Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Mars/April brudar!!!

Haha! Då är du likadan som jag! Har också fullt med desinfektionsmedel hemma just för såna här fall, o alla textilier ryker på en gång! Duschdraperiet har jag tvättat två gånger sen igår... har ett att byta med som tur är, så nu går handdukar, badlakan, kläder o duschdraperier runt runt i tvätten. För att inte tala om diskmaskinen, för varje glas vatten som nåt av barnen rört hamnar direkt i maskinen o så får de nya hela tiden. Likadant med skedar etc. Känner mig lite nojig, men jobbar med funktionshindrade barn i vanliga fall, o tidigare hade vi extremt infektionskänsliga barn hos oss, så jag är van att hålla på o greja. I princip alla leksaker har åkt ner i badkaret förresten...

• Marskatt

Precis, så nu ska jag utmana ödet lite o ta o smaska i mig en semla o dricka varm mjölk med kardemumma till. Smaskens!

• Marskatt

Nu sitter jag o roar mig med att lägga kakel o klinker i vårt nya badrum! Nåt kul måste man ju få göra efter att ha varit hemma med två sjuklingar hela dan... den tredje kom ju inte hem förrän på em... lyssnar lite förstrött på GE-galan medan o ska nog snart sätta mig med festprogrammet istället. Trevlig kväll på er!

• Marskatt

Ah! Nu föll den sista klädpusselbiten på plats också! Svärföräldrarna var in i butiken med barnkläder där de bor, o de kunde beställa hem det västset vi vill ha till vår lilla kille så det hinner hem i tid. Skönt! Då blir han lika fin som pappa!

• Marskatt

*fnissar lite* Vi ska byta bil med svärfar, så får han ta med sig barnen i vår bil o så tar vi hans (säkert betydligt renare invändigt) mellan frisör, fotograf, kyrka o restaurang.

• Marskatt

Gah!!! Var du tvungen att göra så där?! Nu inser man ju att det är bara lite drygt en vecka kvar ju... o pulsen gick genast upp!!!

• Marskatt

Nja, idag mår väl familjen lite bättre. Sonen är nästan som vanligt (bara obetydligt tröttare) o ni kan ju tänka er hur en liten kille på snart 4 år beter sig efter att ha suttit helt stilla sen i måndags morse!!! Lillasyster är sig själv i ca en halvtimme, sen piper hon o vill vila igen, men hon äter också. Sambon verkar också mycket bättre, han äter lite, men ser ganska tagen ut. Lilltjejen är nästan bara skinn o ben känns det som... hon är liten o tunn i vanliga fall, o nu har hon gått ner i vikt igen. Nån som sett en tjej på 20 månader som väger under 10 kg?! Då vet ni hur hon ser ut just nu... supersmal... suck, blir mycket välling till mellanmål framöver, för att inte tala om smör o grädde i all mat igen!

Själv mår jag överraskande bra! Hoppas på att jag ska klara mig helt från äcklig kräksjuka...

Nu är festprogrammet snart klart i alla fall, o så sitter jag o tittar på möbler, inredning, kakel o klinker o tapeter på nätet. Skönt att allt går att se där! Vi har ju ett helt hus att fixa...

Ni kan ju tänka er grejen igår - jag fick lämna tre kräksjuka personer o åka ut till bygget, se till att all isolering kom av DHL-bilen o sen fick jag (ensam) släpa ihop allt till en stor hög! Snacka om att jag var helt svettig sen...

• Marskatt

Åh vad kul med en till! Välkommen i gänget!

• Marskatt

Luscinia
    Alla våra kom då fram i alla fall, men å andra sidan hade vi inte skickat så många heller.

2007-03-24
    Usch vad trist! Som tur är har vår son byxor med reglerbar linnning... o tjejen ska ha en hellång klänning - men nu sitter den väl ÄNNU lösare än innan... Hon ser mest ut som en liten kropp med lite för stort huvud o JÄTTEstora ögon just nu...

• Marskatt

Cinderella
    VAa trist! Själv har jag äntligen tagit mig utanför dörren idag. Firade med att köpa lite nya kläder...

Nynnie
    Jag har hört att man ska lägga sig på rygg i t ex soffan o låta huvudet hänga ner över soffkanten, o så ska man hälla i rejält med näsdroppar o ligga kvar så i några minuter. Sen ska väl blåsövningar hjälpa också.

Saltakatten
    Din klänning är jättefin, men varför måste modellerna stå så himla konstigt? Det ser ju helt sjukt ut!!!

Svar på tråden Mars/April brudar!!!