När märker man av att man är...GRAVID???
Först och främst STOR KRAM till syrran, förstår hur du känner och att du vill deppa i fred. Men vi finns här om du vill när du behöver skrika eller gråta!
Först och främst STOR KRAM till syrran, förstår hur du känner och att du vill deppa i fred. Men vi finns här om du vill när du behöver skrika eller gråta!
Sen är det ju kusligt att page avslöjat min och fruLlans hemlighet, vi ÄR systrar. :D :D :D Tänk att ingen annan kopplat hittills, hahaha...
Gör som fruL och cicci och klipper in och kommenterar:
Koko:
Bakgrund: Du var ett mycket påhittigt barn. Fantasifull och konstnärlig. Livfull men ändå lite hemlig, en sådan som hade fantasikompisar för äventyrets skull! Du var också mycket bestämd som barn, ett typiskt "jag kan själv"-barn.
* Minns inga fantasivänner, däremot gjorde jag en extra julklapp till mig en jul och blånekade när de hittade den, hahaha...
I övrigt kan jag bara nicka.
Du är uppväxt i ett övre arbetarklassfamilj, där mamman är typ undersköterska och pappa har ett relativt välbetalt arbete på en fabrik. Föräldrarna ställde nog inte så extermt hårda kvar på dig men det skötte du bra själv.
* Nja, mamma lärare och pappa "privat anställd högavlönad befälhavare". ;)
I övrigt, ser ni att jag nickar?
Du gillade skolan men överansträngde dig inte nämnvärt för du har alltid på något sätt vetat att det kommer gå bra för dig. Du har alltid varit idérik även om du i din ungdom inte var säker på vart det skulle leda dig. En mångsysslare på något sätt. Och kanske en sökare.
*Ojojoj, jag nickar frenetiskt!
Du hade många vänner genom idrotten som du började intressera dig för rätt tidigt. Du festade inte så mycket under högstadiet eftersom du var upptagen med annat. Din glada framtoning gjorde att du aldrig sågs som någon tönt men du var inte någon jättepopulär typ. Du sågs nog snarare som den välartade ungdomen, något som du inte kunde förstå själv, eftersom en konstnärlig själ pyrde i botten.
*Idrottade faktiskt en hel del på den tiden, provade många olika sporter innan jag till slut fastnade för PIIIP (för ovanligt för att avslöja här). Vi festade dock en hel del tillsammans, så det stämde inte. I övrigt undrar jag om nacken kommer hålla för allt detta nickande...
Du har alltid varit sysslosatt på något sätt, om det inte var idrott så var det något annat!
* Japp!
Till gymnasiet sökte du, trots att du inte var så sugen på det, en ekonomisk linje och trots att inte hade såt för stort intresse, var du en av de bästa i klassen.
* Näpp! Jag gick teknisk och klarade mig väldigt bra men var inte en av de bästa i klassen. Utom på språk (typiskt tekniska ämnen :D).
Sexuella preferensser: I likhet med din "syster" fruL har du en stark moralkänsla och du hade inte så många partners under tonåren. Jag tror att du hade det himla roligt under de tidiga 20-åren och att du träffade din sambo (?) någon gång då. Det kan tänkas att ni åkte tillsammans på er första backpackerresa tillsammans och du får äntligen utlopp för din konstnärliga ådra genom resandet.
* Stämmer, var aldrig singel under tonåren och hade bara långa förhållanden. Var 22 när jag träffade sambon och hade då precis haft en kort rolig singelperiod.
Du är ganska pysslig men du gör inga fula kartonggirlanger utan är faktiskt ganska duktig på att skapa. Alla är avslappnade i din närhet för att du är duktig på att skapa en trevlig atmosfär.
* Ja, jag gillar att pyssla och är rätt bra på det faktiskt. :) Tror dock inte att alla är avslappnade kring mig efter jag alltid är superstressad när jag ska anordna något...
Nuvarande situation: Det tog dig en stund att komma fram till vad du ville bli som "stor" men nu arbetar du med olika projekt som du tycker (oftast) är stimulerande för dig. Du är en problemlösare på heltid och kan se öppningar där andra bara ser svarta hål.
