• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • margaux

Lapinette,
    Alltid kul att fynda... Vad ska du göra med stenen? Halsband?

Jag är otroligt fascinerad av dessa vackra skapelser och även om det rosa duset dämpats lite av filmen jag nämde så kan det inte undertryckas helt...
    Ska lära mig ännu mer! Tyckte ocskå att Tanzanite var en otroligt vacker sten.. Har inte sett så mkt av det innan men den blå/violetta tonen är underbar! Det önskar jag mig örhängen i.

Gemma,
    vi är kanske lite unga för att ha hunnit samla på oss någon konst att prata om...
    Vi har 3 medelstora bilder från en mkt känd fotograf som min m2b slavade gratis för i ett år... Det blir kanske en total summa på runt 100', så rätt taskig timlön men kul att ha!
    Sedan köpte jag ju ett till foto till jul som också betingar ett relativt högt pris.
    Jag ser mkt på auktioner och håller ögon och öron öppna, vill gärna ha både litografier och olja! Men vi behöver lite tid.....

• margaux

Izunia! hoppas det går bra i morgon! *lyckospark*
    Du får se till att komma innom lite oftare så det inte behöver ta så lång tid för myntet att trilla ner...

• Gemma

MLU: Hallå vännen! Har tänkt jättemycket på dig och misstänkt att kanske inte allt stod rätt till eftersom du försvann. Frågade också efter dig i en egen tråd för inte alls länge sedan. Är sååå glad över att du tittade in. När det gäller det som varit kan jag väl bara säg: Usch, vilken mardröm. Och så starkt av dig att inte bara kasta in handduken utan ta tillfället i akt och skaffa dig ett nytt liv, i solen! Är också glad att du kom in till tråden, förstår att den kan kännas lite överväldigande med allt prat om champagne och lyckliga relationer, men mellan raderna finns naturligtvis en massa historier om alla de motgångar som tillhör livet. Hoppas verkligen att det framgår. Och många som tittat in här har antytt att de får prestationsångest men jag vet inte om ni andra instämmer: Den här tråden är minst lika mycket en tröst-tråd, alltså till för att glömma jobbiga grejer, som en reflektion av verkligheten. Liksom... jag kan vara hur deppig som helst men när jag kommer in här är det som att jag skärper till mig och försöker se livet från den ljusa sidan. Och saker man blir glad av är ofta förhållandevis enkla. Som femtio miljoner (cirka) glada små bubblor i en enda flaska.

Jättejättekram på dig och som sagt... är så imponerad av din styrka. Och de dagar styrkan lämnar dig finns alltid soffor och TV-apparater, och gardiner att dra för fönstret, och telefonjack att dra ur. Ja, och så den här tråden såklart!

Margaux: Jag var SÅ nära att sudda bort mitt förra maratoninlägg i morse, men jag har efter ett antal fadäser lärt mig att kopiera varje inlägg innan jag postar... men ofta glömmer jag det ;)

Alla: Jag har köpt ett träd! Jättesött, med en stam som består av fem små stammar som liksom är tvinnade runt varann. Få se hur länge det överlever. Flickorna i blomsterbutiken där jag är stammis drog hit det på en liten vagn och sen berättade de hur jag skulle sköta det. Fast de ville först berätta för ayin, de antog att jag inte skulle vattna det själv! Men gränsen mellan att känna sig hjälpt och fullkomligt handikappad är hårfin, och den dagen jag inte klarar av att själv vattna mina träd eller mata min man, då är mitt liv minst sagt meningslöst.

Er, G.

• margaux

Jag hoppas verkligen inte att folk får prestationsångest av att läsa vår tråd.... Herregud! För mig är denna tråd ett litet vattenhål av glamour, till inspiration, diskussion och underhållning...
    Jag hoppas alla förstår att det som vi pratar och drömmer om här inne INTE är hela vårt liv...
    Jag vaknar upp på blåmåndagar som alla andra! Pank, trött och gnällig...

Mlu, hoppas du tittar in lite oftare hädanefter! Vi pratar faktiskt inte så mkt bröllop här ändå, den enda närliggande är Lourdes...
    Men vi är bra på coctails, hanväskor och skitsnack!! Och det behöver ju du...

Gemma! min kille är Bonsai frälst...Är det ett stort träd?

• margaux

Handväskor skulle det ju stå! Han väskor klarar vi oss utan!!

Jag fick dessutom en liten tankeväckare igår när jag såg Blood Diamond... Känns som om man har ett så HIMLA meningslöst jobb! Hade jag blivit läkare ville jag provat ett år hos Läkare utan gränser...

