Inlägg från: 2007-03-24 |Visa alla inlägg
  • 2007-03-24

Mars/April brudar!!!

Twentyfirstofapril,
    Vad kul att det gick bra idag. Visst var det roligt att prova klänningarna.. Jag hade ju inte alls tänkt mig en brudklänning, men hittade ingen annan och nu känns det bra att det blev den i allafall.

• 2007-03-24

Vi planerar att ta kort före vigseln, och då utan våra barn, efteråt ska vi ta bilder tillsammans med barnen.
    Vigseln är redan kl 13, så vi hinner inte till någon studio. Vi hoppas på vackert väder, annars få vi ta fotograferingen inne i kyrkan.
    Men nu har jag ett stooort orosmoment.. Vi ska ju hyra prästgården brevid kyrkan till vårat "firande", men idag har jag hört rykten om att det har blivit en vattenskada där..!! Orkar inte ens tänka på det..

• 2007-03-24

Lillan72,
    Oj vilken vacker klänning!

Angående lokalen efter vigseln... Vet inte vad jag ska göra om det inte hinner åtgärdas Men gift blir jag väl i allafall.
    Orkar inte riktigt tänka på det just nu.
    Har precis sagt upp mig från mitt jobb, som tagit sååå mycket energi, slutar om 2½ vecka. Ska gå tillbaka till mitt gamla jobb. Så snart ska all koncentration läggas på det som skall hända 2007-03-24

• 2007-03-24

Halloj! Var är alla blivande brudar idag? Har just kommit hem från stan där jag och dottern fikat med 2 väninnor. Passade på att titta på vinglas och kaffemuggar som vi ska önska oss. Hoppas ni har en trevlig kväll.

• 2007-03-24

Hallå!
    Känner just nu att jag inte har koll på någonting.. Åkte hem till mamma och pappa och provade klänningen ikväll, för jag fick för mig att den kanske blivit för liten.. Men det gick bra. Hämtade hem tvätt som mamma hjälpt oss med, eftersom vår tvättmaskin gav upp i morse.. full med blöt tvätt och tvättmedel Jag har inte flera tusen över till en ny just nu. Det finns ju så mycket annat roligt att köpa till bröllopet

• 2007-03-24

Ååå jag skrev ett inlägg som bara försvann

Twentyfirstofapril,
    Kul att inbjudningarna blev bra. Jag och en väninna gjorde våra, och det tog verkligen mer tid än jag planerat Men fint blev det!

Vi har bjudit 55 vuxna, inga andra barn än våra egna..

Jag har en färgfråga..
    Temat är grönt, vitt och silver. Buketten ska ha ljust gröna rosor, något mörkt grönt, hjärtan på tråd och några vita eller silverpärlor.
    Men dukningen.. Har tänkt mig vita dukar, murgröna som slingrar på borden, vita blockljus med några varv silvertråd lindat runt, små krukor med hjärtan på tråd, ev ljust gröna underlägg under tallrikarna. MEN blir det för mycket "Hammarby-känsla"?? Funderar på att även strö små röda glaspärlor på borden eller har ni något tips..

• 2007-03-24

-Cinderella_

Det jag inte vill är att det ska bli en för "Grön-vit-Hammarby-aktig" fest

Men jag har även 40 små mörkt rosa värmeljuslyktor hemma, som jag hade vid dotterns dop, kanske (istället för att strö pärlor) ställer jag ut dom för att "tona ner" det grönvita...

• 2007-03-24

_cinderella_
    Vilken fin sida

Har precis hämtat hem barnens kläder till bröllopet. Vår 6-åring (pojke) ska ha lite mörkare beiga byxor, samt en vit och beigerandig skjorta, med "rund" krage, och rak nedtill så han kan ha den utanpå. (Han är inte så mycket för att klä sig fint så det måste vara något enkelt)
    Vår 2½ årig (flicka) får en beige klänning med mycket tyg i kjolen, med en enkel brodyr nedtill. (Bra att snurra i
    )Den har ett vitt band ovanför midjan som knyts bak. + en vit kortärmad kofta som knäpps med en knapp.
    Jättesöta. Ganska enkla kläder i bomull, men som dom kommer kunna använda i sommar också. Känner mig nöjd!

• 2007-03-24

Halloj, var är alla idag?

Nu har jag äntligen fått tag i solisten som jag helst vill ha och sjuga i kyrkan, och hon kunde komma!! Ett orosmoment mindre. Har även bokat en "reserv-lokal" för mottagningen/middagen efter vigseln, eftersom det är en vattenläcka som håller på att fixas i prästgården vi bokat. Det är på gränsen att det hinner bli klart... Men nu har vi i allafall någonstans att att vara, om,,.
    Det är en fin hembygdsgård, men lite längre från kyrkan.
    Så nu känner jag mig lite lugnare.

Svar på tråden Mars/April brudar!!!