Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Ja, ringen är verkligen jättefin!!
Har precis hängt in mannens kläder i klädrummet. Vi tog en snabb titt för att se att allt var okej med kostymen. We love Jil Sander och Raf Simons, designern. Han designar verkligen kläder med speciella snitt, enkelt och stilrent! :)
Vad jobbar din man med?
Han är produktchef inom IT-branchen. Har absolut inget med mode att göra ;)
Herre gud vad oförskämt av mig, har helt glömt av att fråga om Sydafrika... Är helt inne i min bröllopsvärld...
Hur var det?? Var det som du tänkte dig, eller bättre? Något du rekommenderar?
Lourdes, vilken härlig shoppingspree! Och vilka vackra ringar! Är inte så hemma på kostymmärken, mannen låter ju sy upp sina här eftersom A. det är hyfsat billigt och B. Inga lokala märken passar honom (han är 190cm lång). Skor är hans passion, det blir mest måttbeställt från Berluti och Weston. Annars har vi hyfsat modesta vanor. Mina mest extravaganta skor var ett par freelance för typ... fem år sedan. När det gäller brudkläder höll vi oss hemliga för varann in i det sista (fast jag hade diskret lämnat små tygprover så att färgerna stämde). Det var jättespännande att få se mannen på bröllopet i hans egendesignade kreation!
Idag bestämde jag mig i alla fall för att SKITA i den dumma valentinesrestaurangen efter att de hållit på och mailat mig i flera dagar med märkliga menyförslag och krav på att jag skulle bege mig dit och betala deposition. Har ni hört något så fånigt! Fick också ringa chefen och skälla på honom eftersom jag bokade fönsterbord för en månad sedan (det är fönsterborden som är grejen på detta ställe, plus maten), de hade tydligen gett bort vårt bord till någon annan, men efter att jag bråkat och haft mig lovade han i alla fall att vi skulle få sitta vid just fönstret. Men alltså... EN enda meny att välja på, och så detta med deposition. Så nu går vi till en enklare restaurang runt hörnet. Det blir mysigare och klart mindre tokdyrt. Valentines-hetsen tar verkligen priset här, i kommersialismens absoluta centrum.
Kram på er, G (just nu rabiat antikapitalist)
Eh... tar förresten tillbaka det där med modesta vanor (slänger en blick åt handväskhyllan). Råkar bara vara lite fattig för närvarande.
lourdes, har du varit i kiehlsbutiken på Östermalm? Hur söt som helst.
Nej, jag har ännu inte varit i den ny Kiehlsbutiken. Får ta mig dit vid nästa besök i huvudstaden. Älskar ju deras Abyssine Lotion och det är perfekt att dom nu finns i Sverige så slipper jag fylla resväskan full med en massa produkter. Hehe!!
Usch, vad tråkigt med restaurangen som ni hade bokat upp er på. Hoppas det löser sig ändå. Verkar helgalet att ni måste betala en deposition.
tillbaka från vinloungen och unlimited champagne... kupongkärring som jag i grund och botten är, fick vi såklart 40% på hela notan ;) konstaterade än en gång att veuve har en fadd bismak medan laurent perrier smakar smaskens. mnmm. lite rund under pantofflorna nu.
Gnatt, G.
psssst... margaux: Kände mig sååå proffsig när jag berättade för min väninna att både chablis och champagne är gjorda på just chardonnay, ja jag citerade dig helt enkelt skamlöst och ordagrant... för jag minns väl rätt?