• gica

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken: Tack! Kanske ska köra på den idén! Den ska ialla fall noteras i mitt bröllopsblock, där jag plitar ner alla idéer..

Vad gäller det här med flytt, karriär osv.. Det kan vara så svårt!!! Vi tvingades bo ett halvår ifrån varandra just för att min M2B fick en bra chans i sin karriär. Visst var det tungt men det gick ju och jag är glad att vi tillsammans bestämde oss för att ge honom den chansen. Det är inte kul om man försakar något man gärna vill och bitterheten sedan kommer emellan kärleken! Nyckeln är nog att prata, prata och prata om de här sakerna för att förska hitta en lösning som ni både kan acceptera. Kan det vara så att din sambo är lite nervös om han skall få jobbet och därför är lite "neggig" som ett slags försvar, att dte är lite jobbigt, dyrt att flytta osv? bara en tanke.. Jag kan nämligen göra så ibland, för att jag inte skall bli så besviken om det inte blir så som jag hoppats. Det löser sig nog! *peppar lite*

• gica

Norrsken: ser att jag och MrsNyberg2B var inne på samma linje.. Du kan inte läsa någon utbildning i Umeå? Är väl många som pendlar dit, kanske ngn utbildning på distans som MrsNyberg2B nämner?

• gica

Godmorgon, godmorgon, sitter också på jobbet och väntar på ett besök.. Så härligt att det är fredag!! Nu har vi fått hem min mormors födelseattest, så nu är det klart! Vi kommer att byta namn, jag kommer att byta namn före bröllopet och min M2B i samband med bröllopet. Det blev tydligen billigare om vi gjorde så..

• gica

Vårbrud2008:

Beklagar! Vad tråkigt, förstår att du är ledsen! Jag skulle vara helt förstörd.. Ryser och blir tårögd när jag läser ditt inlägg! Massor av tröstande kramar til dig!

• gica

Norrsken: Ett tips, kolla på weekendresor. Ibland kan man ju komma väldigt billigt undan. Det är ju ofta billigare än att åka någonstans inom Sverige! Vi firar också två år snart och kommer åka utomlands.. LÄNGTAR!

• gica

InaHjärtarAdam: Stackare, låter som du har en sån där dag man bara vill ska vara över! Vet hur det känns, lider tyvärr av svår pms. Jag kan nästan bli helt personlighetsförändrad

Norrsken: Läste om din olycka, usch då! Hur mår du? Man blir ju ofta så skakig och rädd efteråt!!

Själv är jag hemma från jobbet idag, riktigt praktförkyld! Såg fram emot att planera bröllop när jag vaknade men när jag väl satte mig här så kom jag inte på något att planera.. Hmmm, jag kanske är ute i för god tid

• gica

Hallå!! Hade sett fram emot en dag framför datorn idag när jag är sjuk. Vad händer? Bredbandet i hela Gbg lade ner

Ja, ja, nu har det kommit tbx igen, får läsa ikapp lite eller har det hänt ngt särskilt här idag?

• gica

Norrsken: Aha, vi har precis städat hela lägenheten och tvättat. Det är så skönt när dte är gjort! Nu tänkte jag försöka få med mig sambon på en promenad..

• gica

Godmorgon! Har suttit uppe halva natten, har skitont i halsen och hostar så att jag inte kan sova Måste försöka få komma till läkare idag! Var hemma från jobbet i torsdags och fredags men igår kände jag mig bra och gick till jobbet. Så kom det här inatt! Det hela känns pinsamt, eftersom jag bara jobbat där sedan i november och redan varit sjuk två gånger.. Brukar inte vara sjuk så här ofta!! Men vad gör man? Kan ju inte smitta ner hela kontoret!

Norrsken: Hur går det? Har ni hört något om det andra jobbet Lasse sökt?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare