• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • Saltakatten

Får abstinensbesvär av att vara ifrån den här sidan för länge...

Vårt bredband fungerar inte så jag sitter här en stund med vanligt modem...allt går väldigt segt

Ska väl fortsätta med den hopplösa uppsatsen, blää. Såg att du undrade vad jag läste Cinderella, jag läser juridik och uppsatsen skall handla om vad som händer med makars pension vid upplösning av ett äktenskap. Kul att skriva om skilsmässor när man planerar bröllop

Jättesöta skor förresten.

Har ni alla köpt klänningar?

• Lillan72

Beställde min klänning i början av oktober så det känns jättelängesen. Det blev en Maggie Sottero som heter Alyssa. Ska få den i februari och nu är jag jättenervös att den inte är som jag har tänkt mig...va gör man då???

Fyllde i blanketterna för hindersprövning idag och måste erkänna att det kändes i magen när jag fyllde i vad vårt gemensamma efternamn ska vara. Känns lite vemodigt att "lämna" sitt flicknamn.

• Saltakatten

Oh, gillar maggie sotteroklänningarna, de är jättefina!

Men oj vad länge du fått vänta, är det så lång leveranstid?
    Den blir säkert jättebra!

Funderade på hindersprövningen idag. Det känns konstigt att veta att man kommer att heta något annat om några månader. Har i och för sig tyckt att mitt efternamn är lite tråkigt men nu blir man av med det för alltid...dessutom hamnar jag lite längre bak i telefonkatalogen

• Lillan72

Det bästa med att byta efternamn är att hela familjen nu kommer att heta likadant. Har två barn och det har känts lite konstigt när man fyller i blanketter att jag heter nåt annat än de. Nu kan vi ju kalla oss "familjen X", , låter löjligt men det ska faktiskt bli lite häftigt .

• A:s wife

här är en till april-brud!! hittade er tråd först nu.

jag är helt inställd på att byta efternamn, har alltid tyckt att mitt "-sson"-namnär lite tråkigt, så det är med glädje jag tar det nya namnet som bara min killes familj i hela sverige har, dvs 7 pers idag.men den 21 april blir vi 8

• Lillan72

Vad ska ni andra ha för klänningar??

• 2007-03-24

Lillan72,
    Ja det känns att dagen närmar sig.. Hur många gäster ska ni ha?
    Vi är en stor familj/släkt så vi är alltid ganska många.. men vi vill inte ha "fest" till sent på natten, utan mer en trevlig eftermiddag med (förhoppningsvis ) god mat och vin och umgänge, för att sen på kvällen åka till hotell och ha en mysig kväll själva.
    Det underlättar ju för mina föräldrar också som hjälper till med allt, och ska ha hand om våra barn, att det inte blir så sent.

Salta katten,
    Jag har precis i veckan köpt en klänning, Nixa 459, En enkel klänning, med lagom drapering över magen ... eftersom magen bär spår av 2 graviditeter och en del extra kilon.

Köpte samtidigt skor på samma butik, som jag snart ska börja gå in..
    Har du hittat din "drömklänning"?

En Fråga.. Har ni bestämt frisyr?? Är lite orolig att jag inte ska bli nöjd.. Vet inte riktigt hur jag vill ha. Ska inte ha slöja, kanske blommor. Vill ha en lite tuffare frisyr.. Hade inte ens tänkt ha vit klänning, men det var den modellen jag gillade mest, så nu vill jag inte att det ska bli alltför "mycket" om ni förstår vad jag menar..
    Ska till min frisör i slutet av Januari, så får jag se vad hon säger.
    Ha en bra kväll!

• A:s wife

jag ska ha en maggie sottero-kopia. moulin rouge heter modellen den är kopia på, har tyvärr ingen bild.

• Saltakatten

Ja det är ju klart, annars blir det ju "familjen XY" och det blir ju lättare när folk ska skriva brev till er och slipper skriva två efternamn i stället för bara familjen X.

Vi får byta namn på dörren också, då blir den ju lite mindre när man bara skriver ett efternamn och det sparar man miljön på.

Man får försöka se det positiva i allt.

När vi har varit utomlands brukar jag i och för sig bli kallad mrs X så jag har fått känna lite hur det känns.
    En gång tappade min blivande sitt visa-kort och jag fick betala allting hela tiden. I USA så är det inte så vanligt att kvinnan betalar något om de inte är gifta så de förutsatte att vi var gifta och kallade sambo för mister Y under hela vistelsen. Det tyckte jag var kul, hihi. Då fick han också känna hur det är att byta efternamn.

Nu måste jag skriva uppsats, hej då!

• Lillan72

2007-03-24
    Vi ska inte ha ett jättestort bröllop utan vi blir ca 65 pers. Håller precis på och kämpar med det sista i inbjudan så att jag kan skicka ut de imorgon. Har du skickat ut din inbjudan?

Vad det gäller frisyr så har jag inte heller bestämt mig ännu, men det lutar åt att ha det utsläppt med så mkt lockar det bara går att fixa i mitt trista hår. Hade från början bestämt mig för att inte ha slöja, men nu lutar det åt en jättelång slöja istället.

A:s babe
    Moulin Rouge är jättefin!!!

Svar på tråden Mars/April brudar!!!