Inlägg från: twentyfirstofapril |Visa alla inlägg
  • twentyfirstofapril

Mars/April brudar!!!

Uppdaterar lite...

070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070324, Lillan72, Stockholm
    070324, 07-03-24
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst....., Kristianstad
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina

• twentyfirstofapril

Så, nu har jag varit o bestämt vilken klänning jag ska hyra. Utbudet i stl 50 var inte stort får jag säga, men den jag föll för var jättefin. Märket hette Linette (danskt tror jag) i färgen ivory. Det var en ganska klassisk modell med raka axelband och pärlbroderier, men det som bekymrar mig lite var att det blev med släp, viket jag inte alls tänkt från början.
    Är det jättesvårt att föra sig i släp? Är det inte bara i vägen? Det var lite svårt i affären men det kan ju oxå bero på att den var 1,5 dm för lång.

Det som var lite roligt var att få på sig en torselett. Titta, en midja!-var känslan jag fick Den formade min kropp perfekt.

• twentyfirstofapril

Får oxå göra om, skrev var jag bor ju!!

070303, Marskatt
    070310, Mica1, Stockholm (Högalid)
    070324, Lillan72, Stockholm
    070324, 07-03-24
    070407, Saltakatten,landskrona/helsingborg
    070421, A:s babe, Stockholm
    070421, twentyfirst....., Gärds Köpinge
    070428, Cinderella, Vikingstad
    070428, Bettina

• twentyfirstofapril

_Cinderella_:
    Jo, jag får svassa runt lite här hemma någon dag innan. Ska hyra den så jag får den 2 dagar innan.

• twentyfirstofapril

Tanken har faktisk slagit mig, det där med smink. Eller iaf någon typ av foundation som gjorde hans hy lite jämnare o mattare. Han har lite problemhy annars, så det hade inte skadat. Har inte vågat fråga honom om hans åsikt ännu

• twentyfirstofapril

Så, nu har jag bockat av ännu en viktig grej på listan, bokning av fotograf. Nu har jag bara en grej kvar, ordna solist till vigesln. Åh vad skönt det är när saker faller på plats!

Jag var ju, som en del av er redan läst i en tråd, lite deppig över mitt klänningsval, men nu känns det faktiskt helt ok. Som någon skrev, varför ska man se ut som alla andra bara för att det modet gäller just nu?

• twentyfirstofapril

Vi har börjat kika på två buffemenyer på vårt festställe. Man kan mixa hur man vill mellan dem. Hur låter detta?

Meny 1:
    Ankleverganach
    Sotad tonfisk
    Pilgrimsmusselcarpaccio med citronaioli
    Fyllda tomater med torkad skinkmoussline
    Aubergine o getostlasagne med krabbröra
    Bruschetta med rökt mozarella
    Copparullad
    Kronärtskocksbotten med äppel o scharlottenlök
    Olika bröd hembakta+smör
    Hemgjorda marmelader

eller

Ceviche på pilgrimsmussla
    Sotad lax
    Kycklinballutin
    Carpaccio av oxfile
    Kalvrostbiff
    Svamprisotto
    Rödvinssky
    Grillade o marinerade grönsaker
    Potatissallad m vinaigrette
    Hembakt bröd+smör

• twentyfirstofapril

Lillan72:
    Ja det är ju just det med åldrarna som jag tänker lite på. Min pappa, visseligen kock till yrket men ändå lite old fashion, och några äldra till är ju mer "sås o potatis"-generationen

Tänkte jag skulle flytta över bruschettan o kronärtskockan från meny 1 och sen lägga till en grönsallad med lite ruccola o annat i.

• twentyfirstofapril

Vi har faktiskt inte fått besked ännu. Vi var där igår o fick dessa två förslagen, sen sa hon att vi kunde ju lägga till önskemål som vi ville o kombinera lite olika. Så vi ska få pris när vi bestämt oss. Men vi har tidiager fått offert på 3-rätters middag där på 440/person. Buffen blir lite billigare, men kke 300 nånting? Rätt dyrt, men så är det ju när det är restaurang.

• twentyfirstofapril

Klänningen jag valde finns det en liknande på www.nixa.se sök på modell 292
    Min har lite längre släp o lite mer pärlor på bysten.

Svar på tråden Mars/April brudar!!!