Mars/April brudar!!!
Cinderella
Sidan är JÄTTEFIN!!!
Cinderella
Sidan är JÄTTEFIN!!!
Vi går in till "Vid Frösö Kyrka" o ut till "Birkalåten". Musikstycken blir: From this moment on (Shania Twain), Kärleken förde oss samman (Lundell) o Can´t stop loving you (Toto). Inget inspelat, allt framfört "live". Min syster o hennes man sjunger o spelar, plus kantorn på orgeln förstås.
Det vackraste hade jag kunnat tänka mig jag också, men m2b måste ju få ha åtminstone ETT finger med i spelet så då blev det Toto-låten
Lillan72
Jo psalmerna finns att lyssna på (en del i alla fall). Tror det var Trelleborgs församling eller nåt sånt...
twentyfirstofapril
Tja, våra kort skickades ut strax före jul med OSA i slutet på januari. Inga formella svar ännu... men våra musiker (som också fick en inbjudan eftersom det är min syster o hennes man) lär ju komma i alla fall.
Idag ringde förresten prästen! Vi ska träffas bara några dagar innan vigseln, men det gör då inte mig nåt i alla fall. Fick reda på vilken kantor det blir också, o den kantorn är RIKTIGT bra! Kul! Nu ska jag för en gångs skull äta lunch på stan med m2b (o inga barn...)
Tjoho! Idag har de som ska göra tårtan ringt, så nu är den färdigbeställd, ska bara höra av oss o tala om hur många bitar den ska vara. Å så har jag köpt oasisbollar här hemma i Ludvika, de hade på en av blomsterhandlarna o det var den storlek jag ville ha på bollen dessutom. Fick hjälp med att titta på lite blommor också, o så diskuterade vi blomsterhandlar i Östersund... Prästen ringde igår så vi fick boka in ett samtal, o då fick vi reda på vilken kantor vi fick, o det kunde ju inte blir bättre kantor än så! (nästan i alla fall) Köpte strumpbyxor till lillan idag också. Kvar att handla: ev nya skor till mig, skor till m2b o så behöver han väl ett par byxor också... Tror inte gästerna uppskattar om han kommer med rumpan bar!
En blomboll istället för vanlig brudbukett, tänkte jag i alla fall.
Inte helt klart med vilka blommor det blir än. Men i creme o lila ska det vara i alla fall. Ska kika in på svartbrud imorgon o se om jag får hjälp där, vill gärna veta vad som är säsong i början på mars o så får jag väl kontakta en blomsterhandel i Östersund sen o se vad de kan få hem. Känner mig riktigt hoppfull i alla fall! Alla extra grejer till bollen har jag också fixat, band att hålla den i (ska alltså inte ha den i handen) o så har jag trätt upp pärlor på jättetunn ståltråd att hänga på bollen. Dessutom står det två stycken hjärtan på tråd här hemma o väntar på att på hängas dit...
Nej jag har precis lagt barnen. Tänkte visserligen försöka se lite på Lets Dance, för m2b är ute på middag med jobbet (på en fredag, jag vet... o med "planeringsträff" o bowling innan...) så nu ska jag passa på att ta en lång dusch o sen ska jag göra en stor kopp te o så ska jag synda med nåt gott. Tror vi har glass i frysen...
BT o Lets Dance utesluter inte varandra i det här hushållet - har bärbar dator som får stå mitt på soffbordet (får passa mina stora doftande blockljus bara) o så trådlöst nätverk på det. En höjdare enligt mig! (men m2b uppskattar inte alltid att ha sällskap av BT medan han sover på soffan...)