Mars/April brudar!!!
Gah! Kom precis på att jag glömt att ringa o bekräfta antal bitar på tårtan! Bäst att fixa det idag... o så ringa kantorn... har jag heller inte kommit mig för att göra.
Gah! Kom precis på att jag glömt att ringa o bekräfta antal bitar på tårtan! Bäst att fixa det idag... o så ringa kantorn... har jag heller inte kommit mig för att göra.
Jag har köpt en "fuskpälsjacka" på rean på Lindex (en brun) som jag ska ha utanpå tänkte jag. Skaffade tunna, beiga fleecevantar o en matchande halsduk också, så slipper man frysa om halsen!
Jättehäftigt! Själv vill jag ju ha nåt riktigt varmt, ifall det är svinkallt eller snöstorm... man vet ju aldrig med Jämtland i början på mars.
Visst är det! Låter himla kul med färg på ytterkläderna! Hade det bara funnits något snyggt i rätt pris o t ex i lila så hade jag gärna köpt!
Jag letade som en galning o hittade inget passande (o tillräckligt varmt) o så gillade jag jackan på Lindex o hade ändå tänkt köpa den för att ha senare, så då får det bli den. Nu är det bara ett par veckor kvar, så nu orkar jag inte lägga ner mer energi på det. Följde med svärmor o shoppade hennes outfit idag faktiskt!
Det finns ju de som säger att man ser längre ut i en hel klänning än en tvådelad, o att en draperad är mer smickrande för figuren om man är av större storlek... På mig stämde inget av ovan nämnda saker! Tvådelat o en enkel, ganska smal A-linje såg bäst ut. Med hel klänning o drapering såg det ta mig f-n inte klokt ut helt enkelt! Prova dig fram med andra ord!
Annars kanske det finns på MQ. Vi köpte kritstrecksrandiga byxor till m2b där för två veckor sen, han säger att de hade en kavaj också... Lite dyrare än HM visserligen (tror det var 700 för byxorna), men ändå!
Så lite så! Klart vi ska hjälpas åt!
Skönt att se att det går bra för någon annan i alla fall... själv sitter jag med två (tre?) sjuklingar... j-kla kräksjuka!!! Tycker lite synd om mig själv som ska umgås med dem... o själv lär jag väl bli sjuk lagom till helgen... nå ja, det var ju ändå ingen som kunde gå ut på lördag, de har ju inga pengar kvar utan väntar in lönen nästa tisdag... Känns lite surt att inte ens gå ut med tjejerna på jobbet eller i stallet... möhippa o svensexa blir det ju inte i alla fall. Vad är väl en bal på slottet...
Mm, jag hoppas verkligen att jag slipper det... sist vi hade kräksjuka gick det bara runt runt här hemma, trots att vi var så extremt noga med hygienen. Fast den gången fick ju besök, trots att vi talade om att vi inte ville att de skulle komma, o de var nog inte lika noga som vi... då var jag riktigt förbannad! Den här gången hann de precis åka hem innan vi blev sjuka, så nu hoppas jag att vi blir av med eländet på en gång.