Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Mars/April brudar!!!

Jag hade nästan trott att hon skulle hitta på nåt sånt, för hon pratade en hel del om ett presentkort hon fått på ett dagspa i närheten av där hon bor, o att hon funderade på vem hon skulle ta med sig, för det är ju inte så roligt att gå själv. Jag sa då att det skulle ju va himla trevligt! Men det verkar inte bli så... Jag vet att hon har fullbokat varje helg nu fram till i slutet på april...

• Marskatt

Nej, hon är fullbokad. Jag såg listan på hennes kylskåp sist vi var dit. Hon är musiker o hårt bokad i förväg... Nå ja, vi har ändå glidit ifrån varandra de senaste åren, det är väl sånt man får acceptera antar jag. Vi är inte särskilt lika, o har väl aldrig varit. Jag gör saker i "fel ordning" o hon i "rätt". Dessutom är hon mycket religiös och jag delar inte hennes religiösa åsikter. Själv har jag barn, och hon säger att hon inte ska ha några. Det är bara några exempel, för att belysa hur det är mellan oss. Trist som sagt var, men så är det.

• Marskatt

anNea
    Jättefin bukett! Tyckte verkligen om kombinationen av färger och blommor! Tummen upp!

Själv ska jag försöka hinna in på underklädesbutiken vi har i stan på måndag. De rear ut hela sortimentet eftersom de ska flytta till en annan lokal. Hoppas de har snygga o "osynliga" trosor... Behå tänkte jag skippa!

• Marskatt

Nynnie
    Behöver man lämna klänningen på pressning? Då kanske jag måste ta kontakt med ett sånt ställe redan nu för att kolla att de hinner fixa det veckan innan... vore ju inte så kul att fixa det här hemma o så ta med klänningen i bilen o den lir "ful" igen... Suck! En sak till att lägga till listan då...

• Marskatt

Ah! Smart! Jag kanske ska ringa Pressateljen i Östersund o höra om de kan ta en titt på klänningen åt mig i början på veckan (den vecka det "smäller") o få tillbaka den dagen innan om den skulle behöva fixas då. Vill ju gärna se fräsch ut...

• Marskatt

Vi tänkte faktiskt ha "Av längtan till dig" som vals. Vi gillar den båda två, men ingen av oss kunde tänka oss att ha den i kyrkan, så då blir det vals istället.

• Marskatt

Lillan72
    Det är ju en "vanlig" låt, men går alldeles utmärkt att dansa vals till. Den finns inspelad med Cajsa-Stina Åkerström o Åsa Jinder t ex.

• Marskatt

Jag misstänker starkt att jag inte får semester veckan innan vi gifter oss... det är sportlov här då, o ungdomarna som vi jobbar med är hemma i lägenheten när det inte är någon skola, vilket innebär att vi behöver ta in vikarier bara för det. Så, nu är vi två som sökt semester den veckan, o ingen av oss verkar få semester. Det betyder i så fall att jag får åka till Östersund dagen innan bröllopet o inte får vara med o träffa prästen (blir ju ett fint genrep!), inte får träffa fotografen innan, inte får träffa frisör o "sminkös" innan... Surt! Till råga på allt så kommer inte två av de inbjudna (som jag JÄTTEGÄRNA ville att de skulle komma) o ev en till som stannar hemma... Vi blir snarare 10 personer mot kalkylerade 10-15, för det blir säkert fler avhopp framöver... Blä! Just nu är jag riktigt ledsen! Jag funderade på att bjuda in ett par kompisar i efterhand för att det inte ska bli helt tomt (man kan ju alltid säga att man medvetet bjudit dem sent för att de inte ska "skvallra" för andra kompisar), men sambon har för svårt att välja om vi bara tar två eller tre par (+ barn). Han hade t o m problem att begränsa det till 10... Suck...

• Marskatt

Ja inte är det särskilt kul... Jag talade om att jag ville vara ledig den gveckan redan när vi bokade kyrkan, men fick inte lämna in semesteransökan (görs via ett datorprogram) förrän våra scheman var helt klara, o nu ser det ut som att jag inte kan få semester. Vi har dessutom flera som ska börja på nya jobb, o vi kommer inte att hinna personalrekrytera innan de försvunnit. Redan nu är vi en tjänst för lite... (ny tjänst som inte blivit tillsatt ännu). Blä!

• Marskatt

Lillan72 o Mica1

Tack för er omtanke! Jag hoppas verkligen att det ska lösa sig. Ska försöka se över det själv imorgon när jag kommer till jobbet, får jag inte ihop det ringer jag tjejerna på kontoret o hör om de kan hjälpa mig redan nu. Annars åker jag upp till Jämtland ändå när det är dags, får väl sjukskriva mig i värsta fall... GRRR!

Svar på tråden Mars/April brudar!!!