• gica

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hmm, där blev jag tråddödare igen

• gica

Hej tjejer! Vill ni hjälpa mig med en sak? Vi har fått ett förslag på meny och jag vill gärna veta vad ni tycker! Har ni tid och lust?

• gica

Det menyförslag vi har fått är:

Förrätt: Tunnbrödstubbe med skaldjursröra, toppad med kräftstjärtar.

Huvudrätt: Helstekt oxfilé med hasselbackspotatis och rödvinssky.

Dessert: Chokladmousse med punchgrädde och meliss.

Vad tror ni? Låter det bra? Eller är det för "ofestlig" mat?

Kom också gärna med förslag på någon grönsak (kokt, grillad, rostad?) som passar till huvudrätten. De föreslog broccolibuketter men jag HATAR broccoli. Jag tycker dock att det ska vara någon eller några grönsaker till.

• gica

Norrsken: tackar!! Ja, jag tycker också att grillade grönsaker eller svamp känns som det bästa alternativet...

• gica

norrsken och madlin: Vad kul att ni tycker om den! Då ska jag maila tillbaka till dem i veckan och berkäfta menyn, men byta ut broccolin mot grillad svamp

• gica

Vi har även fått lite förslag på bröllopstårtor. Vad har ni tänkt er? Om ni nu har tänkt så långt Vi har iaf bestämt oss för att en moussetårta men har inte bestämt oss för smakerna än!

• gica

MrsNyberg: Jättebra förslag! Vilka idésprutor ni är

• gica

En tanke slog mig just, är alla hjärtans dag på onsdag... Kanske händer ngt då, tänker på frieri alltså *väntar*

• gica

Norrsken: Oj, vad trist på alla hjärtans dag, MEN tänk vilken bra present om det går bra!!!

• gica

Lucy: Dina trycksaker var jättefina!! Näåstan så lilla opyssliga jag känner för att pyssla nu

Har en fråga, fick en idé när jag var på jobbet idag? Kan man använda limefrukter som någon slags placeringskort? Går det skriva på en limefrukt? Borde gå va? Vi hade ju tänkt ha creme, limegrönt och guld? Tror ni ärligt att det blir snyggt?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare