• från amelia

Träffades ni på ett ovanligt sätt?

Träffades ni och blev ett par på något annat sätt än de vanliga, dvs på jobbet/krogen/nätet/via vänner?
    Är ni någonstans i åldern 25-40 år?
    Skulle ni tycka att det vore kul att berätta er historia i tidningen och vara med på bild?

Hör då av er till mig!
    Skriv några korta rader och glöm inte kontaktuppgifter! (Jag kan dock inte lova att just er historia kommer med)

• Svar på tråden Träffades ni på ett ovanligt sätt?
  • Trollsländan

jalf
    Tack jalf, vill egentligen inte förstöra tråden men jag måste bara tacka! Att du orkade igenom hela berättelsen, en eloge! Om det inte funkar med bildspelet så försök på www.bildtorget.se vi finns med bland de senaste brudparen, jag har krona och det är fotat med Drottningholms slott i bakgrunden.

• jalf

Trollsländan

Jag är helt förstummad av ert vackra bröllop! Jag har sett bildspelet nu, åååååååå vad vackra ni var och vilket underbara bilder. Jag tyckte att vårt bröllop var ett drömbröllop, men nu vet jag att det finns många definationer av ett sådant. ;)

TS förlåt att jag lånade tråden, men jag var tvungen. ;)

• Nemo nisi mors

Jag träffade min m2b på ett ute ställe. Vi dansa, prata lite och så lång var väll allt normalt. En stund efter vi träffats börja jag känna mig lite yr (nej jag var inte full) och börjar gå mot toaletten. Plötsligt slocknar allt och vaknar av och till av att flera försöker lyfta mig. Hade fått ett blodsocker fall och svimmat. Efter att vakterna förflyttat mig till lugn vrå och jag börjat piggna till känner jag att någon håller mig i handen. Tittar till höger och där sitter han. Finkänsliga jag som blev förvånad av att han inte sprungit sin väg (för det hade jag gjort) sa - Är du kvar?

-klart jag är sa han. Efter det följde han med hem för att se så jag kom hem ordentligt. När jag gjorde mig i ordning på toaletten använde han mina kylskåpsmagneter och skrev: får jag stanna här hos dig?

Det fick han och vi pratade med varandra nästan hela natten (han var den perfekta gentlemannen) .

Roliga var att båda var där av en slump och det var dessutom mitt ex (som då varit mitt ex i 7 mån) som körde mig dit.

• Pomodoro

Vi traffades pa ett tag mellan Oxenholme lake district och Birmingham. Jag tagluffade sjalv runt i England for att fira min examen.Ville definitivt inte traffa nagon ny kille, eftersom ett 3,5 arigt forhallande tagit slut ett knappt ar innan och jag trivdes ratt bra som singel. Sa stod han dar pa perrongen. Vi sneglade lite pa varandra och log mot varandras spegelbilder i tagrutan. Vi gick pa taget och hamnade (kankse inte helt slumpmassigt) bredvid varandra. Det var tyst ratt mannga hallplatser. Jag laste min bok, han laste sin. Sen borjade jag skratta hysteriskt at ett valdigt roligt stycke i min bok. Han sa" I wish my book was that funny" och sen borjade vi prata. Vi pratade om allt fran film till mitt examensarbete och vi kom valdigt bra overrens. Han fragade om jag skulle till ett visst museum nar jag akte tillbaka till London och jag ljog o sa ja. Han hittade i sin tur pa att han hade ett arende till London just den helgen, osa da kunde vi ju traffas. Jag fick hans nummer. han fick en lapp dar det stod datumet jag skulle ringa.
    Jag ringde fran en telefonkiosk i Bath, bestamde tid och plats. Men efter en veckas turistande i sodra England kande jag mig lite ensam och liksom trott pa att vara turist. Jag ringde honom och fragade om jag kunde komma och halsa pa honom i Leicester istallet, kanske i helgen? Joda, det var OK, det var hans fodelsedag...
    Vi mottes pa stationen och han var annu snyggare an jag hade tankt mig. Vi gick hem till huset han delade med nagra kursare for att lamna min vaska innan fodelsedagsfesten. Vi anlande ratt sent till festen pa klubben, deflesta hade gatt hem nar vi val kom dit. Mem jag tror han tyckte att dte var en bra fodelsedag i alla fall...
    Pa kvallen bestamde vi att vi skulle gifta oss tre ar senare.

