Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Mars/April brudar!!!

Cinderella

Sidan är JÄTTEFIN!!!

• Marskatt

Vi går in till "Vid Frösö Kyrka" o ut till "Birkalåten". Musikstycken blir: From this moment on (Shania Twain), Kärleken förde oss samman (Lundell) o Can´t stop loving you (Toto). Inget inspelat, allt framfört "live". Min syster o hennes man sjunger o spelar, plus kantorn på orgeln förstås.

• Marskatt

Det vackraste hade jag kunnat tänka mig jag också, men m2b måste ju få ha åtminstone ETT finger med i spelet så då blev det Toto-låten

• Marskatt

Lillan72
    Jo psalmerna finns att lyssna på (en del i alla fall). Tror det var Trelleborgs församling eller nåt sånt...

• Marskatt

twentyfirstofapril
    Tja, våra kort skickades ut strax före jul med OSA i slutet på januari. Inga formella svar ännu... men våra musiker (som också fick en inbjudan eftersom det är min syster o hennes man) lär ju komma i alla fall.

Idag ringde förresten prästen! Vi ska träffas bara några dagar innan vigseln, men det gör då inte mig nåt i alla fall. Fick reda på vilken kantor det blir också, o den kantorn är RIKTIGT bra! Kul! Nu ska jag för en gångs skull äta lunch på stan med m2b (o inga barn...)

• Marskatt

Tjoho! Idag har de som ska göra tårtan ringt, så nu är den färdigbeställd, ska bara höra av oss o tala om hur många bitar den ska vara. Å så har jag köpt oasisbollar här hemma i Ludvika, de hade på en av blomsterhandlarna o det var den storlek jag ville ha på bollen dessutom. Fick hjälp med att titta på lite blommor också, o så diskuterade vi blomsterhandlar i Östersund... Prästen ringde igår så vi fick boka in ett samtal, o då fick vi reda på vilken kantor vi fick, o det kunde ju inte blir bättre kantor än så! (nästan i alla fall) Köpte strumpbyxor till lillan idag också. Kvar att handla: ev nya skor till mig, skor till m2b o så behöver han väl ett par byxor också... Tror inte gästerna uppskattar om han kommer med rumpan bar!

• Marskatt

En blomboll istället för vanlig brudbukett, tänkte jag i alla fall.

• Marskatt

Inte helt klart med vilka blommor det blir än. Men i creme o lila ska det vara i alla fall. Ska kika in på svartbrud imorgon o se om jag får hjälp där, vill gärna veta vad som är säsong i början på mars o så får jag väl kontakta en blomsterhandel i Östersund sen o se vad de kan få hem. Känner mig riktigt hoppfull i alla fall! Alla extra grejer till bollen har jag också fixat, band att hålla den i (ska alltså inte ha den i handen) o så har jag trätt upp pärlor på jättetunn ståltråd att hänga på bollen. Dessutom står det två stycken hjärtan på tråd här hemma o väntar på att på hängas dit...

• Marskatt
    Om jag är så händig återstår väl att se! Men prova ska jag, o resultatet tar jag med mig till kyrkan, oavsett hur det blir. Får väl ha en lös blomma i reserv annars... Nej, nu vill m2b diskutera buffén (i sängen...) så nu tar jag datorn o drar! Lär väl säkert hänga här en hel del imorgon, min enda lediga dag den här veckan. Sov gott när ni väl kommer i säng era nattsuddare!
  • Marskatt

Nej jag har precis lagt barnen. Tänkte visserligen försöka se lite på Lets Dance, för m2b är ute på middag med jobbet (på en fredag, jag vet... o med "planeringsträff" o bowling innan...) så nu ska jag passa på att ta en lång dusch o sen ska jag göra en stor kopp te o så ska jag synda med nåt gott. Tror vi har glass i frysen...

BT o Lets Dance utesluter inte varandra i det här hushållet - har bärbar dator som får stå mitt på soffbordet (får passa mina stora doftande blockljus bara) o så trådlöst nätverk på det. En höjdare enligt mig! (men m2b uppskattar inte alltid att ha sällskap av BT medan han sover på soffan...)

Svar på tråden Mars/April brudar!!!