• ninjan

Rika flickor...

...ja, en sån skulle jag också vilja vara! :)

kollade slutet på lyxfällan ikväll, och blev väldigt peppad att få ordning på min ekonomi! Har det ganska knapert som det är nu..dyrt at vara egen företagare :(

Så.. Nu vill jag gärna att ni delar med er av alla era spartips! Vad som helst, även om det bara är att spara några kronor!
    Jag är säker på att det finns fler där ute som vill få ordning på sin ekonomi och bli en rik flicka :D

• Svar på tråden Rika flickor...
  • pickolina

Ah, okej..ja det visste jag redan. De säljer tyvärr inte min strl.. :( Men tack för att du tänkte på mig i alla fall, det var gulligt! :)

• maljor

jahopp.... typiskt =(

hittade flera st till mig men det vart liiiite dyrt så jag måste vänta lite till tror jag.... får väl förhoppningsvis sålt nått av mina kläder. Tycker att det är dumt att slänga kläder som är helt oanvända eller användna typ 1-2ggr *dumma jag som inte kan låta bli skor och jeans*

• pickolina

Skratt.. Känner igen mig. Jag shoppar alldeles för mycket och alltför ofta saker som jag aldrig eller nästan aldrig använder.. :D

• maljor

Jo men jag bara ääääälskar skor (pumps, sandaletter osv) och fick ett par av min m2b i present för några veckor sedan som jag gått och sneglat på typ ett halvår

Men jag har ju köpt några skor som bara står här och inte används... känns så dumt. Sen har jag en del jeans i min garderob som aldrig kommer användas (för stora eller för korta) och det känns lite dumt det med.
    Tror jag har i stort sett ALLT man kan tänka sig i min garderob... eller mina gaderober (vi har 8 st)

• pickolina

Jag shoppar tyvärr allt mellan himmel och jord. Det kan vara tekniska prylar, smink/hudvård/hårvård, kläder, husgeråd osv osv... MEN, det är ju bara pengar! Fast liiite smatare försöker jag lära mig att shoppa... *asg*

• maljor

Jag är insnöad på snygga jeans och skor. Och klänningar. Och kjolar och såklart snygga under
    Därav våra 8 garderober *hehe*

Sen kan jag inte låta bli att handla nya julsaker varje år. ÄLSKAR julen och fina julgranskulor osv. Hittade kulor igår som kostade 199kr/st!!!! Det vart inga såna tyvärr =(

• pickolina

Skratt... Jag förstår dig sååå väl. Jag MÅSTE hejda mig lite nu och kolla hur jag ligger till ekonomiskt innan jag kan börja shoppa igen. Sista veckorna har jag shoppat underkläder för 2500, sexleksaker för 1000, bestick för 2500, hudvård för 1000 osv osv... Men det är ju sååå skoj och svårt att sluta!.. *asg* Men så snart lönen är här så är man igång igen... :D Men som sagt, jag försöker lära mig att shoppa liiite smartare i alla fall. Sluta shoppa lär jag aldrig göra, men att shoppa saker som jag inte ens använder skulle man ju kanske kunna sluta upp med! :D

• pickolina

Måste bara säga att jag är förbluffad över priset på bestick. Mitt set kommer i slutändan gå på 5500:- och det är inte ens dyra bestick utan helt vanliga bestick. Fast kvalitetsbestick i och för sig men ändå... Bestick liksom?! *asg*

• maljor

5500 för bestick??!!! Vad köpte du för bestick om man får fråga?

Sådär mycket har jag iaf inte handlat utan den här månaden har alla pengar gått till julklappar.... Hittade dock 2 bh:ar nu när jag var ner på stan som jag bara var tvungen att köpa

Kommer nog inte heller sluta shoppa men oftast blir det till m2b eller till hemmet som jag handlar.
    Eftersom jag var "fattig" under min uppväxt så får jag lite ångest eller vad man ska kalla det om jag lägger för mycket pengar på mig själv =(

• Mycket långt kvar

Hihi, vad kul att kolla på tråden och se att den urartat till en "hur man spenderar hur mycket pengar som helst på onödiga saker"-tråd. Fast å andra sidan, då kanske man redan är en rik flicka om man har råd med så dyra saker:).

Jag gillar att kunna byta om andan faller på, så för mig skulle det vara orimligt att lägga så mycket pengar på bestick. Tycker att lite dyrare Ikea är helt ok. Har en massa guldskedar med namn på som jag fått av släkten som barn, och inte blir jag gladare av att ha dem liggande hemma bara för att de är dyra.

Pickolina; köper du alltid så fina saker? Tänk om du träffar någon, ni flyttar ihop och han (eller hon) också har en massa fina saker så att du ändå måste sälja av en del som då inte är värda något direkt? Kanske inte något man ska planera hela livet efter, men ändå.

Svar på tråden Rika flickor...