• ninjan

Rika flickor...

...ja, en sån skulle jag också vilja vara! :)

kollade slutet på lyxfällan ikväll, och blev väldigt peppad att få ordning på min ekonomi! Har det ganska knapert som det är nu..dyrt at vara egen företagare :(

Så.. Nu vill jag gärna att ni delar med er av alla era spartips! Vad som helst, även om det bara är att spara några kronor!
    Jag är säker på att det finns fler där ute som vill få ordning på sin ekonomi och bli en rik flicka :D

• Svar på tråden Rika flickor...
  • pickolina

Mitt hjärta är hemma
    Yepp, 1.900:- om man ska vara exakt! :D Helt onödigt egentligen men det är en lyx jag gillar att skämma bort mig med... De är ju såå duktiga! Det kan tom vara dyrare än så, om man går hos dem som har ännu högre "rang" (utbildning).. Förr gick jag en gång i månaden men numera går jag lite mer sällan... Vill ju gärna lägga pengarna på annat än bara mitt hår... *ler*

Mmm, att äta ute ofta blir oxå mycket pengar..

Men det är ju härligt att få unna sig lite lyx i vardagen.. :)

• Mycket långt kvar

Kom på en grej angående det här jag sa tidigare om att jag har bara lite pengar åt gången på visakortet.

Jag har stående överföringar till det, så att jag inte ska stå utan om jag tappar dosan till internetbanken eller så. Så exempelvis kommer det in 500:- på kontot en gång i veckan, och om det inte skulle räcka (men det gör det för mig) så för jag över mer via internetbanken.

• Mycket långt kvar

(kopiera hela länken)

• pickolina

Mycket långt kvar
    Riktigt bra system faktiskt!.. Skulle dock aldrig fungera för mig, som tex brände 3.500:- på min snabbvisit i stan idag... :D

• Gift & Lycklig

Vill inte heller spara på frisyen! Slingor + klippning = 1500 kr. Men inte i månaden dock... Stylingprodukterna slipper jag - funkar inte på mitt hår, tack och lov!

• Gift & Lycklig

Picko: vad kom du hem med då?

• TazGirl

jag har faktiskt kort hår.....en jag känner klipper mej för 100 kr per gång...jag köper färg och hon hjälper mej med det gratis.

köp en strong hårgele så behöver du bara ha i det på morgonen eller när man nu gör i ordning håret.

För att få ordning på våran ekonomi så valde vi faktiskt bort telia helt och hållet när det gäller bredband och telefoni.

Vi har bredbandsbolaget på bägge och eftersom min blivande man har telenor på mobilen så behöver inte inte betala nån månadsavgift på telefonen.

Ha inte abbonemang på mobieln utan köp kontantkort.....ladda de för ett par hundra varannan månad och dra in på resten av samtalen ute.

Min sambo jobbar i Norge under veckorna och i stället för att han ska köpa mat där så gör jag iordning allt här hemma som han får ta med sig dit i stället.

• pickolina

Gift & Lycklig
    Det bidde 2st nya bh´s, vilket var ett måste då jag gått runt med en enda under lång tid (pga av att mina bröst växt).. Sedan ett par trosor till den ena bh´n, så man kan vara lite fin.. Bestämde mig för att testa Dermalogicas färgade dagkräm, som alla pratar så gott om..så det blev alltså en sådan oxå (nästa gång köper jag över nätet!)..sedan lite små saker utöver det... Underkläderna gick på precis under 2500:- och dagkrämen precis under 500:- :D Men det var saker som jag behövde.. Underkläderna i alla fall. Och har min bh-strl så har man inget val, det kostar multum... :(

• maljor

pickolina

vad har du för strl? brukar ha svårt att hitta jag med men jag hittade en sida på nätet som jag ska beställa en massa ifrån nu =)=)

Svar på tråden Rika flickor...