Ditt hem är nog det mest spännande av alla här. Din personlighet syns mycket tydligt i ditt hem. Det är en blandning av olika stilar. Du bor i ett hus men det är inget nybyggt hus. Inget jättegammalt heller, kanske i en förort. Du är en samlare, men inte på porslinskatter utan på saker med mening!
* Här börjar jag nästan gråta, shit vad rätt ute du är. Hemmet är dock en salig blandning av min och sambons smak och det enda "spännande" är nog köket som vi inte har renoverat själva. Fast vi har ju en rolig källare förstås. :)
Du har det gott ställt genom att du har arbetat ihärdigt och du är inte heller den som snålar. Du unnar dig själv resor och andra upplevelser samt att du gärna bjuder med dig andra. Du får lite dåligt samvete ibland när du tänker på andra människor så därför tror jag att du ger bort stora summor till välgörenhet.
* Jag BORDE skänka stora summor till välgörenhet, det är nog att jag inte gör det som ger mig dåligt samvete. Men jag är månadsgivare och skänker kläder och annat till ett daghärbärge i stockholm.
Annars återigen mitt i prick.
Personlighet: Du har en ganska ovanlig personlighet, nästan som två personer i en! Du är en mycket god vän, en sådan som man alltid litar på men samtidigt vet man inte alltid var man har dig. Du befinner dig någonstans mellan en total praktiker och en drömmare. Jag tror att du har ganska lätt att pendla mellan extatisk glädje och total förtvivlan även om du döljer det ganska väl. Du är väldigt ansvarfull och det kan ta knäcken på dig ibland.
Du pratar fort, högt och med stor entusiasm och man blir lätt smittad av ditt skratt. Du är en fast och trygg punkt i dina vänners liv men du inser det inte själv.
* JAAAA!!! Min sambo blir galen på mina superglad jätteledsen-pendlingar och jag blir galen på att alla förväntar sig att jag ska ta hand om allt alltid (för att jag alltid gör det)...
Pratar jag högt, fort och med stor entusiasm ni som träffat mig? :) Jag vet faktiskt inte.
Koko, jag vet att det låter jättesplittrat men i mina ögon är du lite ur båda världar. Fast och trygg (ansvarfull)men samtidigt lite galen, konstnärlig och äventyrlig. Jag tror att det är dina båda nick som gör mig en aning förrvirrad.
Det här är så sjukt galet, jag som trodde att jag inte avslöjat något alls om mig här, åsså drämmer du till med det där!!! Såååå häftigt att läsa!!! Antagligen är man öppnare än man tror, men du måste också ha en otrolig talang för att läsa av folk!! Tack snälla page för att du tog dig tid att göra detta, jag är helt förstummad.
Och nej, fruL och jag är inte alls systrar. ;)
Glömde en sak, har aldrig backpackat - är för bekväm för såna resor. :D
Sambon träffade jag på jobbet, så tråkiga är vi.
Jag gick förresten och fick min spruta i morse, trots att jag var väldigt trött efter vinpimplandet igår. Känner mig mycket duktig. :)
Måste dessutom dricka en massa öl ikväll också, stackars mig... :D
upplyftande med kaninhistorier och gravsymptom såhär på fredagseftermiddagen förresten, speciellt eftersom jag är alldeles för trött för att koncentrera mig på jobbproblem! :)
Oj, vad ni hann skriva medans jag plitade ihop mitt skryt! ;)
fruL - aldrig är du nöjd. :D
Mmmm, yakitori... Fick en japansk kokbok för några år sedan, men till vår besvikelse fanns varken yakitori eller yakiniku med i den!!
Uäääääh, ostfondue... ;) Jag kan tycka att två tre små brödbitar är jättegott, sen står det mig upp i halsen...
Men köttfondue (med olja!) är nästan det godaste jag vet. :)
fruL - nä, vad vore livet utan gnäll! :)
jessie - ge f*n i mitt fett!!! Det har jag jobbat hårt för att lägga på mig... :D
Hehehe... :D
Mindre - jag har sånt där praktiskt fett som man kan dölja med kläder. :D