Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Mars/April brudar!!!

mhm... men själv får jag snart panik eller nåt! vi som hade så himla mycket fixat o klart i vädligt god tid, o nu har vi inte lyckats fixa nåt av allt det där andra som skulle göras... frågan är väl om vi ens hinner bli klara. båda jobbar heltid, jag pluggar 50% (vt, ht är inte slut än - då var det 75%), vi har två små barn o vårt nya hus kommer v 7... HJÄLP!!!

• Marskatt

Cinderella

3 mars smäller det...

• Marskatt

Nja, nu känns det faktiskt inte lika kul längre... för mycket som inte är hundra klart! Har ingen fotograf, musikerna tycker inte att musiken är någon brådska, menyn är inte klar, tårtan är inte klar, tja - det som är klart är väl våra kläder, kyrkan o var vi ska äta middag... suck!

• Marskatt

Saltakatten o Cinderella

Jag skulle i alla fall gärna gå om jag blev bjuden senare. Man får väl ha lite förståelse för att alla inte kan bjudas i en första omgång, men om nån tackar nej o det finns "plats kvar" vore det ju kul att få komma med! Fast alla tycker säkert inte så...

Hm, om jag ser över vilken tid jag har över till att planera bröllopet... Jobba o plugga till mitt i nätterna till o med nästa helg (har flera inlämningsuppgifter i två olika kurser den kommande veckan) o däremellan hinna pussa ungar o m2b. Vecka tre, jobba, plugga lite mindre o jobba extra hela helgen (för att kunna åka till skolan helgen efter). Vecka fyra, jobba, plugga lite mer o så skola fredag o lördag. Vecka fem - jobba o plugga o m2b åker till USA. Vecka sex - m2b i USA, jobba, plugga o så dop 70 mil bort. Oj då! Sen är det visst bara tre veckor kvar, och huset kommer vecka sju... suck... Ibland tar man sig visst vatten över huvudet...

• Marskatt

Inlämningsuppgifterna som ska in hör till höstterminen... o vårterminen kör igång direkt sen. Den ena kursen är helt avslutat när jag lämnat in sista uppgiften (hemtenta) o den ska in på måndag. Jag har liksom inte lust att få omtenta heller, det hinner jag ju inte med det heller. Just nu känns det bara blä, o huvudet är helt tomt o det går inte bra att skriva de där uppgifterna heller. Skulle ha gjort det när jag hade semester (de senaste två veckorna) men det var så stressigt överallt där vi var så det gick bara inte! (jäkla tant!)

Allt ordnar sig säkert till slut, men just nu är jag ganska less på det. Har ingen lust att joba hela helgen heller... Jag borde nog leta rätt på gnälltråden istället...

• Marskatt

Jag har läst Handledning inom vård och omsorg (5 p på B-nivå) under hösten (på kvartsfart) och så läser jag Pedagogik B 20 p på distans (halvfart) från i höstas o är klar i juni.

• Marskatt

Jag lever fortfarande på hoppet om snö. Men om vi ska fotografera ute eller inne är inte bestämt ännu, beror väl lite på vilken fotograf vi till slut får tag på (om vi får tag på någon...) Mejlade en till fotograf nu i kväll o får nog inte svar förrän till veckan misstänker jag. De vi hittat hittills är ju HUTLÖST dyra! Får nog ta tjejerna som alla andra tar, om de är lediga vår dag förstås, de har ju stängt nu så det är lite svårt att kolla.

I och för sig så hoppas vi ju att vi kan fota både utomhus vid kyrkan och inne på Gamla Teatern. Vore kul med lite av varje!

Phu... nu är jag nästan klar med en till skoluppgift i alla fall. Bara två kvar till på måndag då, och två till blir det till på fredag.

• Marskatt

Härligt! Kul när man hittat det man vill ha! Vi kände att vi gärna ville bjuda våra närmaste på en trevlig och minnesvärd middag, och båda gillar vi atmosfären på Gamla Teatern i Östersund, så då valde vi den. Nu visar det sig dessutom att personalen där är extremt tillmötesgående och kommer att avsätta ett extra rum för tjejen som ammar och våra små barn som får se på video om de vill. Så länge vi äter deras mat och åtminstone några bor på hotellet tar de inget extra för rummen vi använder till middagen heller. Känns otroligt lyxigt att få nästan ett helt våningsplan där alldeles själva (med våra 15 närmaste förstås).

Apropå att ha att göra - jag har ju ingen häst längre, så något måste man ju sysselsätta sig med!

• Marskatt

Cinderella!

Tack för ett gott skratt! Precis vad jag behövde just nu!

Min m2b är gruvligt involverad skulle jag vilja påstå Det är han som fixar med Gamla Teatern o som får ta hand om fotgrafkontakterna bara vi får tag på någon. Han jobbar ju mer på dagtid än vad jag gör - o det har visat sig vara lättare att ringa från jobbet istället för hemifrån med två små busiga barn... Han har varit med o valt låtar att ha i kyrkan också, även in- och utgångsmusik, och vi ska sätta oss o välja psalmer nu till veckan tänkte vi. Iofs så gör vi det mesta tillsammans när det gäller val som rör oss båda, vi ska ju bygga hus också så man blir liksom van vid det.

• Marskatt

Hm, min sa innan han gick o la sig (för ett par timmar sen) att "blir det dyrt så får det väl bli det då, vi måste ju ha bra bilder att minnas till sen".

Svar på tråden Mars/April brudar!!!