Inlägg från: 2007-03-24 |Visa alla inlägg
  • 2007-03-24

Mars/April brudar!!!

_Cinderella_
    Roligt att de flesta "sköter sig"
    Vi fick de sista svaren dagen efter osa..
    Lillan 72,
    Känner mig så stressad ikväll Hur har du det?? Tyvärr kan jag inte visa vårat vigselprogram för vår präst skriver det till oss (tack för det )Ett bekymmer mindre.
    Hur gick det med lockarna på dottern??

• 2007-03-24

Lillan 72,
    Vi kan inte vila nu, men om en vecka kan vi vila, som FRUAR..
    Jag stressar just nu över lite detaljer med cateringfirman.. Vi har haft lite olika lösningar fram och tillbaka under planeringen, avseende vem som fixar vad, eftersom jag vill dekorera och duka själv (kontrollbehov ) och vi hade först tänkt att ta hand om servering, disk osv själva.. Men sen bestämde vi att ha serveringspersonal, och nu vet jag inte riktigt vem som har hand om vad..!!
    Jag skickade ett mail till henne igår, där jag skrev ner hur jag uppfattat att allt ska gå till och hur den slutliga menyn ska vara.. Så får vi se om vi har samma uppfattning. STRESS!!!
    Sen har jag en orimlig önskan om att huset ska vara skinande städat, trädgården krattad och fin, all tvätt ska vara fixad mm när jag kommer hem på söndagen, men det kommer jag inte hinna.. Måste SÄNKA kraven

• 2007-03-24

Lilan72,
    vad har du gjort ikväll.. Börjar du bli färdig??
    Känns skönt att veta att det finns någon mer med ungefär samma stresspåslag som en själv, nu när det är sååå nära

• 2007-03-24

Halloj alla,
    Ikväll sviktar min positiva inställning.. Jag har jobbar hårt på att intala mig själv att allt kommer bli bra, hur det än blir.. men nu kommer stressen..Andas.. ..
    Fräser åt m2b när han hostar och anklagar honom för att han kanske håller på att bli sjuk..(som om det är hans fel ) Jag vill bara att vi ska vara någorlunda friska och komma ihåg nästan allt vi ska ha med oss,, sen får det bli som det blir.
    Nu ska vi skriva ut festprogrammen och stryka kläder, bara barnen somnat.
    Intalar mig själv:"det kommer bli bra,det kommer bli bra"
    Lillan 72, är du lugn och trevlig ikväll?? 4 DAGAR KVAR!!!

• 2007-03-24

Marskatt,
    Tack! Minns för några veckor sen när du satt med magsjuk familj.. Men det ordnade ju upp sig

• 2007-03-24

Lillan72,
    Ikväll sa jag till min 6-åring, att "mamma och pappa har mycket att göra just nu, med allt vi ska fixa till festen på Lördag. MEN nästa vecka kommer allt vara lugnare och då har vi mer tid att träna på att cykla, läsa böcker mm". Då svarade han "skulle det inte varit smartare om ni gift er innan ni fick oss"..

• 2007-03-24

Lillan72,
    Min M2b hostar ju, men är inte snorig..än.
    Men jag är redan irriterad över att OM han blir förkyld så kommer han ha röd näsa på lördag
    Men till hans försvar, så hjälper han faktiskt till ikväll med festprogrammen och bordsplaceringsprogrammet. Det hade jag aldrig klarat..

• 2007-03-24

Marskatt,
    Ja man får verkligen passa sig för vad man säger när barnen hör De berättar ju glatt vidare!
    Hur gamla barn har du??

• 2007-03-24

Lillan72
    Så, nu tror jag att jag är färdig för ikväll Jag har strykt allas kläder, påbörjat packning, festprogrammet är färdigt att skrivas ut imorgon, bordsplaceringen är klar att skrivas ut med det gör vi på fredag när vi dukat.
    Hoppas du snart kommer i säng snart du med, så har vi nya friska krafter imorgonbitti
    Marskatt,
    Tack för "peppningen"
    God natt

• 2007-03-24

Lilan 72, och alla andra det närmar sig för..
    Vad har ni fått klart idag??
    Jag har varit ledig, och haft mina barn hemma. Då får man inte så mycket gjort. Men vi har städat, gått en lång promenad i 2 timmar, hämtat våra nyputsade och blanka förlovningsringar
    Ikväll kommer en väninna hem till mig och ska hjälpa mig skriva bordplaceringslapparna + binda ihop festprogrammen. Har köpt ett gott rödvin som vi ha när barnen somnat, (vi är båda lediga imorgon).
    Jag tror m2b tycker det är skönt att det kommer besök, så kan jag inte irritera mig på honom som igår (Han hostar mindre idag Vågar väl inget annat..

