Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Mars/April brudar!!!

Tack Nynnie! Där hittade jag ett alternativ till i min frisyrmapp! Men snälla, säg inte att en förkylning med lock för öronen kan hålla i sig så länge... min sambo har lock för öronen o hör absolut INGENTING just nu...

• Marskatt

Moltas
    Vi tar bröllopsresan nästa år istället, så jag behöver nog tips lika mycket som du!

• Marskatt

Ah bra! Då ska han få prova när sötnosarna somnat. Måste ju bli av med eländet!

• Marskatt

Nynnie
    Har inte hört nåt än, men min systers svägerska är personalare på sitt håll, så hon letar febrilt efter nåt som kan hjälpa mig om det skulle behövas!

Lillan
    Ja jag känner mig verkligen jättenöjd! Det roliga var att hon som tog emot när jag skulle få klänningen upplagd undrade var jag köpt skorna. De ska ha mässa i Borlänge idag, så hon ville ha ett par såna till en av deras klänningar. Dessutom hade de ett par brudar som inte hittat skor som behövde hjälp. Kändes himla kul att kunna hjälpa fler!

• Marskatt

Lillan
    Din klänning är JÄTTEFIN!!!

Saltakatten
    Vore jättekul att se bild på din med, men jag vet hur det är... min klänning är inte heller årets kollektion o finns därför inte på nätet... Din låter jättefin! Härligt med hellång slöja tycker jag. Tyvärr passar det inte riktigt till min klänning, men jag tjuvprovade med en kortare variant när jag lämnade in klänningen igår, o det var jättefint! Hoppas jag snart får slöjan jag köpt begagnad o hoppas att det passar med slöja när jag väl kommer till frisören för att kolla!

• Marskatt

Nu har jag provat göra en blomboll! Det var riktigt kul o inte så himla svårt, fast nu hade jag ju inte exakt de blommor jag ska ha sen, men ändå. Provade mest för att träna på att sticka i dem i bollen så det blir snyggt. Ska nog köpa en extra oasisboll ändå, för säkerhets skull. O så ska jag studsa över till svartbrud.se o höra om hon vet ungefär hur många blommor jag behöver o om kombinationen jag tänkt kan fungera. Lutar åt att fylla bollen med cremefärgade kvistrosor o några vanliga cremefärgade rosor, plus bryta av med cool water-rosor (lila), någon prärieklocka o ev limonium. Sen ska det ju till grönt också, men det tänkte jag att jag kan ta sånt som de ändå har hemma o så lite hjärtan på tråd som hänger ner. Man måste ju testa! Jo, coursagen får bli en cool water, en kvistros o lite grönt tror jag.

• Marskatt

I ett sidenband hade jag tänkt. Vattnet i bollen kryper dock upp i bandet, så det sätter jag på precis innan jag tar på klänningen, o dessutom väljer jag ett riktigt mörkt lila band, så syns det nog inte att vattnet kryper.

• Marskatt

lalala... är lite nöjd med mig själv just nu... har bokat träff med min frisör, håller på med beställning av blommorna (väntar bara på ett svar från floristen), vi har bokat en minisvit till bröllopsnatten (på annat hotell än våra barn...), middagen är nästan färdigbestämd (saknas något vegetariskt o vinet, men annar så), klänningen är inlämnad för uppläggning o de fixar den så den är helfräsch även i övrigt, skor hittade jag ju till slut, o den där förbaskade semestern skiter jag snart i!

• Marskatt

tjejerna på vårt bröllop (i alla fall de yngre) ska få hårsmycken, för jag har gjort en hel bunt att ha att välja mellan, så det lär bli en hel del över... o så blir det små påsar med chokladhjärtan vid varje kuvert.

• Marskatt

Ingen resa just nu i alla fall. M2b ska ändå vara utomlands till o från nästan hela våren... får väl räkna den årliga resan till Elitloppet som bröllopsresa! Nej, skämt åsido, vi tar det till vår ettårsdag istället, så har vi nåt att se fram emot då med. Vårt hus kommer nästa vecka, så vi har nog att göra ändå! Det är därför vi i alla fall kostar på oss en minisvit på bröllopsnatten - fast... jag fick precis höra att min syster o hennes man ska bo på samma hotell! o i en minisvit de med!

Svar på tråden Mars/April brudar!!!