Inlägg från: 2007-03-24 |Visa alla inlägg
  • 2007-03-24

Mars/April brudar!!!

Hej!
    Tänkte att jag kanske kan följa med i denna tråden.. Vi gifter oss (som signaturen visar ) 24:e mars. Ett mindre bröllop, mitt på dagen, med lite mat och dryck, kaffe och tårta efter.
    Men det vekar bli större och kräva mer planering (och mer pengar.. ..) än jag trodde när vi började planera. Samtidigt är det ju såå spännande att det närmar sig.
    Nu kallar barnen.. (bråkar med varandra) Återkommer senare.

• 2007-03-24

Lillan72,
    Ja det känns att dagen närmar sig.. Hur många gäster ska ni ha?
    Vi är en stor familj/släkt så vi är alltid ganska många.. men vi vill inte ha "fest" till sent på natten, utan mer en trevlig eftermiddag med (förhoppningsvis ) god mat och vin och umgänge, för att sen på kvällen åka till hotell och ha en mysig kväll själva.
    Det underlättar ju för mina föräldrar också som hjälper till med allt, och ska ha hand om våra barn, att det inte blir så sent.

Salta katten,
    Jag har precis i veckan köpt en klänning, Nixa 459, En enkel klänning, med lagom drapering över magen ... eftersom magen bär spår av 2 graviditeter och en del extra kilon.

Köpte samtidigt skor på samma butik, som jag snart ska börja gå in..
    Har du hittat din "drömklänning"?

En Fråga.. Har ni bestämt frisyr?? Är lite orolig att jag inte ska bli nöjd.. Vet inte riktigt hur jag vill ha. Ska inte ha slöja, kanske blommor. Vill ha en lite tuffare frisyr.. Hade inte ens tänkt ha vit klänning, men det var den modellen jag gillade mest, så nu vill jag inte att det ska bli alltför "mycket" om ni förstår vad jag menar..
    Ska till min frisör i slutet av Januari, så får jag se vad hon säger.
    Ha en bra kväll!

• 2007-03-24

Lillan72,
    Inbjudningskorten är färdiga och skulle skickas idag.. men jag är ju lite snurrig, och såg idag att jag på ett ställe i almanackan skrivit att vi ska vara i kykan kl 14,00, men jag tror att jag bokade kl 13,00 med pastorsexpeditionen ... Så det är bäst att kolla innan breven skickas, det är ju trevligt om alla kommer samma tid
    eller ??

Tur att jag gjort inbjudningskorten själv och inte klistrat in själva texten än.. Usch jag har alldeles för mycket med jobb och barn och planering i huvudet.. Tur att sambon fixar med annat runt om..
    Undrar om det är annat jag missat?? Nåja det märker jag

• 2007-03-24

Just det, angående efternamn.. Jag ser verkligen fram emot att byta. Jag gillar inte att barnen har ett annat namn än jag. Känns bra att snart heta samma sak allihop .

• 2007-03-24

Halloj tjejer!
    Ännu en lång arbetsdag avklarad.. Hämtade mina barn 16,45 på fritids och dagis, då var dom sist kvar..
    Nu har vi ätit middag, myst i soffan och nu har de sovit en stund, såå nu är det mammans tid att planera och tänka på den stora dagen.
    Har också nästan gjort klart inbjudningarna. Alla gäster vet ju redan om bröllopet, så det går nog bra även om dom inte kommer ut så tidigt.
    Idag har jag också kontrollerat tiden för bröllopen med pastorsexpeditionen. (klockan 13,00, som jag trodde )

Ni som har barn, ska de vara med på bröllopet och festen/middagen?
    Vad har ni köpt för kläder?
    Ska andras barn vara med?

Våra barn kommer vara med hela dagen, 6 och 2 år gamla.
    Men vi har valt att inte bjuda andra barn.. vilket det råder delade åsikter om. Men det blir såå många barn och lokalen är inte stor. Dessutom finns det ju inget kul där för barnen. Minns med fasa allt "röj" och spring och bråk på våra dop
    Har ändå lite dåligt samvete..

• 2007-03-24

Hos våra kompisar är barnen mellan 1-5 år och det blir lite stökigt med 12 barn i den åldern.
    Men jag intalar mig att det här är vår dag, och då får vi bestämma hur den ska vara

• 2007-03-24

Hejsan!
    Idag har jag varit ledig, så jag tog med dottern till stan, när storebror var i skolan. Är inte så nöjd med de underkläder jag köpt så jag letade vidare idag. Det är ganska dåligt utbud så här efter jul, men jag träffade en jättetrevlig säljare som skulle beställa massa nytt, och då även en axelbandslös BH i rätt färg + "midjeformare" för att hålla in magen i klänningen.. mindre snyggt, men bra för hållningen..

Vad ska ni ha för blommor/buketter?? Färgtema?

• 2007-03-24

Twentyfirstofapril,
    Håller tummarna för att du hittar din klänning idag! Jag var jättenervös när jag köpte min, men fick bra hjälp, och känner mig nöjd att det är klart.
    Min bror var idag och hämtade en sjal jag köpt på en annan butik, ser fram emot att prova det ihop.
    Spännande att ringen är på gång! Har nästan bestämt mig, måste bara fundera och titta lite till...

• 2007-03-24

_Cinderella_
    Vi har grönt, vitt och silver som färg, Ska ha ljustgröna rosor, "trollhassel" hjärtan-på-tråd + några silverpärlor i buketten + något mer grönt. Vill att buketten ska vara mer rolig och tuff än söt.. Vår dotter får en liknande liten bukett och lite blommor på ett diadem.

• 2007-03-24

Jag fyller på listan..

070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070324, Lillan72, Stockholm
    070324, 07-03-24
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina

Svar på tråden Mars/April brudar!!!