Vi traffades pa ett tag mellan Oxenholme lake district och Birmingham. Jag tagluffade sjalv runt i England for att fira min examen.Ville definitivt inte traffa nagon ny kille, eftersom ett 3,5 arigt forhallande tagit slut ett knappt ar innan och jag trivdes ratt bra som singel. Sa stod han dar pa perrongen. Vi sneglade lite pa varandra och log mot varandras spegelbilder i tagrutan. Vi gick pa taget och hamnade (kankse inte helt slumpmassigt) bredvid varandra. Det var tyst ratt mannga hallplatser. Jag laste min bok, han laste sin. Sen borjade jag skratta hysteriskt at ett valdigt roligt stycke i min bok. Han sa" I wish my book was that funny" och sen borjade vi prata. Vi pratade om allt fran film till mitt examensarbete och vi kom valdigt bra overrens. Han fragade om jag skulle till ett visst museum nar jag akte tillbaka till London och jag ljog o sa ja. Han hittade i sin tur pa att han hade ett arende till London just den helgen, osa da kunde vi ju traffas. Jag fick hans nummer. han fick en lapp dar det stod datumet jag skulle ringa.
Jag ringde fran en telefonkiosk i Bath, bestamde tid och plats. Men efter en veckas turistande i sodra England kande jag mig lite ensam och liksom trott pa att vara turist. Jag ringde honom och fragade om jag kunde komma och halsa pa honom i Leicester istallet, kanske i helgen? Joda, det var OK, det var hans fodelsedag...
Vi mottes pa stationen och han var annu snyggare an jag hade tankt mig. Vi gick hem till huset han delade med nagra kursare for att lamna min vaska innan fodelsedagsfesten. Vi anlande ratt sent till festen pa klubben, deflesta hade gatt hem nar vi val kom dit. Mem jag tror han tyckte att dte var en bra fodelsedag i alla fall...
Pa kvallen bestamde vi att vi skulle gifta oss tre ar senare.
Efter dromprinsens forsta besok i Sverige, precis innan han var tvungen att hoppa pa flygbussen fragade han om vi skulle gifta oss. Jag sa ja och vi bytte ringar nasta gang jag kom till England. Pa samma tag som vi traffats!
Efter ett antal reosr fram och tillbaka over Nordsjon och hundratals telefonsamtal och sms flyttade jag till UK, dar jag har bott sedan 2005. Vi kommer halla loftet vi avlade den dar forsta kvallen: Nasta sommar, 3 ar efter att vi traffades gifter vi oss....
Jag tycker det ar en otroligt romantisk historia, jag trodde aldrig det skulle handa mig!!!