• ninjan

Rika flickor...

...ja, en sån skulle jag också vilja vara! :)

kollade slutet på lyxfällan ikväll, och blev väldigt peppad att få ordning på min ekonomi! Har det ganska knapert som det är nu..dyrt at vara egen företagare :(

Så.. Nu vill jag gärna att ni delar med er av alla era spartips! Vad som helst, även om det bara är att spara några kronor!
    Jag är säker på att det finns fler där ute som vill få ordning på sin ekonomi och bli en rik flicka :D

• Svar på tråden Rika flickor...
  • ninjan

hmm..känns som att tråden spårat ur lite ;)

Mycket långt kvar
    Jag använder internetbank. Mycket billigare än att betala 4euro per räkning på banken...

Fick skatteåterbäring idag :D En del ska in på mitt sparkonto, resten kommer antagligen att gå åt med detsamma! Räkningar och julklappar..suck!

• pickolina

Vi har slutat med julklappar. Vilket är kanon ekonomiskt och dessutom ger en mycket trevligare jul! :) De gånger vi firar med syskonbarnen så får de varsin julklapp.. Förutom av sina föräldrar och mor/farföräldrar, som öser klappar över dem... Vilket jag inte ser någon vits med om jag ska vara ärlig. Jag tycker att julen handlar om annat än klappar och bör handla om annat än klappar.

Å självklart anv jag internetbanken.. ;)

• Lena+Mattias=sant

Jag köpte mina första hösten 2000 och det är nog ungefär ett år sen de fick gå hädan. Det var nog inte primadonna utan deras serie för mindre byst (har bara D) MarieJo. Jag har hela tiden tvättat dem i maskin på ylleprogrammet eller handtvättsprogrammet och hängtorkat dem. Det har funkat jättebra.

• pickolina

Lena+Mattias=sant
    Låter bra. Hoppas att min kommer hålla lika länge.. Då kan man kanske tänka sig att köpa fler trots priset. Den var ju himla fin.. :)

• pickolina

Min syster och hennes familj hade skyhöga telefonräkningar. Två tonårssöner + en man som ringer mycket, bla mobilsamtal och utlandssamtal. Numera så ringer de jätte billigt då de ringer via Skype och alla deras kompisar oxå skaffat Skype. Dvs de ringer varandra gratis världen över... :) Man behöver inte ringa via datorn, det finns telefonlösningar. de sparar många tusenlappar per månad genom detta.

Jag själv ringer oxå via bredbandstelefoni (ett annat bolag dock) och använder min gamla vanliga telefon. Har redan skrivit det men i alla fall... :) Det sparar jag minst 1740:- på per år... -Många bäckar små... :)

• pickolina

Kom på en sak till.. Jag ogillar autogiro och begär istället e-faktura hos de bolag som erbjuder det..vilket blir fler och fler.. Då slipper man oxå aviavgiften.. :)

• Mycket långt kvar

Lyxfällan på tv3 nu!

• maljor

Pickolina

Hittade precis Gossard på en svensk internet sida inte alls dyra där ju... 299kr

• pickolina

maljor - Det var ett bra pris! Var hittade du dem??? *nyfiken*

• maljor

på halens... det var väl det sista stället man trodde att man skulle hitta dessa kolla märkesshopen så hade de en del där =)

kan ju handla lite mer nu när jag ska försöka sälja undan lite kläder som jag aldrig använder

Svar på tråden Rika flickor...