• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • Fru Cinderella

Nu har vi inga egna barn, men min sambos lillebror är 11 så vi satte åldersgränsen på 11. Vilket betyder att han i alla fall får några att umgås med.

Men håller med om att det blir lite väl livat för barn. Har i alla fall ett lekrum som det finns lite videospel i etc.. får nog kämpa för att hålla min brudgum därifrån *skrattar*

• 2007-03-24

Hos våra kompisar är barnen mellan 1-5 år och det blir lite stökigt med 12 barn i den åldern.
    Men jag intalar mig att det här är vår dag, och då får vi bestämma hur den ska vara

• Saltakatten

Vi var först inne på att ha ett barnfritt bröllop men vi ändrade oss.
    Min blivande tyckte att hans systerdotter naturligtvis skulle med och då tyckte jag att det skulle kännas konstigt att säga till de andra gästerna att de får lämna sina barn hemma.

Där vi ska vara finns det ett mindre rum jämte det stora där de vuxna ska sitta. Där ska barnen få vara och så ska vi ha ett par barnvakter hos dem. Sen tänkte vi fixa lite ritblock och sånt och kanske någon film. De ska få påskägg också eftersom vi gifter oss i påsk.

• Lillan72

Jag velade fram och tillbaka vad det gäller barn eftersom jag själv har två som är 1 resp 4 år. Tillslut kom vi fram till att vi inte ska ha ngr barn m för då hade det slutat med 20 barn... men eftersom alla våra barnvakter är på bröllopet så kommer våra två att vara med och sen kommer min systers (hon ska vara tärna och toastmadame) tre barn att vara med (7 år och 6 mån). Mina barn avgudar sina kusiner så de kommer att ha skoj. Det finns ett stort rum åt de där jag tänker fixa med leksaker och DVD filmer. Jag hoppas att mina gäster tycker att det är OK.

• twentyfirstofapril

Jag håller precis på med mitt Bröllops ABC på min weddingannouncersida, så här skrev vi om barn:

B*Barn är varmt välkomna både till kyrka och middag, men känner ni att de kanske har roligare någon annanstans, eller om ni rent av vill vara barnfria en kväll så är det naturligtvis upp till er själva att bestämma hur ni vill göra! Meddela bara vilket det blir så att planeringen av maten stämmer.

Jag kan ju inte förneka att det finns barn i familjekresten som är mer vilda än tama, och genom att skriva så här kke föräldrarna tänker efter vilket som blir bäst.

• A:s wife

twentyfirstofapril
    det tycker jag var en bra idé att skriva så!

• Fru Cinderella

Vi tänkte göra egna festprogram till våra två elvaåringar på festen.. (killar båda två). Med lite serier, visste du detta om "Sagan om rigngen" på de ställen där vi annars har vuxenhumor. Vad tror ni om det?

• Marskatt

Cinderella

Det låter som en jättekul idé! Kanske vore något för oss - till mina "halvgamla" kusiner.

Vi ska köpa en ny Alfons-bok till vår son (3½ år), så har han något trevligt att se fram emot när han ätit klart sin middag. Till dottern tar vi med några favoriter istället, det är nog inget annat som gäller när man är 1½ år... Jo, ett par videofilmer (Brum och någon fler) tar vi nog med också. Sen hade vi ju inte tänkt hålla på så himla länge heller. Vigseln är kl 15 o så ska vi förflytta oss o sen äta middag, så vi räknar kallt med att vara helt klara vid kl 22.

• Lillan72

Nu har jag bokat fotografen!! Och jag tog mod till mig och bokade också "Secret Box". Nu pirrar det i magen bara jag tänker på det, M2B kommer att bli SÅ förvånad! Är det någon annan som också ska göra en Secret Box??

• Fru Cinderella

Lillan72
    Jag ska göra en secret box, fast med en tjejkompis o spara in lite pengar. Fast det blir inte som present till min sambo.. han vill helst ha den äkta varan ;)

Mer som en kul grej att ha..

Svar på tråden Mars/April brudar!!!