• 2007-03-24

Lillan72,
    Vi startar nog ca 19.30, då kan du ta ett glas med oss

• 2007-03-24

Halloj!
    Lillan72,
    har du fått något vin
    Vår skrivare har aldrig jobbat så hårt som ikväll... Får se resultatet om en stund. M2b sitter i källaren och vaktar.
    Nu har min väninna gått hem, hon har skrivit klart placeringskorten, skriver så fint
    Sen har vi stämplat och limmat på framsidorna till festprogrammen. Innan kvällen är slut ska jag ha bundit ihop programmen!!!
    Imorgon ska jag fixa naglarna, och efter det kan jag nog inte göra så med så mycket mer.. (Är inte van att ha längre naglar eftersom jag jobbar som sjuksköterska) och jag vill ju inte riskera att förstöra resultatet.
    Så nu ska jag fixa mina sista krukor med Hjärtan på tråd.
    Skål på er tjejer! Det här kommer bli bra
    Extra tack till Marskatt för positiva tillrop Håller tummarna för att vagnen ska bli såld!!

• 2007-03-24

Lillan 72,
    Har du sett väderprognosen för helgen.. Det finns i allafall hopp om att vädret ska bli fint

• 2007-03-24

Hej, hej!
    Inatt var det vår tur att vara uppe till 2.30.. Skrivarkrångel, men m2b fixade det till slut. Så det blir att fästa ihop festprogrammen ikväll/natt(?).. Sen börjar det kännas lite lugnare med allt fixande. Ska försöka hinna klart med det mesta inklusive packning till hotellet så vi bara har dukningen kvar imorgon.
    Imorgon fyller m2b 40 år!!
    Då är hela familjen lediga så vi hinner äta en mysig frukost tillsammans, sen hinns det kanske inte med så mycket firande, men det tar vi igen på LÖRDAGEN
    Vi ses!

• 2007-03-24

Lillan72,
    oj,oj vilka snygga naglar jag har nu
    har aldrig fixat naglarna förr, men detta var värt pengarna
    Nackdelen är att nu kan jag inte göra någonting nästan, fick knappt på mig bältet i bilen. Är livrädd att någon ska gå av. Men jag får ringa henne på lördag om någon lossat.
    Var till kyrkan och tittade lite idag, då kände jag att det blev lite för "verkligt".. Blev nästan tårögd, hur ska det då bli på lördag??

• 2007-03-24

Jaha, så var klockan 2 ikväll igen.. men nu känns det som jag har kontroll över det jag kan just nu. Imorgonkväll ska jag lägga mig tidigare God natt!

• 2007-03-24

Lillan72,
    Ja så var det morgon igen. Morgonpigga barn väcker mamma och pappa vid 6-tiden
    Nu ska jag göra en mysig frukost och sen väcka m2b, som fick lite mer sovmorgon eftersom han fyller 40-år idag
    Mrs. 170307 ,
    Vad härligt att åka bort
    Har tittat på era bilder och hoppas att vi kommer se lika lyckliga ut på våra imorgon

IMORGON SKA JAG GIFTA MIG!! ÄNTLIGEN

• 2007-03-24

Idag ska jag gifta mig!!!

• 2007-03-24

Halloj!
    Ja, nu är det klart. Jag är fru
    Overkligt och fantastiskt. Är så glad idag
    Vi hade en otrolig dag igår. Allt var helt underbart.
    Ni som väntar på er dag har verkligen något att se fram emot!
    Känner mig ännu mer nöjd med vår dag idag, dagen efter, när man tänker tillbaka... och slappnat av lite. Var så otroligt fokuserad igår. Ville inte missa en sekund

• 2007-03-24

Halloj, alla som nu är gifta,Lillan72, marskatt mfl, och ni som har er dag framför er!!
    Visst är det härligt att det är klart och allt blev sååå bra !!!
    Jag känner mig bara så glad! Har faktiskt ingen önskan om att få ha på mig min klänning igen. Kände mig jättefin, men det är verkligen inte min grej att stå så i centrum. Jag är jätteglad att vi till slut valde att gifta oss tillsammans med släkt och vänner, men nu är det bra

Nu har vi nya saker att se fram emot.
    I present av mina föräldrar fick vi en 3 dagars resa till Rom i Maj. Av min faster fick vi middagarna där betalda. (Passar bra för "fattiga" småbarnsföräldrar). Bröllopet har fått oss att komma ihåg varandra igen. Planeringen tillsammans, själva vigseln, bröllopsnatten på hotell, med en lång lugn frukost tillsammans.. Så mysigt,
    (fast vi ringde hem flera gånger )

Svar på tråden Mars/April brudar!!!