• mlu

TACK!! Ja, Ni har ratt!! Det kommer forhoppningsvis nagot bra, och kanske battre i framtiden. Trist bara att det skall behova ske sa dramatiskt. Jag hanger garna med pa ert handvaske och glamour-snack aven om jag kanner mig allt annat an glamouros just nu.

Vi gjorde ett forsok att stalla allt till ratta da jag alskar honom sa fortvivlar men nej, han hade nog innerst inne bestamt sig. Detta var ju ocksa en ganska energi-kravande tid. Ena stunden si, nasta sa. Har i och for sig lart mig ohyggligt mycket och detta "forsok" har inneburit att jag faktiskt inte har sa manga obesvarade fragor langre. Men usch, visst ar det tufft.

Hela golvet ar fyllt av flyttkartonger som skall ner till Frankrike. Funderar att sla sonder spargrisen och sticka till en kompis i LA innan jag borjar jobba den 1 Mars. Visst, definitivt verklighetsflykt men det kan inte skada. Har forlitat mig oerhort pa alla vanner denna tid och ja, man forstar nog inte alltid nar man lever i en relation hur viktiga dom ar. Kanske har jag lart mig en laxa...

Gemma, du maste ha ett sjatte sinne. Nej, allt stod verkligen inte ratt till.

Nu skall jag aka hem till en vaninna och stanna over natten. Kanns jobbigt att sova i "var sang". Som tur ar har jag varit ensam har da min fd partner varit i Sverige. Hoppas att han ocksa nagon gang inser hur tomt det blir....

Stor kram pa Er - tittar in imorgon igen.

• margaux

Ps. Jag är mega ofokuserad idag, borde skriva avhandling om jordsmån i sydafrika som ska vara klar på fredag. Men det går bara inte!!!

Ska ut och se på en lokal till min bästa kompis idag! Blir spännade att se... HON om någon kan få en att känna sig otillräcklig där hon reser sjuttiellva gånger om året, planerar bröllop i rasande fart och jobbar 300h/mån, plus är ute och dricker vin med oss vanliga dödliga under veckorna...

• margaux

mlu? är din före detta svensk?
    Jag tycker inte hans beteende varit alls helylle svenskt... Trodde faktiskt inte det!
    Där ser man hur fördomsfull man är!

Jag ska ner till huset i Roussillon igen i sommar! Kanske du kan komma en tur då? Ska försöka få det att klaffa med min söta kusin och hennes kille också. DEt är min morbrors hus, men öppet för vänner och familj!! Underbart vilosamt i bergen mot Spanska gränsen!!

• Gemma

Margaux: Trädet är två meter högt! Känns nästan som att ha släpat in en halv skog i lägenheten. Men det är picture perfect som så mycket annat i detta manikyrerade land. Foton skulle jag vilja ha fler av, har några i Sverige, mest naturbilder med mycket djup. Fotoassistent måste vara ett av de potentiellt mest förnedrande yrken som finns... tillika en rackarns bra skola.
    Lapinette: Förstår att det är segt att vara tillbaka, men det är i alla fall kul att ha dig här på tråden som sagt.
    Izunia: Håller tummarna för dig!
    mlu: Klart att du ska tömma spargrisen och åka till LA. Låter som en jättebra investering, i dig själv.

• Blivande Fru Stålhandske

Tillbaks från en god, hemlagad middag med råstekt potatis, gräddsås, vinbärsgelé och oxfilé, allt komponerat av H's kusins mor som är här på besök. Hon har även gett mig lite tips om hur man blir lite mindre kulinariskt handikappad, som jag så uppenbart är. Nu är det fullt i magen må jag säga, toppat med lite vin (dock kinesiskt) så känns magen som en spärrballong.

Mlu, jag hoppas att du tar tillvara på det som är gott i din situation, även om det kan verka lite svårt just nu.
    Jag skulle hellre sett att H lämnade mig innan bröllopet, än efteråt. Det skulle resultera i mindre hjärtesorg för mig än att behöva bryta upp äktenskapet och erkänna sitt misstag.
    Och tiden kommer säkerligen att ta dig dit du ska vara, om det sedan är med din förra man eller med någon ny, det återstår att se.
    Försök att ta tillvara på allt du har omkring dig nu; Vänner, familj, och alla fantastiska möjligheter som helt plötligt ligger framför dig.

Oj, så lill-gammalt och smörigt det blev ovan, ser jag nu, speciellt för en liten 23-åring med noll världsvana.
    Nåja, det får ni stå ut med!

Mlu, jag önskar dig det allra bästa i alla fall!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter