Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Gemma, har ännu inte ägnat Alla Hjärtans Dag en tanke, har firat min födelsedag i helgen med god mat, vin och presenter, dock ingen tårta!
Vi brukar fortfarande håna alla som köper saker till varandra på Alla hjärtans dag, det tycker JAG känns fjantigt. Däremot brukar vi hitta på något kul samt äta gott på kvällen och pussas lite extra. Å andra sidan pussas vi hela dagarna nu när vi är tillsammans konstant, så det är svårt att få in mer ömhetsbetygelser än vi redan utdelar varje dag.. :)
Nu har jag kokat ärtsoppa och mixat den till en grön dröm, har trängts i köket med vår Ayi som försökt städa efter mig, stackarn.
Hej Gemma,
Hoppas jag får låna er tråd litegrann .
Tänkte framkalla digitala foton och visst var väl du expert inom området! Vilken storlek var det man skulle ha för att undvika att huvuden klipps av etc?
nu ska jag iväg pa mitt andra test.. jag är inte sa jättenervös..än! :)
Izunia, du kommer charma sönder dem, det är jag säker på! ;) Lycka till!
Hallå Bunni! Har svarat i en särskild tråd under "fotograf". Hälsningar, G
yes!! Jag klarade mig med högsta betyg! ;) Det gick snabbt och smärtfritt ocksa!
Nu ska jag bara boka in min sista intervju... den är jag nervös över!!
izunia, grattiiiis!
tack!! :)
Riktigt, riktigt härlig dag idag! Kall, hög och klar luft, som i Sverige. Knallblå himmel och en stor fet måne som framträdde redan på eftermiddagen.
Inledde med att översätta lite vetenskapstexter till engelska i morse. Yes, jag jobbar igen. Har skjutit upp det i två veckor men jag har äntligen kommit igång. Firade redan igår kväll (notera: innan jag ens hade satt igång med själva jobbet!) med att köpa en liten söt klocka som naturligtvis pajade samma dag. I alla fall remmen. Gick tillbaka till varuhuset och satt sedan igenom ett traditionellt, hierarkiskt drama. Alltså... shopassistant vägrar att ge mig service, jag surar och tjatar mina fraser om och om igen ("jag följde bruksanvisningen och så pajade klockremmen, klart jag ska få en ny!), folk började gradvis strömma till och till slut var vi omgivna av en präktig halvcirkel av nyfikna åhörare. shopassistant inser tillslut att jag inte tänker ge mig och drar med mig i en sunkig varuhiss upp till åttonde våningen, det allra heligaste, där en kinesisk SUPERBITCH sitter och pratar i två telefoner samtidigt, dryg som fasen. När hon till slut blir färdig skäller hon ut shopassistant efter noter, detta är en UTLÄNNING, en laowai, en sådan kan rimligtvis engelska och kan därför ringa leverantören och ställa till problem. eller nåt i den stilen. Klart att UTLÄNNINGEN måste få sin klockrem bytt. Sen vände hon sig till mig och bytte totalt personlighet, frågade med honungslen röst vilken färg jag föredrog. Det var nästan ännu läskigare.
Idag jobbade jag som sagt, sen en lååång fika med min söta kineiska väninna Tracy, hon hade på sig en traditionell kinesisk dräkt i bjärt orange och blåvägrade prata engelska med mig, så fort jag gled över på det fördärvliga språket svarade hon envist på kinesiska. "Kom igen nu, sa hon strängt, "din kinesiska är GRYM!" Det är så kul, ordet "grym" (li4hai) används på samma sätt i kinesiska, både för att beskriva något som är coolt och bra eller att någon faktiskt är grym. Ja, som den kinesiska chefen igår. Innan vi skildes bjöd hon mig på sitt bröllop i april. Det ska bli superspännande, ett riktigt traditionellt, kinesiskt bröllop i hennes lilla hemby!
Sen vidare till gymmet för ett riktigt röjarpass innan middag med ett av våra bästa kompis-par på favvorestaurangen .
Hur mår ni? Kram, G
Det är alltid så roligt Gemma att läsa om dina kinesiska äventyr!
Själv jobbar jag och mellan varven kollar jag på hotel i Paris. Hade först bokat i Montmartre men ångrade mig. Har nu bytt väderstreck helt och håller och kollar åt Jardin du Luxembourg hållet...
Och mannen har anmält till en kurs i turistfranska. Ska det göras , så ska det göras ordentligt!
Ännar töar all snö bort just nu vilket glädjer mig. Men det sägs att det ska bli kallt igen, redan nästa vecka. Suck, avskyr vintern!