Efter dromprinsens forsta besok i Sverige, precis innan han var tvungen att hoppa pa flygbussen fragade han om vi skulle gifta oss. Jag sa ja och vi bytte ringar nasta gang jag kom till England. Pa samma tag som vi traffats!

Efter ett antal reosr fram och tillbaka over Nordsjon och hundratals telefonsamtal och sms flyttade jag till UK, dar jag har bott sedan 2005. Vi kommer halla loftet vi avlade den dar forsta kvallen: Nasta sommar, 3 ar efter att vi traffades gifter vi oss....

Jag tycker det ar en otroligt romantisk historia, jag trodde aldrig det skulle handa mig!!!

• Izunia

Jag och min man träffades när jag var i Österrike pa semester med min vännina. Vi hade varit pa en bar och hörde en grymt duktig musiker. Sa vi hängde lite där och jag flörtade med honom sa gott jag kunde! Tillsist när vi skulle ga hem träffades jag av en gul spot light och i mikrofonen säger han ?DON´T GO!?. Som en kass film... Jag skämdes nästan ihjäl, log lite och försvann hemat!
    Dagen därpa var vi tillbaka i baren, först av alla...Men ingen musiker. Gissa om jag var nere...! Till slut dök han upp bakom baren och kom fram till mig och försökte imponera genom att prata svenska (han är nämligen australienare!).. Efter 20 min var han tvungen att ga da hans kompis var sa berusad att han inte hittade hem själv.

Vi träffades lyckligtvis en sista gang innan vi akte hem och nagra manader senare flyttade vi ihop och har nu varit gifta i 4 mander efter snart 4 ar tillsammans, och den berusade kompisen var hans marskalk pa bröllopet.

www.andijoseph.com/wedding.html

• TigerLinn

hej... våran historia började med att jag satt hemma i min lägenhet några mil söder om umeå och surfade via mobilen. skrev ett Lajv på lunarstorm någonting i stil med "någon i umeå trakterna som vill prata" då svarade balnd annat min m2b detta var kvällen den 17 januari och vi mailade lite till sist frågade han om han fick ringa. visst tänkte jag. han ringde den 20 januari och vi pratade typ 4 timmar han var trevlig och allt :) vi bestämmde att vi skulle träffas dagen efter och han skulle ringa mig när han vaknade. jag ignorerade alla samtal under dagen. jag tyckte han verkar trevlig å så men visste inte om jag vågade träffa någon främmande vi hade ju hagamanne som spang lös då.
    till sist tig jag mod till mig svarade när han ringde och han hämtade upp mig vi åkte till umeå och åt på max för oss var de starka känslor rätt fort det tråkiga var att jag skulle ju flytta ca 2 veckor senare 50 mil norr ut. vi bestämde oss för att bara vara vänner. men vi kunde inte ha den relationen känslorna var för starka och efter många krokiga vägar blev de vi den 7 april samma år.

nyfiken på detta finns fler detaljer... mig kan du kontakte på min mail.
    linn_63@hotmail.com

