre förälder. Men barnet har kanske en större chans att få växa upp med båda sina föräldrar om de klarat slitningar redan INNAN den stora prövningen med barn kommer.

Men jag hoppas för alla barns skull att ALLA som blir gravida blir bra föräldrar och satsar allt på det. Oavsett om de blir gravida av ett one-night-stand eller efter års av kämpande.

Jag vill bli gravid NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

• Moppy

Good morning girls!
    Bra FruL - skrik ut vår frustration! Jag hatar också frögurkor (oops!). Hörde om en tjej igår som glömt ett p-piller (ETT p-piller) och blivit gravid. Ehhh...hur sjukt är det. Snacka om att vara fertil.

Ja ja jag är övertygad om att vi kommer bli superföräldrar när vi väl blir det. Och vi kommer säkert skratta gott år vår desperation när vi väl sitter där med nerspydda tröjor och längtar tillbaks till vårt fria ungdomsliv...

• Bröllopstokiig

Hejsan girls!

Sista dagen i Göteborg, ååh vad skönt det ska bli att få åka hem till Stockholm och maken igen. Jag gillar inte affärsresor längre, det var kul när man var yngre, men nu tycker jag mest sådant är skit jobbigt. Ja ja...

STORT GRATTIS TILL A.M.!!!!!!!!!!
    En liten tjej, vad underbart!
    Jag gillar alla angivna namn (utom Fanny) och tycker också att det är jätte viktigt att namnen funkar internationellt.
    Lovisa är gulligt, men även Louise.
    Charlotte är ovanligt nu för tiden, tänkte på det härromdagen. Finns massor!

Håller som vanligt tummar och tår för alla ÄL, BIMare etc och hoppas jag får en medsyster. Jag verkar i allafall cykla med skärgårdsbruden.

Inga som helst tecken på grav, så jäkla stressande.... fortfarande....

Hoppas ni får en underbar dag i tråden!

KRAMAR Cicci

• nu är jag fruL

heeeeeeeeeeeeeeeeeej cicci!
    Åh vad vi saknar vår pappersmuff

och tok-nenne.

Näe förstår verkligen vad du menar med affärsresor HATAR dom. varför kan inte bara unga singlar behöva åka?

• Eden-06

Här är en till som precis börjas hoppas lite så brakar mensen med stort M in. Grrrrrr

• Eden-06

Kryper in under deppmanteln...

• nu är jag fruL

Eden
    NEEEEEEJ gumman jag är ledsen!
    faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan att det ska vara så svårt.
    men fan fan fan vi tar det nästa ÄL.

Skrik gråt och hata!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???