• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • mlu

Hej pa Er tjejer, kommer Ni ihag mig.
    Ledsen att jag forsvunnit, skulle gift mig i November men det blev inget brollop. Min blivande stack pa morgonen nar jag var hos frisoren!! Hemskt. Jag flyttar just nu ur var lagenhet i London. Ville bara tala om detta for er gulliga tjejer, Gemma, Lapinette mfl da jag aldrig aterkom med nagra bilder...

Livet ar lite lustigt. Flyttar ner till Nice dar jag fatt ett jobb inom real estate. Sa fran Lady of leasure in London till rivieran, -vilket kanske pa sikt inte blir fy skam. Usch, hade angest att ga in pa denna traden igen men ja, ville bara forklara min franvaro.

Lapinette, du som levt nere i frankrike kanske har nagra bra tips?? Kanner inte sa manga och vill hitta pa roliga saker dar man kan lara kanna nya manniskor.

Min e-mail ar lundberg_malin@hotmail.com

• margaux

Helevete!!!!!! Nu hade jag just skrivit ett "Gemmalångt" inlägg som blev borta.... HATA!!!

Sorry språket tjejer! Here goes igen:

Lapinette, Välkommmen hem!! Vad roligt att höra att ni haft det så bra!! Berätta gärna mer om vad ni gjort! Var La Colombe bra? Vi missade ju nämligen besöket där pga vår försening... Men vi fick kanske nog god mat ändå enligt midjemåttet!!

Kolla in certifikatet så vi får höra vad du köpt för bling!! Vart handlande ni? Jag höll på att köpa en .58 TW,Si hängsmycke fattat i 18K vittguld. Den var fantastisk och jag ska erkänna att jag aldrig sett på Si förr då jag trodde det var dåligt, men denna var otroligt ren...Den gick på 15' och damen i butiken prutade själv ner den från 22'. Inte illa... Fick en lektion i världsekonomi och diamanter samtidigt då jag såg på 2 likvärdiga diamanter i olika strl. 0.3 och 0.6, de kostade nästan lika mkt, beroende på när de kommit in i butiken! Weird! Handlande den inte dock eftersom det inte var inräknat i resebudgeten... Duktig flicka!! Men när jag reser nästa ggn, DÅ blir det shopping flickor!!

Var och såg Blood Diamond med hunk Leonardo di Caprio igår!! Grymt bra film! Löp och se.... Tror också att det är fint med en moral lektion i vår "bling-bling" värld!!

• margaux

Gemma, visst är det coolt att typ bara tyskar kan konkurrera med oss svenskar i töntighet? Jag gillar kontrasten "största chefen i Asien och gul cykelhjälm".

Jag lider inte direkt av segelbåts syndrom i skoväg men drar 39. Mina bästa och mysigaste vinterskor är mina UGGS i fårskinn, de med ordentlig sula ni vet. Rätt ocoola men grymt bra! Annars är jag generellt för pälsiga stövlar men problemet är oftast att foten inte är varm, bara skaftet!

• margaux

Mlu!!!

Gumman.... väklommen tillbaks, och STOR kram på dig!!

What an ashole... Shit! Vad hände? Kalla fötter från hans sida eller?
    Vet inte helt vad jag ska säga.... För utom att det du upplevt är något alla förtjänar att vara utan.. Jag kan inte begripa att man kan vänta så länge som till samma dag med att släppa bomben!

Kom han aldrig till kyrkan?

• margaux

Mlu,
    Ska erkänna att jag gått och väntat på berättelse och bilder då jag var sååååå nyfiken på hur klänningen och festen blev... Men där ser man hur nyckfullt livet kan vara! Tycker iofs att det låter som du är full av tillförsikt och lust att prova att stå på egna ben i Nice. Inte dumt det heller, du kommer säkert stärkt ut av denna episod! Men jag vet inte vad jag hade gjort om jag hamnat i din situation! Hoppas du har haft några bra vänner att luta dig på!

• margaux

Mlu!
    Du kanske inte har en aning om vem jag är kom jag på... Jag har bytt nick från utvandraren...

• Izunia

mlu...!!
    Jag undrar ocksa vad som hände!?
    Jag förstar inte heller hur man kan dra samma dag.. har man inte haft tid pa sig att ta upp det med sin partner innan...??

Jag hade dödat honom! Vart tog han vägen? Har ni haft nagon kontakt sedan dess? Det är iaf han som kommer att leva med resten av sitt liv. Hur kan man göra sa mot nagon annan...?!!

margaux först nu fattar jag att du är utvandraren! Se sa lite tid jag spenderar här... ;)

Imorgon ska jag pa min final interview...Nervös!! Oh Yes!!

• mlu

Margaux - utvandraren, da forstar jag. Nej , det kanns val inte sa skoj just nu precis men det ordnar sig sakert sa smaningom. Fast detta minne hade jag garna varit utan, nej , han dok inte upp till frisoren som overenskommet utan lamande landet och stangde av sin telefon. Fegt eller hur?? Kanns fortfarande ganska overkligt hela situationen, allt som skulle blivit sa perfekt...
    Ena stunden ar jag arg och nasta bara jatteledsen!! Tank att jag ocksa skrattat at "Runaway bride"-filmen, jag ser dock inget komiskt med den langre.

• Lapinette

mlu - har aldrig hört på maken! Stackars dig!!! Sitter här och har gåshud över hela kroppen. Vad hände? Hur kan man vara så feg?? Tycker du gör helt rätt i att dra till Rivieran och jobba. Tyvärr har många av våra kontakter där nere (de svenska) flyttat därifrån men jag vet att vår ena kompis fd pojkvän jobbar med fastigheter där nere. Ska höra med henne om mail/tel. Mailar dig mer info när jag får tid...har en hel del att ta itu med sen semestern. Men åter igen EN STOR KRAM!

margaux - La Colombe var den bästa restaurangen under vårt besök. Personligt, trevligt och både vinet och maten var underbar. Trist att ni aldrig kom dit. Gjorde andra besök som vi vart rekommenderade som vi inte var lika nöjda med....börjar man bli kräsen?!

Gällande min sten så kommer jag inte exakt ihåg (min man vet) men den är ganska så vit och väldigt ren. Vi köpte den i Knysna. Bara ren tur att vi hittade en man som enbart sålde stenar som var seriös och lärde oss en hel del. Han hade några få att välja på och rekommenderade oss klart den billigaste (något mindre men mycket renare). Gick in i ett par affärer efter besöket hos honom och där fick vi överpriser. Ringde tillbaka till honom och fick då tips om en i Stellenbosch där vi köpte 3 mindre (samma storlek som i min förlovningsring) till O's mamma. Tänka er att de 3 stenarna kostade 3 500 SEK och min ring kostar typ 17 000. Visst det är design, märke och guld också men ändå?!

• margaux

Mlu, jag kan bara tänka mig skräcken och tomheten att bli lämnad av den man ska dela resten av livet med på "sitt livs lyckligaste dag".... Sedan att lämna dig med bröllopsgäster, fest och annat är otroligt lågt! Vad sa era släktingar egentligen?

Svar på tråden Summan av allt fortsätter