• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • Mica1

Lillian72;

var hittade du att göra bukett? Jag har hittat här i Fredhäll för ca 1000 kr om jag ska ha en "rund boll" liknande. Vet ej om det är ett bra pris eller inte?

Ska ut o resa nu med jobbet, pangförkyld, så inte så skoj att flyga. Vill hellre vara hemma o planera bröllop!

• Lillan72

Jag hittade en affär i Upplands Väsby och hon skulle ha mellan 800-1000 kr. De inne på Söder skulle ha runt 1800 kr!!! Så ditt pris är nog ok. Jag ska också ha en rund bukett (rosa rosor).

• Mica1

tack! va bra, då ligger jag inom ramen vad som e ok, försöker också spara lite här o där,många bäckar små..

Lite snö idag, hoppas hoppas det blir mer till mars, DIREKT så ser allt så mkt finare o ljusare ut!

Ha en bra helg!

• Lillan72

Måste fråga er andra vad ni har bestämt er för - fotografering innan vigsel, eller efter vigseln??

• Marskatt

Det blir både och för vår del. Innan vigseln tar vi bilder utomhus (o ev på Gamla Teatern, där vi ska äta middag) o efter vigseln tar vi bilder i atelje. Upplägget beror mest på att vår fotograf delar atelje med en annan fotograf som också har en bröllopsfotografering samma dag. Funderar på om det kan vara de som gifter sig efter oss i samma kyrka...

• Lillan72

Jag är själv ganska så skrockfull och då ska ju egentligen inte brudgummen se bruden innan vigseln (fånig jag vet ), så det lutar att det blir efter vigseln för oss. MEN det är ju mer praktiskt att fota innan, sparar tid, ljuset, sminket sitter som det ska etc. Jag känner mig helt velig just nu, men måste kanske ändå gå efter magkänslan.

• Fru Cinderella

Vi kommer fotas innan pga praktiska skäl.. hade hellre velat efter men men..

Efteråt vill man ju kramas o pussas o mingla.. det passar mycket bättre innan... behöver man inte vara rädd för pajad frisyr eller utgråtet smink heller o behöver inte känna sig stressad

• 2007-03-24

Vi planerar att ta kort före vigseln, och då utan våra barn, efteråt ska vi ta bilder tillsammans med barnen.
    Vigseln är redan kl 13, så vi hinner inte till någon studio. Vi hoppas på vackert väder, annars få vi ta fotograferingen inne i kyrkan.
    Men nu har jag ett stooort orosmoment.. Vi ska ju hyra prästgården brevid kyrkan till vårat "firande", men idag har jag hört rykten om att det har blivit en vattenskada där..!! Orkar inte ens tänka på det..

• Lillan72

2007-03-24

Åhnej, hoppas att det inte är nåt allvarligt, jag håller tummarna!!

• Lillan72

Tjejer, en sak som jag faktiskt inte tror att vi har diskuterat/visat här är vilken klänning alla ska ha på sig? Cinderella och Twentyfirstofapril har ju visat deras och båda är jättevackra. Jag är jättenyfiken på vad ni andra ska ha på sig!!

Själv ska jag ha en Maggie Sottero som heter Alyssa (ska ta bort ärmarna), jag längtar tills jag ska få den!! www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=J977

Svar på tråden Mars/April brudar!!!