Mars/April brudar!!!
En vecka kvar bara...
En vecka kvar bara...
Nynnie
Nja, tid o tid... idag har jag varit ut o jobbat kval övertid i nästan 9 timmar... o igår var vi till Västerås o klippte sonen (min syster), sen var vi på IKEA ett par timmar också. Just nu är det väl studierna som får vila lite... inte så smart kanske, men så är det!
Hej hopp! En snabb hälsning från ett (som vanligt) blåsigt Frösön o Offerdal! Vi träffade prästen o fotografen idag, o de verkar bra båda två. Har betalat tårtan också, så behöver vi inte bry oss mer om det. Tjejen som ska leverera den visade det sig att jag känner sen förut - trevligt! Lite trassel med Gamla Teatern däremot. Hon som bokat in oss o grejat o haft sig har tydligen slutat där, o det sa hon ingenting om när vi pratade med henne förra veckan. Nu har vi en ny kontakt där, så allt ordnar sig säkert i alla fall. De verkar ha lite problem med att förstå vad "allergisk mot fisk" och "vegetarian" betyder så vi får ta ett snack till o reda ut menyn ordentligt bara. Floristen ringde i em... blommorna de beställt åt mig kom tydligen idag, men det är fel sorts rosor... Suck! Så nu ska de försöka få tag på rätt rosor åt mig, o så får jag hämta blommorna på fredag istället. Hoppas det fixar sig, för den sort jag valt från början hade en lite annan lila färg än den de fått hem... annars får jag väl ställa mig där o välja om blommor då utifrån vad de har för något hemma helt enkelt. Det ordnar sig säkert! Vigselprogrammen har jag i alla fall precis skrivit ut, så nu är de klara. Festprogrammen skriver vi ut imorgon när vi tjafsat klart om menyn.
Ha det bäst tjejer! Kram på er!
Här är i alla fall en nybliven fru! Vi kom hem jättesent igår kväll o idag har jag semester. Håller på att ladda batteriet till min digitalkamera så jag kan få fram bilder på lite förberedelser o sånt, o så hoppas jag att bilderna från vigseln o festen kommer snart (från våra gäster). Känns rätt bra att vara fru! Men det tar nog ett tag innan man vant sig vid nya efternamnet...
Tackar! Det mesta blev som vi ville, o bättre ändå, så vi känner oss rätt nöjda vill jag påstå. Fotografen var verkligen kanonbra, så gissa om vi sitter i spänd förväntan på de färdiga fotona! Min blomboll blev jättefin (tycker jag själv förstås), bordsdekorationen som jag gjorde av "överblivna" blommor blev också jättebra, o manens corsage var himla fint tills dottern fick tag på blommorna o drog i dem! De höll i alla fall tills vi plåtat... Utomhusbilderna var RIKTIGT roliga att göra! Och jag säger bara... frisyren... suck... Erica visste minsann precis hur jag innerst inne ville ha det, men inte kunde uttrycka! Helt fantastiskt! Och hon gillade mina hårsmycken, så det blev ett antal såna också! För att inte tala om Marina som sminkade mig... vi hade bara träffats en liten stund på torsdagen, men hon träffade verkligen mitt i prick! Jag kände mig så himla fin! Kan bara säga att det verkligen är värt att låta ett proffs fixa både hår o smink! Marina fixade dessutom mina ögonbryn på torsdagen, så gissa om jag har att göra framöver för att fortsätta hålla dem så fina...
Ko på isen? Den var ny!
2007-03-24
Ja min man såg då garanterat skillnad! Redan när jag varit på konsultationen o fått brynen plockade var han entusiastisk! Så gissa hur nöjd han var dagen B... Nu hoppas jag att jag lyckats spara bilderna i jpeg-format - hade problem innan o fick dem bara i nåt annat konstigt format som inte gick att ha i mitt galleri på Gamman. Håll ett par tummar nu!
Nu börjar jag få fason på lite bilder i alla fall. Snart finns de här:
home.gamman.se/bodilfredrik
Ta gärna med den du! Min frisör var riktigt nöjd med sig själv kan jag ju säga! Behöver du några hårsmycken att sätta i får du väl höra av dig med önskemål om färg...
Jag var rätt nöjd med dem kan jag ju säga... o frisören tyckte det var jättekul med någon som hade med sig egna saker som faktiskt fungerade att sätta fast i håret, är tydligen inte så vanligt...