25/8-2007 del 2
Hej tjejer!
Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny
Hur går det för er?
Hej tjejer!
Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny
Hur går det för er?
Noomi: Hur ska du gå tillväga med mingel bingon?
Vi har en timmes mingel efter vigseln och innan middagen..vore roligt att göra ngt då
Har alla skickat ut sina inbjudningskort?
Jag har inte hunnit klart än, blir så stressad!!!
Pillisen
Jag har tänkt (om vi kör denna grej) att trycka upp varsin bricka till varje gäst med ett visst antal rutor på (4x4?). Rutorna kommer innehålla lite info som passar in på gästerna (en gäst per ruta) och sen gäller det för alla andra att hitta just den gästen som då får signera sin ruta. När nån har 4 i rad har denna vunnit en flaska champagne eller liknande.
Rutorna kan innehålla text som t ex:
Har varit bosatt i Japan.
Svimmade under en läkarundersökning.
Har raggat på prinsessan Madeleine.
2007 Bröllop
Vi har skickat ut, men än är det ingen större brådska. Ta det lugnt du! :)
Hej,
Jag vet inte riktigt hur dagen kommer att se ut. Men först ska jag åka till frissan och fixa håret och sminkningen. Sen försöka äta lite innan. Vigseln är vid 14:30. Jag och min m2b ska inte sova sista natten tillsammans.
Såhär kommer min dag se ut:
10:00 - ca 12:30 Frissan + smink för mig och mina tärnor
13:00 - 15:15 Lunch och ombyte hos mina föräldrar med mina tärnor
15:30 vigsel
ca 16:30 - 17:45 Fotografering (gästerna promenerar till festlokalen och tar fördrink)
ca 18:00 brudskål i solen (såklart det kommer vara sol)
ca 18:15 vi sätter oss till bords
ca 22:00 Kaffe, avec, tårta
ca 22:30 - 03:00 PARTY med vickning kl 02:15
Åååå vad jag längtar!!!!
2007 Bröllop -
Vi skickar våra i veckan nu. Satt hela dagen igår och svor över datorn hemma när utskrifterna inte såg ut som jag ville. Till slut gjorde vi dem i Illustrator, och då blev de bra! (Tur att man har valt en datafreak till m2b ) Så nu fattas del bara några adresser och nåt att fästa inlagan med i själva kortet.
Ser INTE fram emot att göra festhäftena ... sketans datorer.
;o)
Härligt att det går framåt med inbjudningskorten
Roligt att läsa om era scheman för dagen
Vi har tänkt att starta dagen med gemensam frukost..
kl 7:00 Hos frissan, där mina 3 tärnor möter upp! Hon som ska sminka oss kommer till frisörsalongen och sminkar oss på plats.
När jag är hos frissan kommer våra marskalkar hem till oss och byter om tillsammans med min blivande man
kl 10:45 Äter vi och våra tärnor och marskalkar en lättlunch hemma hos oss i vårt hus.
kl 11:30 Åker vi till fotografen, tar 45 min dit. Vi kommer att fotograferas i och utanför Teleborgs slott.
Efter vi är klara med bilderna äter vi om vädret tillåter picnic utanför slottet.
Senast kl 14:15 åker vi tillbaka hem till oss för att göra de sista toabestyren och ha gott om tid att vara i kyrkan till vigseln börjar kl 16.00.
ca 16:40 Gratulationer och lite mer fotografering
Innan vi anländer till festlokalen kommer värdparen och toastmaster att underhålla gästerna med fotografering och information.
ca 17:30 Brudskål utomhus om det är sol
ca 17:45 Börjar middagen
ca 20:30 Orkestern drar igång. Vi dansar vår vals (eller ngt annat..har ej bestämt ännu..
Groggbord sätts fram
ca 22:30 Tårtdags
Mer dans och PARTYYYY!!!
ca 02:00 Vickning
Sedan förhoppningsvis ännu mer party
Hej på er!
Min frisörska vill att vi ska ha provuppsättning och sminkning ca en månad innan. Jag är lite nervös över att jag inte kommer att gilla det och att det då blir svårt att hitta någon med så kort varsel. Jag funderar på att fråga om man kan ha det tidigare, vad tror ni?
Nattson
Känner du inte dem som du ska gå till så väl, så kanske det är för kort varsel...Det kan ju vara svårt att veta exakt hur det kommer bli om du nu inte blir nöjd, men är de duktiga så ha de förhoppningsvis förmåga att göra dig nöjd på din stora dag och ändra det du inte gillar under prouppsättning och provsminkning..hoppas jag
Jag ska gå till min frissa som jag har gått till i många år. Hon är jätte duktig och jag vet att det kommer blir hur bra som helst. Hon kommer kunna få det som jag VILL, vi känner varandra och hon är jätte duktig så jag tänker göra min provuppsättning veckan innan.
Sminkösen känner jag också sen innan och jag kommer träffa henne samma vecka,hon går in på sin sem och fixar mig..
Tycker det känns lungt