• Kayo

Jag och min sambo (ännu inte gift) träffades tre år innan vi blev tillsammans. Jag jobbade 2001 extra på Coop Forums kundtjänst i Skövde och stängde affären. Min sambo jobbade då som securitas vakt och skulle stänga butiken. När han kom in och såg mig först gången blev han kär. Han flörtade med mig direkt och jag hade dock en pojkvän så jag låtsades som inget. När han gick därifrån så sa han till sina jobbar kompisar att han träffat en jätte fin tjej som han ville ha till flickvän. Varje gång han kom så blev jag så nervös och han försökte imponera på olika sätt. Han frågade på fyllan en gång om vi skulle fika men jag var ju upptagen och sa nej, ändå fantiserade jag om honom. Jag brukade försöka räkna ut vilka dagar han skulle komma och försökte se snygg ut. Han kollade upp mitt regnr på bilen, som tyvärr var pappas och han nämnde det för mig, hade memorerat uppgifterna. Gulligt. Sommaren tog slut och han åkte utomlands och vi sågs inte. Sommaren efter fortsatte vi som förut och jag förstod inte varför han gjorde mig så nervös. Jag blev alldeles varm men fattade ändå inte varför det skulle betyda något annat än att jag blev generad över hans intresse. Sommaren 2003 kom han in med en tjej och då föll polleten ner. Jag blev så ledsen och besviken och kände att han borde vara min. Vi träffades ute någon dag senare och vi skulle precis kyssas när vi blev störda. Jag fick hans telefonnummer men kunde inte läsa numret. Han var tillsammans med tjejen men ville göra slut och jag höll precis på att avsluta min relation. Jag ringde någon dag senare till alla nummer jag kunde tro att det var, men hittade honom inte. Efter det brukade jag kolla efter honom på stan och lite överallt, men vi träffades inte. Ett halvår senare så sa jag till mig själv att träffar jag inte honom i dag så måste jag släppa honom. Samma dag hade han gjort slut med sin tjej och låg och tänkte på mig. Vi träffades ute, kysstes och jag blev nervös och tänkte att jag inte skulle ringa honom. På vägen till taxin såg vi en man falla och slå i bakhuvudet. Vi försökte stoppa hans blödning och väntade på ambulansen. Jag kände otrolig samhörighet med honom då och en vecka senare gick vi på date. Han sov över och gick aldrig hem.

Om det vore något så finns jag här och kan lämna ev kontaktuppgifter

• alvbröllop

Jag å min dåvarande gjorde slut. Mitt ex som jobbade som dörrvakt skulle sälja sin skyddsväst till en annan dörrvakt på hans jobb.

Tyvärr så låg en del av hans skyddsväst kvar hemma hos mig och mitt ex tyckte att det va lite jobbigt att träffa mig efter att jag lämnat han så när den andra dörrvakten tjatade om att få den där delen till västen av honom så förhalade mitt ex det hela tiden å sa - jag lovar jag ska hämta den... en annan dag ...

Till slut tröttnade den andra dörrvakten på att vänta och tog reda på mitt nummer..

...så ringde han mig för att komma å hämta delen själv......

å sen 19 augusti i år så e vi man och hustru.....

hahaha - räknas det som udda?

• Tizzeltazz

inte så udda kanske men en lång resa?
    när jag var nyss fyllda 15 år träffade jag en kille på nätet jag blev tillsammans med men det tog slut för att hon blev tillsammans med en tjeje jag kände (sådär), några år senare var jag och tittade på den tjejens sida på lunarstorm och såg att hon fått gbinlägg av någon som kallade sig Bastet, eftersom jag gillar egyptisk mytologi/historia tog jag kontakt me henne och vi blev kompisar. hon bodde med sin kille och dennes barndomsvän - min blivande man ^^,

och då är vi framme vid 2001 fast då flyttade jag till norge med mitt ex (hade ännu inte träffat m2b, bara hört nån kommentar om honom), 2002 upptog jag och tjejkompisen kontakten och 2003 bodde jag hos dem över sommaren...och blev väldigt intresserad av m2b men trodde han had tjej och han tänkte jag var upptagen... låång historia kort så var det på tjejkompisens födelsedagsfest det äntligen gick upp för oss att den andra var intresserad också! ^^,
    16e sept i år firade vi ett år, 16 sept-07 går inbjudningarna ut och 16e sept-08 gifter vi oss. (vilket vi bestämde 16 feb i år)

PS gissa om vi både blev förvånade över hur vi hade lyckats gå runt och tråna efter varandra så länge...! ^^,

• Tizzeltazz

...och ursäkta alla stavfel... ^^,

Svar på tråden Träffades ni på ett ovanligt sätt?