Inlägg från: twentyfirstofapril |Visa alla inlägg
  • twentyfirstofapril

Mars/April brudar!!!

Oh, imorgon är det dags att se om de senaste månadernas viktnedgång gjort så att korsetten går på utan att jag får andnöd Ska prova klänningen igen inför sömnadsändringarna. I värsta fall får jag köpa större korsett.

Håll en tumme för mig!

• twentyfirstofapril

Nu har jag varit o måttat min klänning inför uppläggning o ändringar. Korsetten satt lite mindre tajt än sist; glädjande nog! Kommer nog att kunna andas iaf
    Mitt diadem hade oxå kommit och det motsvarade förväntningarna. Sakta men säkert närmar det sig den stora dagen. 23 dagar kvar!

• twentyfirstofapril

Nu börjar jag verkligen få fjärliar i magen, o det är ändå 3 veckor kvar. Har en massa småpyssel kvar. Nu ligger ringarna i sina sk iaf framför mig o glänser så fint!
    Mest nervös är jag över hur jag ska få ihop vigselprogramet o skriva ut det i tid. Men det är kära bekymmer ändå!

• twentyfirstofapril

Ja verkligen, nu är det nära! Jag kom ju hem från Thailand i måndags o har fått en härlig gyllenbrun färg, till skillnad från det bleka nyllet jag hade innan Så idag sa en kollega att "Det bara lyser kring dig sen du kom hem, är det resan eller för att du tänker på bröllopet?"
    Ja, det är svårt att säga, tänk hur jag ska lysa som nygift då!

• twentyfirstofapril

Kat77:
    Ja, jag hoppas verkligen vi får vackert väder! Vi bor i Skåne, så jag får hoppas solen vi har nu håller i sig! Skulle vara så skönt om man kan ta fotona ute o inte i studio.

• twentyfirstofapril

Kat77:
    Det är nog ingen panik med tårtan, vi beställde vår i måndags, också rätt "sent".

• twentyfirstofapril

Ja, det är ju inte högsäsong för vigslar iaf! Känns bra. Vad vill ni ha för ringar?

• twentyfirstofapril

Hmmm tjejer, kan ni hjälpa mig med en sak? Sitter o fundrar lite över en grej med våra ringar, om de kan ha varit för dyra. Jag tycker inte själv det, men i en tråd jag skrev i var det en tjej som tyckte det, så man vet ju inte. Det är rejäla ringar, väger mycket. 7mm breda, 2.5mm höga. Vi betalde 5900 för båda med gravyr o arbete, och 1000:- av priset är för sättningen av stenarna jag redan hade. Vi lämnade in guld för 3190, så vi kan säg att vi gav 8090 för guldet o arbetet, stensättningen borträknat. Är det dyrt?

• twentyfirstofapril

Om det inte funkar skriv användarid Nananas o lösen bröllop

• twentyfirstofapril

Lillan72:
    Jotack, nu är det drygt 3 veckor kvar o jag börjar bli rejält nervös. Vet inte över vad egentligen, men det bara känns i hela kroppen. Fladdrar liksom!! Mest nervös över småsaker, som att inte hinna få ihop vigselprog o festprog o bordsplacering.

• twentyfirstofapril

_Cinderella_:
    Det låter jättetrevligt! Vi ska nog bara slappna av hemma efter bröllopet. Idag har jag bröllopshoppat lite till, pengarna rullar

• twentyfirstofapril

Ahaaa! Vi tog ju resan innan

• twentyfirstofapril

Hej alla! Idag är jag så glad, mamma kunde inte hålla sig längre utan ville så gärna säga vad de ska ge oss i bröllopspresent. Och de ska ge oss hälften av vad vår Thailandsresa kostade, alltså får vi 15.000:- Snacka om välkommet! Nu behöver jag inte oroa mig för om middagen blir lite dyrare än tänkt!

• twentyfirstofapril

Saltakatten:
    Hoppas verkligen din dag blir som ni önskat! Ska be tillvädergudarna ikväll!

• twentyfirstofapril

Puh, nu har jag tillbringat hela påskafton med bröllopspyssel i ensamhet! Jag har:
    *Fyllt 30 tyllknyten med hjärtris och knutit om med sidenband
    *Klippt ut och textat 33 placeringskort, stansat hål i dem o trätt igenom sidensnören
    *Ritat upp o klippt ut o vikt 33 omsättsblad till festprogrammen
    *Skrivit vigselprogrammets utsida på data
    *Lyssnat på in o utgångsmusik,, nästan bestämt mig

Visst hade det varit roligare att göra allt detta i sällskap av m2b, men vad gör man när han måste jobba?

Svar på tråden Mars/April brudar!!!